BibTex RIS Kaynak Göster

Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness

Yıl 2016, , 134 - 164, 31.07.2016
https://doi.org/10.17569/tojqi.88352

Öz

This study has been carried out to develop an online environment that will trigger reflective thinking skills and that will enable the use and improvement of these skills. Sequential Explanatory Design, one of the mixed designs in which quantitative and qualitative methods are used together, has been used in this study prepared according to the curriculum of Class Management. Before starting the implementation process, a pilot scheme of the study with twelve university students has been carried out. According to the results of the pilot scheme, some clues showing that online environment may improve the reflective thinking skills of the students have been found. At the end of the pilot scheme, a few arrangements have been made online in the direction of the students’ views and this new arranged online environment has been retested on the thirty volunteer university students. When the qualitative and quantitative results collected from the thirty volunteer students were analyzed, it was concluded that the online environment made a contribution to the reflective thinking skills of the students.

Keywords: Reflective thinking, online discussion environment, constructivism learning


Yansıtıcı Düşünme Odaklı Bir Çevrimiçi Ortamın Oluşturulması ve Etkililiğinin İncelenmesi

Öz

Bu çalışma yansıtıcı düşünme becerilerini harekete geçirecek, becerilerin kullanılmasını ve geliştirilmesini sağlayacak bir çevrimiçi ortam oluşturmak ve bu ortamın etkililiğini incelemek üzere gerçekleştirilmiştir. Sınıf yönetimi ders içeriğine göre hazırlanan bu araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma desenlerden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Uygulama sürecine başlamadan önce 12 üniversite öğrencisi ile araştırmanın pilot uygulaması gerçekleştirilmiştir. Pilot uygulama sonuçlarına göre çevrimiçi ortamın öğrencilerin yansıtıcı düşünebilme becerilerini geliştirebileceğine dair ipuçları elde edilmiştir. Pilot uygulama sonunda öğrencilerden alınan görüşler doğrultusunda çevrimiçi ortamda düzenlemeler yapılmış ve düzenlenen yeni çevrimiçi ortam, araştırmaya gönüllü katılan 30 üniversite öğrencisi üzerinde yeniden sınanmıştır. 30 öğrenciden toplanan nicel ve nitel veriler analiz edildiğinde çevrimiçi ortamın öğrencilerin yansıtıcı düşünebilme becerilerine katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.

Anahtar Sözcükler: Yansıtıcı düşünme, çevrimiçi tartışma ortamları, yapılandırmacı öğrenme

Kaynakça

  • Arkün, S. ve Erdem, M. (2007). BİT Destekli Öğretmen Eğitimi Modelleri Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 492-496.
  • Bain, J. D., Ballantyne, R., Mills, C. & Lester, N. C. (2002). Reflecting on practice Student teachers' perspectives. Post Pressed, Flaxton, Qld.
  • Bode, B. (1940). How welearn. New York: Heath.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, (16. Baskı), Ankara: Pegem Yayınları.
  • Dewey, J. (1991). How WeThink. New York: PrometheusBooks.
  • Herrington, J. &Standen, P. (2000). Movingfrom an instructivistto a constructivistmultimedialearningenvironment, Journal of Educational Multimedia andHypermedia 9(3), 195 - 205.
  • Hew, K. &Cheung, W. (2008) Attractingstudentparticipation in asynchronousonlinediscussions: casestudy of peerfacilitation. Computers&Education, 51, 1111-1124.
  • Jonassen, D. (1999). Designing constructivist learning environments. In Ed. C. M. Reigeluth (Ed.) Instructional-Design Theories and Models. (2), 215-239). London: Lawrance Erlbaum Associates Publishers.
  • Jones, O. (2000). Time toSplit, Virtually: Expandingvirtualpublicsintovibrantvirtualmetropolises. Proceedings of the 33rd Hawaii International Conference on SystemSciences.
  • Jorgensen, D. (2002). Thechallangesandbenefits of asynchronouslearningnetworks. Reference Librarian, 77(1), 3-17.
  • Lee, H. (2008). Students’ Perceptions of Peer and Self Assessment in a HigherEducation Online Collaborative Learning Environment. Unpublisheddoctoraldissertation,TheUniversity of Texas, Austin, ABD.
  • McNamara, J. & Brown, C. (2008). Assessment of collaborativelearning in onlinediscussions. Paperpresented at the ATN AssessmentConferance 2008, University of South Australia, Adelaide.
  • Onwuegbuzie, A. J. & Leech, N. L. (2006). LinkingResearchQuestionsTo Mixed Methods Data Analysis Procedures, TheQualitative Report, 11(3),474-498, http://www.nova.edu/ssss/QR/QR11-3/onwuegbuzie.pdf , (Erişim Tarihi: 20 Nisan 2013).
  • Özçınar, H. (2011). Video-durumlarda yansıma noktalarının ve tartışma gruplarında öğretmen katılımının yansıtıcı düşünmeye etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Revill, G. & Terrell, I. (2005). Learning in theworkplace: a newdegreeonline. Innovations in EducationandTeaching International, 42(3), 231-245.
  • Rodgers, C. (2002). Defining reflection: Another look at John Dewey and Reflective Thinking. Teachers College Record, 104(4), 842–866.
  • Rugg, H. (1947). FoundationsforAmericaneducation. New York: World BookCompany.
  • Salmon, G. (2002). E-tivities: Thekeytoactiveonlinelearning. London: KoganPage.
  • Schön, D.A. (1983). Thereflectivepractitioner: How professionalsthink in action. New York: Basic Books.
  • Ünver, G. (2003). Yansıtıcı Düşünme. PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Van Manen, M. (1977). Linkingways of knowingwithways of beingpractical. CurriculumInquiry 6(3), 205-228.

Yansıtıcı Düşünme Odaklı Bir Çevrimiçi Ortamın Oluşturulması ve Etkililiğinin İncelenmesi

Yıl 2016, , 134 - 164, 31.07.2016
https://doi.org/10.17569/tojqi.88352

Öz

Bu çalışma yansıtıcı düşünme becerilerini harekete geçirecek, becerilerin kullanılmasını ve geliştirilmesini sağlayacak bir çevrimiçi ortam oluşturmak ve bu ortamın etkililiğini incelemek üzere gerçekleştirilmiştir. Sınıf yönetimi ders içeriğine göre hazırlanan bu araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma desenlerden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Uygulama sürecine başlamadan önce 12 üniversite öğrencisi ile araştırmanın pilot uygulaması gerçekleştirilmiştir. Pilot uygulama sonuçlarına göre çevrimiçi ortamın öğrencilerin yansıtıcı düşünebilme becerilerini geliştirebileceğine dair ipuçları elde edilmiştir. Pilot uygulama sonunda öğrencilerden alınan görüşler doğrultusunda çevrimiçi ortamda düzenlemeler yapılmış ve düzenlenen yeni çevrimiçi ortam, araştırmaya gönüllü katılan 30 üniversite öğrencisi üzerinde yeniden sınanmıştır. 30 öğrenciden toplanan nicel ve nitel veriler analiz edildiğinde çevrimiçi ortamın öğrencilerin yansıtıcı düşünebilme becerilerine katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.

Anahtar Sözcükler: Yansıtıcı düşünme, çevrimiçi tartışma ortamları, yapılandırmacı öğrenme


Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness

Abstract 

This study has been carried out to develop an online environment that will trigger reflective thinking skills and that will enable the use and improvement of these skills. Sequential Explanatory Design, one of the mixed designs in which quantitative and qualitative methods are used together, has been used in this study prepared according to the curriculum of Class Management. Before starting the implementation process, a pilot scheme of the study with twelve university students has been carried out. According to the results of the pilot scheme, some clues showing that online environment may improve the reflective thinking skills of the students have been found. At the end of the pilot scheme, a few arrangements have been made online in the direction of the students’ views and this new arranged online environment has been retested on the thirty volunteer university students. When the qualitative and quantitative results collected from the thirty volunteer students were analyzed, it was concluded that the online environment made a contribution to the reflective thinking skills of the students.

Keywords: Reflective thinking, online discussion environment, constructivism learning

Kaynakça

  • Arkün, S. ve Erdem, M. (2007). BİT Destekli Öğretmen Eğitimi Modelleri Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 492-496.
  • Bain, J. D., Ballantyne, R., Mills, C. & Lester, N. C. (2002). Reflecting on practice Student teachers' perspectives. Post Pressed, Flaxton, Qld.
  • Bode, B. (1940). How welearn. New York: Heath.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, (16. Baskı), Ankara: Pegem Yayınları.
  • Dewey, J. (1991). How WeThink. New York: PrometheusBooks.
  • Herrington, J. &Standen, P. (2000). Movingfrom an instructivistto a constructivistmultimedialearningenvironment, Journal of Educational Multimedia andHypermedia 9(3), 195 - 205.
  • Hew, K. &Cheung, W. (2008) Attractingstudentparticipation in asynchronousonlinediscussions: casestudy of peerfacilitation. Computers&Education, 51, 1111-1124.
  • Jonassen, D. (1999). Designing constructivist learning environments. In Ed. C. M. Reigeluth (Ed.) Instructional-Design Theories and Models. (2), 215-239). London: Lawrance Erlbaum Associates Publishers.
  • Jones, O. (2000). Time toSplit, Virtually: Expandingvirtualpublicsintovibrantvirtualmetropolises. Proceedings of the 33rd Hawaii International Conference on SystemSciences.
  • Jorgensen, D. (2002). Thechallangesandbenefits of asynchronouslearningnetworks. Reference Librarian, 77(1), 3-17.
  • Lee, H. (2008). Students’ Perceptions of Peer and Self Assessment in a HigherEducation Online Collaborative Learning Environment. Unpublisheddoctoraldissertation,TheUniversity of Texas, Austin, ABD.
  • McNamara, J. & Brown, C. (2008). Assessment of collaborativelearning in onlinediscussions. Paperpresented at the ATN AssessmentConferance 2008, University of South Australia, Adelaide.
  • Onwuegbuzie, A. J. & Leech, N. L. (2006). LinkingResearchQuestionsTo Mixed Methods Data Analysis Procedures, TheQualitative Report, 11(3),474-498, http://www.nova.edu/ssss/QR/QR11-3/onwuegbuzie.pdf , (Erişim Tarihi: 20 Nisan 2013).
  • Özçınar, H. (2011). Video-durumlarda yansıma noktalarının ve tartışma gruplarında öğretmen katılımının yansıtıcı düşünmeye etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Revill, G. & Terrell, I. (2005). Learning in theworkplace: a newdegreeonline. Innovations in EducationandTeaching International, 42(3), 231-245.
  • Rodgers, C. (2002). Defining reflection: Another look at John Dewey and Reflective Thinking. Teachers College Record, 104(4), 842–866.
  • Rugg, H. (1947). FoundationsforAmericaneducation. New York: World BookCompany.
  • Salmon, G. (2002). E-tivities: Thekeytoactiveonlinelearning. London: KoganPage.
  • Schön, D.A. (1983). Thereflectivepractitioner: How professionalsthink in action. New York: Basic Books.
  • Ünver, G. (2003). Yansıtıcı Düşünme. PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Van Manen, M. (1977). Linkingways of knowingwithways of beingpractical. CurriculumInquiry 6(3), 205-228.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tansel Tepe

Naşide Işık Bu kişi benim

Kerem Ay

Mukaddes Erdem

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Tepe, T., Işık, N., Ay, K., Erdem, M. (2016). Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(3), 134-164. https://doi.org/10.17569/tojqi.88352
AMA Tepe T, Işık N, Ay K, Erdem M. Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness. TOJQI. Temmuz 2016;7(3):134-164. doi:10.17569/tojqi.88352
Chicago Tepe, Tansel, Naşide Işık, Kerem Ay, ve Mukaddes Erdem. “Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7, sy. 3 (Temmuz 2016): 134-64. https://doi.org/10.17569/tojqi.88352.
EndNote Tepe T, Işık N, Ay K, Erdem M (01 Temmuz 2016) Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7 3 134–164.
IEEE T. Tepe, N. Işık, K. Ay, ve M. Erdem, “Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness”, TOJQI, c. 7, sy. 3, ss. 134–164, 2016, doi: 10.17569/tojqi.88352.
ISNAD Tepe, Tansel vd. “Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7/3 (Temmuz 2016), 134-164. https://doi.org/10.17569/tojqi.88352.
JAMA Tepe T, Işık N, Ay K, Erdem M. Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness. TOJQI. 2016;7:134–164.
MLA Tepe, Tansel vd. “Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 7, sy. 3, 2016, ss. 134-6, doi:10.17569/tojqi.88352.
Vancouver Tepe T, Işık N, Ay K, Erdem M. Developing a Reflective Thinking Focused Online Environment and Investigation Its’ Effectiveness. TOJQI. 2016;7(3):134-6.