Amaç: Bu çalışma, kitle iletişim araçlarında yer alan doğumla ilgili içeriklerin gebe kadınları nasıl etkilediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma verileri, tanımlayıcı bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme kılavuzu kullanılarak derinlemesine görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Mayıs-Temmuz 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen bu fenomenolojik çalışmada 15 gebe kadınla görüşme yapıldı. Kliniğe gelen gebelerle öncelikle ön görüşme yapılarak kendilerine konu hakkında bilgi verildi. Daha sonra görüşmeyi kabul eden gebelerle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada betimsel raporlama yöntemi tercih edilmiştir. Elde edilen veriler tematik analize tabi tutularak ana temalar ortaya çıkarılmıştır. Ortaya çıkan temalar tablolara dönüştürülerek alt temalar ve kategoriler belirlendi.
Bulgular: Elde edilen veriler; doğum planı, doğumla ilgili bilgi kaynakları, elde edilen bilgilerden etkilenme, doğumla ilgili içerikle karşılaşma, doğum sahnesi veya karşılaşılan görsellerle ilgili düşünceler, içeriklerin tutum ve davranışlara etkisi ve karşılaşılması istenen içerik olmak üzere yedi alt temadan oluşmuştur.
Sonuç: Sonuç olarak kitle iletişim araçlarından elde edilen bilgilerin tüm temalarda gebeleri çeşitli yönlerden etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca etkilerin gebelerin maruz kaldığı içerik veya bilgiye göre farklılık gösterdiği belirlendi.
kitle iletişim araçları iletişim kaynakları gebelik doğum doğum tercihi.
Aim: This study was conducted to identify how content on childbirth in mass media affects pregnant women. In the study, an answer is sought to how the birth content in the mass media affects pregnant women.
Method: The research data were collected through in-depth interviews using an identifying information form and a semi-structured interview guide. In this phenomenological study, conducted between May and July 2022, 15 pregnant women were interviewed. First, a preliminary interview was made with the pregnant women who came to the clinic, and they were informed about the subject. Afterward, in-depth interviews were conducted with the pregnant women who accepted the interview. A descriptive reporting method was preferred in the study. The data obtained were subjected to a thematic analysis and the main themes were revealed. The emerging themes were turned into tables and sub-themes and categories were determined.
Results: The data obtained consisted of seven sub-themes, which were the birth plan, information sources on birth, being affected by the information obtained, encountering content related to birth, thoughts about birth scenes or visuals encountered, the effects of contents on attitude and behaviour and the desired content to encounter.
Conclusion: As a result, it was found that the information obtained from mass media affected pregnant women from various aspects in all themes. Additionally, it was determined that the effects varied depending on the content or information that pregnant women were exposed to.
mass media communication sources pregnancy birth preference birth
Yok.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlığın Sosyal Belirleyicileri, Aile Hekimliği |
Bölüm | Orijinal Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 18 Sayı: 4 |
Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.