Tüketicilerin ürünlere ilişkin kalite
algıları, satın alma sonrası memnuniyet, yeniden satın alma niyeti, marka
sadakati gibi önemli davranış ve kararlarını şekillendiren en önemli
unsurlardandır. Bu çalışmada organik tarım ürünü tüketen ve tüketmeyen
bireylerde bu ürünlerin kalitesine ilişkin algı farklılığı olup olmadığı
irdelenmektedir. Bu amaçla öncelikle organik tarım, organik tarım ürünleri ve
algılanan kalite kavramlarına ilişkin literatür taramasına yer verilmiş,
ardından betimsel bir araştırma tasarlanmıştır. Araştırma sonucunda organik
tarım ürünü tüketen ve tüketmeyen bireyler arasında algılanan kalite bakımından
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Sonuç
bölümünde özellikle organik tarım ürünü tüketmeyen bireylerin değerlendirmeleri
sorgulanmış, bu ürünlerde algılanan kaliteyi etkileyebilecek unsurlar
tartışılarak yöneticiler ve gelecekteki araştırmalar için öneriler getirilmeye
çalışılmıştır.
Tarımsal Pazarlama Organik Tarım Organik Tarım Ürünleri Algılanan Kalite
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)