Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Montessori Yaklaşımı Temelli STEM Uygulamalarına Yönelik Görüşleri

Yıl 2020, , 344 - 367, 30.07.2020
https://doi.org/10.17569/tojqi.636526

Öz

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının Montessori yaklaşım temelli STEM etkinliklerine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Çalışmada 2017-2018 eğitim öğretim yılının güz döneminde bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi okul öncesi öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim görmekte 50 öğretmen adayına eğitimler verilerek aralarından 15 kişi ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenlerinden programın etkilerine dayalı durum çalışmaları deseni kullanılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen nitel veri aracı olarak “Montessori yaklaşım temelli STEM uygulamaları Görüşme Formu” kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Veri analizleri sonucunda, Montessori yaklaşım temelli STEM uygulamalarına yönelik öğretmen adaylarının olumlu görüşe sahip oldukları, bu uygulamaları ilerde derslerinde kullanmayı düşündükleri tespit edilmiştir. Ayrıca, bu uygulamaların öğretmen adaylarının bilişsel ve psiko-motor birçok özelliğini geliştirdiği de görülmektedir. Öğretmen adaylarının günlük yaşamlarındaki fene ve teknolojiye karşı bakış açılarında değişiklerde meydana gelmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, S. (2018). Fen eğitiminde okulöncesine yönelik yaklaşımlardan STEM ve Montessori yöntemlerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda karşılaştırılması. (Unpublished master’s thesis). Institute of Science and Technology, Kastomonu University, Kastamonu.
  • Aguilar, N. A. (2016). Examining the integration of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) in preschool and transitional kindergarten (TK) classrooms using a social-constructivist approach. (Unpublished master’s thesis), Early Childhood Education, Mills College, Oakland.
  • Arslan, E., (2016). Montessori yönteminin anaokulu çocuklarının büyük kas becerilerine etkisinin incelenmesi. (Unpublished master’s thesis). Institute of Educatioal Sciences, Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Aslan-Tutak, F., Akaygün, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitimi uygulaması: Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FETEMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816.
  • Aytaçlı, B., (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 1-9.
  • Bers, M. U., Seddighin, S., & Sullivan, A. (2013). Ready for robotics: bringing together the t and e of STEM in early childhood teacher education. JI. Of Technology and Teacher Education, 21(3), 355-377.
  • Cosentino, C. (2008). The impact of integrated programming on student attitude and achievement in grade 9 academic mathematics and science. (Unpublished master’s thesis). Brock University, Ontario.
  • Chesloff, J. D. (2013). Why STEM education must start in early childhood. Education Week, 32(23), 27–32.
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Columbus, Ohio.
  • Çepni, S. (2017). Kuramdan uygulamaya STEM+A+E eğitimi (1st dition). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dereli, E. (2017). Montessori eğitim programının çocukların psikososyal gelişimlerine ve sosyal problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 135-153.
  • DeJarnette, N. K. (2012). America s children: Providing early exposure to STEM (science, technology, engineering and math) initiatives, Education, 133(1), 77–84.
  • Dönmez, İ. (2017). STEM eğitimi çerçevesinde robotik turnuvalara yönelik öğrenci ve takım koçlarının görüşleri (Bilim kahramanları buluşuyor örneği). Eğitim, Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 2(1), 25-42.
  • Durbin, D. J., Pickett, L. H., & Powell, T. L. (2011). Kindergarten scientists: the pot of gold at the end of the rainbow. Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas, 48(4), 129-136.
  • Elkin, M., Sullivan, A., & Bers, M. U. (2014). Implementing a robotics curriculum in an early childhood Montessori classroom. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 13, 153-169.
  • Eratay, E. (2009, October). Montessori yönteminin etkililiği. Presented in the 19th National Congress on Special Education, Marmaris, Turkey.
  • Eroğlu, S., & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi (Journal of Qualitative Research in Education), 4(3), 43-67.
  • Furner, J., & Kumar, D. (2007). The mathematics and science integration argument: A stand for teacher education. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology, 3(3), 185-189.
  • Gonzalez, H. B., &Kuenzi, J.J. (2012). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education: A primer.
  • Günşen, G., Fazlıoğlu, Y., & Bayır, B. (2017). Okul Öncesi dönemde STEM yaklaşımına dayalı uygulama örneği ve uygulamanın 5 yaş çocukları üzerine etkileri: Haydi içme suyumuzu yapıyoruz. Proceeding of EJER 2017, 599-600.
  • Gülhan, F. & Şahin, F. (2016). Fen-teknoloji-mühendislikmatematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin bu alanlarla ilgili algı ve tutumlarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 13 (1), 602-620.
  • Green, A., (2012). The integration of engineering design projects into the secondary science classroom. (Unpıblished master’s thesis). Michigan State University, Michigan.
  • Hill, M.D. (2002). The effects of integrated mathematics/science curriculum and instruction on mathematics achievement and student attitudes in grade six. Unpublished doctoral dissertation), Texas A & M University, Texas.
  • Hobbs, A. (2008). Academic achievement: Montessori and non-Montessori private school settings. (Unpublished doctoral dissertation), University of Houston, Houston.
  • Judson, E. (2014). Effect of transferring to STEM focused charter and magnet schools on student achievement. The Journal of Educational Research, 107, 255-266.
  • Kang, J., Ju, E.J., & Jang, S., (2013). The Effect of Science-based STEAM program using a portfolio on elementary students’ formation of science concepts. Elementary Science Education, 32(4), 593-606.
  • Keçecioğlu, Ö. (2015). MEB okul öncesi eğitim programı ve Montessori yaklaşımına göre eğitim alan 5 yaş çocuklarının sosyal becerilerinin incelenmesi, (Unpublished master’s thesis), Institute of Educational Sciences, Marmara University, İstanbul.
  • Kılınç, A., Koç Şenol, A., Eraslan, M., & Büyük U. (2013, November). Robotik destekli fen öğretimi: Bilsem örneği. Presented in International Symposium on Changes and New Trends in Education, Konya, Turkey.
  • Koyunlu Ünlü, Z., & Dere, Z. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının hazırladıkları FeTeMM etkinliklerinin değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2).
  • Livstrom, I. C., Szostkowski, A. H., & Roehrig, G. H. (2018). Integrated STEM in practice: learning from Montessori philosophies and practices. Research Paper – Integrated STEM Education, 190–202.
  • MEB, (2013). Temel eğitim genel müdürlüğü okul öncesi eğitim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Moomaw, S. (2012). Teaching STEM in the early years: activities for integrating science, technology, engineering, and mathematics. St Paul, MN: Redleaf Press.
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Ayhan, A. & Aral, A. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 113-128.
  • Oğuz, V., & Köksal Akyol, A. (2006). Çocuk eğitiminde Montessori yaklaşımı. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 243-256.
  • Uyanık Balat, G., & Günşen, G. (2017). Okul öncesi dönemde STEM yaklaşımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(42), 337-348.
  • Özdağ, S. A. (2014). Montessori metodunun eğitim mekânlarına yansıması üzerine kavramsal bir analiz. (Unpublished master’s thesis), Graduate Institute of Natural and Applied Sciences, Karadeniz Technical University, Trabzon.
  • Özdoğru E. (2005). Fiziksel olaylar öğrenme alanı için için lego program tabanlı fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. (Unpublished master’s thesis), Institute of Educational Sciences, Dokuz Eylül University, İzmir.
  • Strong, M. G. (2013). Developing elementary math and science process skills through engineering design instruction. Hofstra University.
  • Sullivan, F. V. (2008). Robotics and science literacy: Thinking skills, science process skills and systems understanding. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 373-394.
  • Tantu, Ö. (2017). Evaluating mobile apps for STEM education with in-service teachers. (Unpublished master’s thesis), Graduate School of Social Sciences, Middle East Technical University, Ankara.
  • Torun, N. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişki. (Unpublished master’s thesis), Graduate School of Social Sciences, Çukurova University, Adana.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FETEMM etkinliklerinin etkisi. GEFAD / GUJGEF, 34(2), 249-265.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6th edition). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B. & Selvi, M. (2017). STEM uygulamaları ve tam öğrenmenın etkileri üzerine deneysel bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(2), 183-210.
  • Yıldırım, B. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitiminde biyomimikri uygulamalarına yönelik görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (1), 63-90.
  • Yıldırım, B., & Topalcengiz, E. Ş. (2019). STEM pedagogical content knowledge scale (STEMPCK): A validity and reliability study. Journal of STEM Teacher Education, 53(2), 1-20.
  • Yıldırım, B. (2020). A model proposal for teacher training: STEM teacher institutes training model. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Online first, 1-29. doi: 10.9779/pauefd.586603
  • Wang, H. (2012). A new era of science education: science teachers‘perceptions and classroom practices of science, technology, engineering and mathematics (STEM) integration. (Unpublished doctoral dissertation), University of Minnesota, Minnesota.

Pre-School Teacher Candidates' Views on STEM Applications Based on Montessori Approach

Yıl 2020, , 344 - 367, 30.07.2020
https://doi.org/10.17569/tojqi.636526

Öz

The aim of this study is to determine the pre-school teachers' opinions about Montessori approach based STEM activities. In the study, during the fall semester of the 2017-2018 academic year, the education faculty of a state university pre-school teacher studied at the 3rd grade and 50 teachers were trained and 15 people were interviewed. In the research, case studies pattern based on the effects of the program, one of the qualitative research methods, was used. “Montessori approach based STEM applications Interview Form” was used as a qualitative data tool developed by the researcher in the study. Qualitative data were analyzed using content analysis method. As a result of data analysis, it was determined that pre-service teachers about Montessori approach based STEM applications have a positive opinion and they intend to use these applications in their lessons in the future. In addition, it is seen that these practices improve the cognitive and psycho-motor features of prospective teachers. It has been changed in the perspective of preservice teachers towards science and technology in their daily lives.

Kaynakça

  • Açıkgöz, S. (2018). Fen eğitiminde okulöncesine yönelik yaklaşımlardan STEM ve Montessori yöntemlerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda karşılaştırılması. (Unpublished master’s thesis). Institute of Science and Technology, Kastomonu University, Kastamonu.
  • Aguilar, N. A. (2016). Examining the integration of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) in preschool and transitional kindergarten (TK) classrooms using a social-constructivist approach. (Unpublished master’s thesis), Early Childhood Education, Mills College, Oakland.
  • Arslan, E., (2016). Montessori yönteminin anaokulu çocuklarının büyük kas becerilerine etkisinin incelenmesi. (Unpublished master’s thesis). Institute of Educatioal Sciences, Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Aslan-Tutak, F., Akaygün, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitimi uygulaması: Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FETEMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816.
  • Aytaçlı, B., (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 1-9.
  • Bers, M. U., Seddighin, S., & Sullivan, A. (2013). Ready for robotics: bringing together the t and e of STEM in early childhood teacher education. JI. Of Technology and Teacher Education, 21(3), 355-377.
  • Cosentino, C. (2008). The impact of integrated programming on student attitude and achievement in grade 9 academic mathematics and science. (Unpublished master’s thesis). Brock University, Ontario.
  • Chesloff, J. D. (2013). Why STEM education must start in early childhood. Education Week, 32(23), 27–32.
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Columbus, Ohio.
  • Çepni, S. (2017). Kuramdan uygulamaya STEM+A+E eğitimi (1st dition). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dereli, E. (2017). Montessori eğitim programının çocukların psikososyal gelişimlerine ve sosyal problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 135-153.
  • DeJarnette, N. K. (2012). America s children: Providing early exposure to STEM (science, technology, engineering and math) initiatives, Education, 133(1), 77–84.
  • Dönmez, İ. (2017). STEM eğitimi çerçevesinde robotik turnuvalara yönelik öğrenci ve takım koçlarının görüşleri (Bilim kahramanları buluşuyor örneği). Eğitim, Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 2(1), 25-42.
  • Durbin, D. J., Pickett, L. H., & Powell, T. L. (2011). Kindergarten scientists: the pot of gold at the end of the rainbow. Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas, 48(4), 129-136.
  • Elkin, M., Sullivan, A., & Bers, M. U. (2014). Implementing a robotics curriculum in an early childhood Montessori classroom. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 13, 153-169.
  • Eratay, E. (2009, October). Montessori yönteminin etkililiği. Presented in the 19th National Congress on Special Education, Marmaris, Turkey.
  • Eroğlu, S., & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi (Journal of Qualitative Research in Education), 4(3), 43-67.
  • Furner, J., & Kumar, D. (2007). The mathematics and science integration argument: A stand for teacher education. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology, 3(3), 185-189.
  • Gonzalez, H. B., &Kuenzi, J.J. (2012). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education: A primer.
  • Günşen, G., Fazlıoğlu, Y., & Bayır, B. (2017). Okul Öncesi dönemde STEM yaklaşımına dayalı uygulama örneği ve uygulamanın 5 yaş çocukları üzerine etkileri: Haydi içme suyumuzu yapıyoruz. Proceeding of EJER 2017, 599-600.
  • Gülhan, F. & Şahin, F. (2016). Fen-teknoloji-mühendislikmatematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin bu alanlarla ilgili algı ve tutumlarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 13 (1), 602-620.
  • Green, A., (2012). The integration of engineering design projects into the secondary science classroom. (Unpıblished master’s thesis). Michigan State University, Michigan.
  • Hill, M.D. (2002). The effects of integrated mathematics/science curriculum and instruction on mathematics achievement and student attitudes in grade six. Unpublished doctoral dissertation), Texas A & M University, Texas.
  • Hobbs, A. (2008). Academic achievement: Montessori and non-Montessori private school settings. (Unpublished doctoral dissertation), University of Houston, Houston.
  • Judson, E. (2014). Effect of transferring to STEM focused charter and magnet schools on student achievement. The Journal of Educational Research, 107, 255-266.
  • Kang, J., Ju, E.J., & Jang, S., (2013). The Effect of Science-based STEAM program using a portfolio on elementary students’ formation of science concepts. Elementary Science Education, 32(4), 593-606.
  • Keçecioğlu, Ö. (2015). MEB okul öncesi eğitim programı ve Montessori yaklaşımına göre eğitim alan 5 yaş çocuklarının sosyal becerilerinin incelenmesi, (Unpublished master’s thesis), Institute of Educational Sciences, Marmara University, İstanbul.
  • Kılınç, A., Koç Şenol, A., Eraslan, M., & Büyük U. (2013, November). Robotik destekli fen öğretimi: Bilsem örneği. Presented in International Symposium on Changes and New Trends in Education, Konya, Turkey.
  • Koyunlu Ünlü, Z., & Dere, Z. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının hazırladıkları FeTeMM etkinliklerinin değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2).
  • Livstrom, I. C., Szostkowski, A. H., & Roehrig, G. H. (2018). Integrated STEM in practice: learning from Montessori philosophies and practices. Research Paper – Integrated STEM Education, 190–202.
  • MEB, (2013). Temel eğitim genel müdürlüğü okul öncesi eğitim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Moomaw, S. (2012). Teaching STEM in the early years: activities for integrating science, technology, engineering, and mathematics. St Paul, MN: Redleaf Press.
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Ayhan, A. & Aral, A. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 113-128.
  • Oğuz, V., & Köksal Akyol, A. (2006). Çocuk eğitiminde Montessori yaklaşımı. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 243-256.
  • Uyanık Balat, G., & Günşen, G. (2017). Okul öncesi dönemde STEM yaklaşımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(42), 337-348.
  • Özdağ, S. A. (2014). Montessori metodunun eğitim mekânlarına yansıması üzerine kavramsal bir analiz. (Unpublished master’s thesis), Graduate Institute of Natural and Applied Sciences, Karadeniz Technical University, Trabzon.
  • Özdoğru E. (2005). Fiziksel olaylar öğrenme alanı için için lego program tabanlı fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. (Unpublished master’s thesis), Institute of Educational Sciences, Dokuz Eylül University, İzmir.
  • Strong, M. G. (2013). Developing elementary math and science process skills through engineering design instruction. Hofstra University.
  • Sullivan, F. V. (2008). Robotics and science literacy: Thinking skills, science process skills and systems understanding. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 373-394.
  • Tantu, Ö. (2017). Evaluating mobile apps for STEM education with in-service teachers. (Unpublished master’s thesis), Graduate School of Social Sciences, Middle East Technical University, Ankara.
  • Torun, N. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişki. (Unpublished master’s thesis), Graduate School of Social Sciences, Çukurova University, Adana.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FETEMM etkinliklerinin etkisi. GEFAD / GUJGEF, 34(2), 249-265.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6th edition). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B. & Selvi, M. (2017). STEM uygulamaları ve tam öğrenmenın etkileri üzerine deneysel bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(2), 183-210.
  • Yıldırım, B. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitiminde biyomimikri uygulamalarına yönelik görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (1), 63-90.
  • Yıldırım, B., & Topalcengiz, E. Ş. (2019). STEM pedagogical content knowledge scale (STEMPCK): A validity and reliability study. Journal of STEM Teacher Education, 53(2), 1-20.
  • Yıldırım, B. (2020). A model proposal for teacher training: STEM teacher institutes training model. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Online first, 1-29. doi: 10.9779/pauefd.586603
  • Wang, H. (2012). A new era of science education: science teachers‘perceptions and classroom practices of science, technology, engineering and mathematics (STEM) integration. (Unpublished doctoral dissertation), University of Minnesota, Minnesota.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zehra Çakır Zehra Çakır 0000-0003-4585-8214

Doç. Dr. Sema Altun Yalçın 0000-0001-6349-2231

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Zehra Çakır, Z. Ç., & Altun Yalçın, D. D. S. (2020). Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 11(3), 344-367. https://doi.org/10.17569/tojqi.636526
AMA Zehra Çakır ZÇ, Altun Yalçın DDS. Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach. TOJQI. Temmuz 2020;11(3):344-367. doi:10.17569/tojqi.636526
Chicago Zehra Çakır, Zehra Çakır, ve Doç. Dr. Sema Altun Yalçın. “Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 11, sy. 3 (Temmuz 2020): 344-67. https://doi.org/10.17569/tojqi.636526.
EndNote Zehra Çakır ZÇ, Altun Yalçın DDS (01 Temmuz 2020) Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 11 3 344–367.
IEEE Z. Ç. Zehra Çakır ve D. D. S. Altun Yalçın, “Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach”, TOJQI, c. 11, sy. 3, ss. 344–367, 2020, doi: 10.17569/tojqi.636526.
ISNAD Zehra Çakır, Zehra Çakır - Altun Yalçın, Doç. Dr. Sema. “Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 11/3 (Temmuz 2020), 344-367. https://doi.org/10.17569/tojqi.636526.
JAMA Zehra Çakır ZÇ, Altun Yalçın DDS. Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach. TOJQI. 2020;11:344–367.
MLA Zehra Çakır, Zehra Çakır ve Doç. Dr. Sema Altun Yalçın. “Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 11, sy. 3, 2020, ss. 344-67, doi:10.17569/tojqi.636526.
Vancouver Zehra Çakır ZÇ, Altun Yalçın DDS. Pre-School Teacher Candidates’ Views on STEM Applications Based on Montessori Approach. TOJQI. 2020;11(3):344-67.