Bu çalışmada fen eğitiminde animasyonların kullanım süreci incelenmiştir. Çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının animasyon videoları hazırlama sürecini incelemek ve fen derslerinde bu teknolojinin nasıl kullanılabileceklerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini analiz etmektir. Çalışmaya onbeş fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma kapsamında öğretmen adaylarına GoAnimate programı kullanılarak animasyon hazırlama süreci öğretilmiştir. Sonrasında öğrencilerden fen konularıyla ilişkilendirilmiş animasyon hazırlamaları beklenmiştir. Araştırma nitel durum çalışması yöntemiyle desenlenmiştir. Örneklem seçiminde ölçüt örneklem ve kolay ulaşılabilir örnekleme teknikleri kullanılmıştır. Görüşmeler bireysel olarak yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler için animasyon videoları hazırlama sürecine ve öğretmen adaylarının bu teknolojileri kullanım süreçlerine yönelik sorular yöneltilmiştir. Görüşmeler yaklaşık olarak 15 dakika sürmüştür. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının GoAnimate programı kullanılarak hazırlanan eğitsel animasyonların görsel olduğunu, ilgili çekici olduğunu ve öğrencilere feni sevdirebileceği yönünde görüş belirttikleri görülmüştür. Bununla birlikte öğretmen adayları GoAnimate kullanılarak eğitsel animasyon hazırlarken zorlandıkları ve hazırlanan eğitsel animasyonların her konuya uyarlamasının zor olabileceğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları seviyeye uygun karakter olması yönünde animasyonların geliştirilmesine yönelik önerilerini dilegetirmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak fen eğitiminde görsel araçların kullanımına yönelik olarak öneriler geliştirilmiştir
Fen Bilgisi öğretmen adayları animasyonlu video oluşturma GoAnimate fen eğitimi
This study aims to investigate the process of animated video creation by pre-service science teachers and analyze their opinions about how this technology can be used for science instruction. Fifteen pre-service science teachers participated in this study. During the study, students learned how to prepare animated videos using GoAnimate program, then they were required to prepare their own animations related to their middle school science subjects. This research is designed as a qualitative case study. Sample of the study was selected using criterion and easily accessible sampling methods to determine the participants. The data was collected through the face-to-face individual interviews. A semi-structured interview form that contains the questions related with the animated video creation process and pre-service teachers’ opinions about this technology has been prepared by the researchers. The duration of the interviews was around 15 minutes. Content analysis was used for the data analysis. According to the findings: the pre-service science teachers who participated in the study did not have any prior experience with animation technology, they had some difficulties to use this technology for the first time; most of them stated that animated videos would be engaging and could be endearing, but they had concerns about that students would be more interested in visuals instead of deeper understanding; they perceived animated videos being more helpful for middle school level and also suggested GoAnimate should have more characters available for science animations. In line with the research findings, several suggestions were given for the use of visual materials in science education.
Pre-service science teachers animated video creation GoAnimate science education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |