Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğretmenlerinin Tasarım Beceri Atölyelerinin Etkililiğine ve Uygulanabilirliğine Yönelik Görüşleri

Yıl 2020, , 533 - 570, 26.10.2020
https://doi.org/10.17569/tojqi.756715

Öz

Bu araştırmanın genel amacı ilkokul öğretmenlerinin Tasarım Beceri atölyeleri (TBA)’ne yönelik yapılan çalışmaların etkililiğine ve uygulanabilirliğine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma fenomenoloji araştırma modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını TBA’ların kullanılmasında pilot olan ilkokullardan birinde görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre genel olarak öğretmenler, eğitim-öğretimde TBA’ların kullanılmasını Türk eğitim sistemi adına olumlu bir gelişme olarak nitelendirmekte ancak ülke genelinde tüm okullarda uygulanabilirliğini zor bulmaktadırlar. Öğretmenlerin hemen hemen tamamı İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından TBA’ların kullanımına yönelik verilen eğitimleri yetersiz bulurken; öğretmenlerin tamamı okul idaresinin TBA’ların kullanımına yönelik yaptığı çalışmaları yeterli bulmuşlardır. Öğretmenler okuldaki ahşap ile bahçe ve hayvan bakım atölyeleri hariç diğer tüm atölyeleri aktif olarak hemen hemen tüm derslerde kullanmaktadırlar. Öğretmenler, TBA’ların kullanımının öğrencilerin en fazla işbirlikli öğrenme, yaratıcı düşünme ve el becerilerinin gelişmesini sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmenlere göre, TBA’ların kullanımı öğretmenlerin öğretimi gerçekleştirirken dersleri birbiri ile daha fazla ilişkilendirmelerini, daha fazla araştırma yapmalarını ve daha detaylı ders planları hazırlamalarını sağlamaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu TBA’ları ülke genelinde uygulanabilir bulmamaktadırlar. Uygulanabilir olmamasına yönelik öğretmenler tarafından en fazla belirtilen nedenler ise sınıf mevcutlarının kalabalık olması, öğretmenlerin TBA’ları kullanma konusunda yeterli bilgiye sahip olmamaları ve fiziki koşulların yeterli olmamasıdır. Araştırmada öğretmenlerin ülke geneline yaygınlaştırılmadan önce TBA’larla ilgili yapılabilecek düzenlemelere ilişkin önerilerinin başında tasarım beceri atölyelerinden sorumlu öğretmenlerin ve bu öğretmenler ile sınıf öğretmenleri arasında işbirliğinin olması yer almaktadır. TBA’ların nasıl kullanılması gerektiği ile ilgili öğretmenlere daha uzun süreli eğitimler verilmesi de en fazla önerilen konulardan bir diğeridir.

Kaynakça

  • Abdullah, D. (2018). 2023 Eğitim vizyon belgesinin güçlü ve zayıf yönleri. Kamu gündemi haber sitesi. https://www.kamugundemi.com/abdullah-damar/2023-egitim-vizyon-belgesinin-guclu-ve-zayif-yonleri-h114225.html
  • Akpınar, B. ve Aydın, K. (2010). Eğitimde değişim ve öğretmenlerin değişim algıları. Eğitim ve Bilim, 32(144), 71-80.
  • Altın, H. M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmenlerin değişim algıları. Başkent University Journal of Education, 2 (1), 89-105.
  • Altunay, E. (2017). Okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda eğitim finansmanı politikaları: Sorunlar, nedenler ve çözümler. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 689-714.

  • Antakya.meb.gov.tr (2020). Antakya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Pilot çalışma tasarım beceri atölyeleri. https://antakya.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_03/03180055_ Tasarim-Beceri_Atolyeleri_F.pdf
  • Baltacı, A.ve Coşkun, M. K. (2019). 2023 eğitim vizyon belgesine ilişkin öğretmen algısı. HAYEF: Journal of Education, 16 (2), 130-155.
  • Barton, L., & Walker, S. (2017). Education and social change. New York: Routledge.
  • Beldağ, A. ve Yaylacı, A.F. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitim sistemi hakkındaki görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 90-107.
  • Boyacı, Z., Kılıç, A. & Şahin, Ş. (2017). Bireylerin geleceğinin şekillenmesine sınıf öğretmenlerinin etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 701-718.
  • Boz, T. ve Yıldırım, A. (2014). 4+ 4+ 4 eğitim sisteminde birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar. Başkent University Journal of Education, 1 (2), 54-65.
  • Celep, C. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Cemaloğlu, N. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu üzerine…, https://www.kamudan haber.net/2023-egitim-vizyonu-uzerine-makale,3726.html
  • Ceran Aydın, S. (2010). Yaratıcı düşünme teknikleri ile geliştirilen fen etkinliklerinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. (4th Edition). SAGE Publications.
  • Çınar, O. (2004). Kalabalık sınıfların öğretmen ve öğrenciye etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (6-9 Temmuz 2004). İnönü Üniversitesi, Malatya. https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/455.pdf
  • Doğan, O. (2009). Hizmetiçi eğitime katılımın eğitim-öğretim sürecine etkisi ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri. (Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğan, S. (2019). 2023 eğitim vizyonu belgesine ilişkin okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 8 (2), 571-592.
  • Duran, E. ve Kurt, M. (2019). 2023 Eğitim Vizyonuna ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslarası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3 (1), 90-106.
  • Düşkün, Y., Arık, B.M. & Aydagül, B. (2018). Vizyon belgesi neler getiriyor ve nasıl güçlendirilebilir? Eğitim Reformu Girişimi (ERG). http://www.egitimreformu girisimi.org/wp- content/uploads/2017/03/MebVizyonBelgesi_BilgiNotu.pdf.
  • Emiroğlu, O. (2017). Öğretmen motivasyon kaynaklarına ilişkin okul yöneticisi ve öğretmen görüşleri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitsü, KKTC.
  • Ergin, İ., Akseki, B. ve Deniz, E. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55-66.
  • Ertürk, A. (2020). 2023 Eğitim Vizyonu: Sorunlara çare mi?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 321-345.
  • European Commission Eurydice (2020). Türkiye genel ulusal eğitim stratejisi ve temel hedefler. https://eacea.ec.europa.eu/ national-policies/eurydice
  • Gaziler, H. (2017). Okul yöneticilerinin liderlik stilleriyle öğretmenlerin mesleki adanmışlığına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Üniversitesi, K.K.T.C.
  • Genç, M. & Şahin, F. (2015). İşbirlikli öğrenmenin başarıya ve tutuma etkisi. NEF-EFMED, 9(1), 375-396.
  • Gül, S. & Gül, H. (2014). Türkiye’de yükseköğretimin gelişimi, güncel durumu ve eleştirisi. Tematik Yazılar, Toplum ve Demokrasi, 8(17-18), 51-66.
  • Gültekin, M. & Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 185-201.
  • Gümüş, O. & Buluç, B. (2007). İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımın Türkçe dersinde akademik başarıya etkisi ve öğrencilerin derse ilgisi. Educational Administration: Theory and Practice, 49, 7-30.
  • Gündüz, Y. & Can, E. (2011). Öğretmenlerin eğitim sistemi ve uygulamalarına ilişkin güncel sorunları algılama düzeylerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4): 745‐774.
  • Güney, B. (2018). Sınıf öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim programlarına ilişkin görüşleri, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstiüsü, Malatya.
  • Güven, S. & Karslı, M. D. (2014). Sınıf yönetiminin etkililiğini etkileyen faktörlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dersi, 23, 1-24.
  • Hamarat, E. (2019). 21.yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları, Ankara: Seta yayınları.
  • Hoşgörür, V. & Arslan, İ. (2014). Okul Örgütünün Finansal Kaynaklarının Yönetimi Sorunu (Yatağan İlçesi Örneği). Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 91-102
  • İstmem.mev.gov.tr (2020). 2023 Eğitim Vizyonu içerik ve uygulama. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/
  • Kalaycı, N. & Yıldırım, N. (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 238-262.
  • Kaymakçı, S. & Turan, S. (2019). 1998, 2005 ve 2018 ilkokul 4.sınıf sosyal bigiler dersi öğretim programlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. II. UTEK- 2.Uluslararsı Temel Eğitim Kongresi (23-27 Ekim 2019). Muğla Sıtkı Kocaman Üniversitesi, Muğla.
  • Kartal, S. (2013). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre eğitim sistemimizde değiştirilmesi gereken noktalar. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 248‐262.
  • Kartal, S. (2019). Eğitimde 2023 Vizyonu: Değişen/değişmeyen vaatler. Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(21), 1-20.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 11, 123-129.
  • Kepes, G. (2018). Education of Vision. New York: Sage.

  • Koç, A. ve Ünal, O. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 eğitim vizyonuna yönelilk görüşlerin incelenmesi. Journal of Innovative Research in Social Studies, 1 (2), 65-79.
  • Kouzes, J. M., & Posner, B. Z. (2012). The leadership challenge: How to make extraordinary things happen in organizations (5th ed.). San Francisco: Jossey-Bass. https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/4402711/mod_resource/content/2/LEADERSHIP%20C HALLENGE.pdf.
  • Köse, E., Taş, A., Küçükçene, M & Karataş, E. (2018). Öğretmen motivasyonunu etkieyen faktörlere ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 255-277.
  • Kösterelioğlu, İ. (2014). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrenme ve öğretme sürecinde oluşturduğu duygular. International Journal of Human Sciences, 11(1), 256-279.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_ egitim_vizyonu.pdf
  • Meder, E. (2014). Fen ve teknoloji dersinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının akademik erişiye ve öğrenci tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, KKTC.
  • Miles, M.B., Huberman, A.M. and Saldana, J. (2014) Qualitative Data Analysis: A Methods Sourcebook. Sage, London.
  • Milli Eğitim Bakanlığı- MEB (2020). http://2023vizyonu.meb.gov.tr, 2020.
  • Mills, G. E. (2003). Action research a guide for the teacher researcher(2 nd. edition). Boston: Pearson Education,.
  • O’Sullivan, E. (2016). The project and vision of transformative education. Expanding the Boundaries of Transformative Learning (3. bs, ss. 1-12). New York: Springer.

  • Özcan, M. (2011). Bilgi çağında öğretmen eğitimi, nitelikleri ve gücü- Bir reform önerisi. Ankara: Türk Eğitim Derneğin İktisadi İşletmesi.
  • Özdemir, T. Y., Kartal, S.E. & Yirci, R. (2014). Okul müdürlerinin öğretmelerin motive etme yaklaşımları. Turkish Journal of Education Studies, 1(2), 190-215.
  • Özer, N., Demirtaş, H. & Ateş, F. (2015). Okulların mali durumlarına ve bütçe yönetiminde yaşanan sorunlara ilişkin müdür görüşleri. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 17-39
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: M. Bütün & S.B. Demir.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sabuncuoğlu, A. ve Gök, O. (2008). Büyük işletmelerin web sitelerinde yer alan misyon ve vizyon ifadelerinin pazar odaklılık açısından incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 10 (1), 123-141.
  • Sağır, M. (2015). Eğitim ve okul sistemindeki son dönem politika değişimlerine ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 1297-1310. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.8723
  • Şentürk, R. (2006). İlköğretim okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmede kullandıkları yöntemler ve davranışlara ilişkin öğretmen algıları. (Yayınlanlmamışı Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Şirinkan, A., Şirinkan, S., Çalışkan, E. & Kaldırımcı, M. (2006). İlköğretim 1.kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerinin beden eğitimi ve spor ihtiyacını karşılayabilme düzeyleri (Erzurum il örneği). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(4), 10-21.
  • Taş, H. & Minaz, M. B. (2019). Yeni ilkokul 4.sını Türkçe dersi öğretim programının öğeleri bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences. 16(2), 428-446.
  • Ugar, Y. (2019). Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ülgen, H. & Mirze, S.K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Yayınları.

  • Ülker, A. (2009). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri (Konya/Karapına İlçesi Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yaman, E. (2006). Eğitim sisteminde sorunlarda bir boyut: Büyük sınıflar ve sınıf yönetimi. Türk Eğitin Bilimleri Dergisi, 4(3), 261-274.
  • Yaman, E. (2010). Kalabalık Sınıfların Etkileri: Öğrenciler Ne Düşünüyor?, Kastamonu Eğitim Dergisi, 403-414.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 942-973.

Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops

Yıl 2020, , 533 - 570, 26.10.2020
https://doi.org/10.17569/tojqi.756715

Öz

General purpose of this research is to determine the opinions of primary school teachers on the effectiveness and applicability of the studies conducted in relation to Design Skills Workshops (TBA). The participants of the study, designed according to the phenomenology research model, are 20 teachers who work in one of the primary schools that are pilot in the use of TBAs. Research data were collected by using a semi-structured interview form. According to the findings, generally the teachers consider the use of TBAs in education as a positive development for the Turkish education system, but they think that it is difficult to apply them in all schools throughout the country. While almost all of the teachers consider that the training given by the Istanbul Provincial Directorate of National Education for the use of TBAs is insufficient, all of the teachers found the studies of the school administration for the use of TBAs sufficient. Teachers actively use all the workshops in the school, except for the wood, garden and animal care workshops, in almost all lessons. Teachers stated that the use of TBAs mostly enabled students to develop collaborative learning, creative thinking and hand skills. According to the teachers, the use of TBAs enables teachers to associate the lessons with each other more, to do more research and to prepare more detailed lesson plans while performing their teaching. According to the results, most of the teachers do not consider that TBAs are applicable throughout the country because of the crowded class sizes, the teachers’ not having enough knowledge about using TBAs, and the physical conditions’ not being sufficient. Among the proposals made by teachers regarding arrangements to be made in relation to TBAs before disseminating them throughout the country, having collaboration among teachers responsible from design skills workshops and among these teachers and class teachers comes at the forefront. Providing longer-term training for teachers on how TBAs should be used is another most recommended issue.

Kaynakça

  • Abdullah, D. (2018). 2023 Eğitim vizyon belgesinin güçlü ve zayıf yönleri. Kamu gündemi haber sitesi. https://www.kamugundemi.com/abdullah-damar/2023-egitim-vizyon-belgesinin-guclu-ve-zayif-yonleri-h114225.html
  • Akpınar, B. ve Aydın, K. (2010). Eğitimde değişim ve öğretmenlerin değişim algıları. Eğitim ve Bilim, 32(144), 71-80.
  • Altın, H. M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmenlerin değişim algıları. Başkent University Journal of Education, 2 (1), 89-105.
  • Altunay, E. (2017). Okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda eğitim finansmanı politikaları: Sorunlar, nedenler ve çözümler. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 689-714.

  • Antakya.meb.gov.tr (2020). Antakya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Pilot çalışma tasarım beceri atölyeleri. https://antakya.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_03/03180055_ Tasarim-Beceri_Atolyeleri_F.pdf
  • Baltacı, A.ve Coşkun, M. K. (2019). 2023 eğitim vizyon belgesine ilişkin öğretmen algısı. HAYEF: Journal of Education, 16 (2), 130-155.
  • Barton, L., & Walker, S. (2017). Education and social change. New York: Routledge.
  • Beldağ, A. ve Yaylacı, A.F. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitim sistemi hakkındaki görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 90-107.
  • Boyacı, Z., Kılıç, A. & Şahin, Ş. (2017). Bireylerin geleceğinin şekillenmesine sınıf öğretmenlerinin etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 701-718.
  • Boz, T. ve Yıldırım, A. (2014). 4+ 4+ 4 eğitim sisteminde birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar. Başkent University Journal of Education, 1 (2), 54-65.
  • Celep, C. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Cemaloğlu, N. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu üzerine…, https://www.kamudan haber.net/2023-egitim-vizyonu-uzerine-makale,3726.html
  • Ceran Aydın, S. (2010). Yaratıcı düşünme teknikleri ile geliştirilen fen etkinliklerinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. (4th Edition). SAGE Publications.
  • Çınar, O. (2004). Kalabalık sınıfların öğretmen ve öğrenciye etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (6-9 Temmuz 2004). İnönü Üniversitesi, Malatya. https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/455.pdf
  • Doğan, O. (2009). Hizmetiçi eğitime katılımın eğitim-öğretim sürecine etkisi ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri. (Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğan, S. (2019). 2023 eğitim vizyonu belgesine ilişkin okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 8 (2), 571-592.
  • Duran, E. ve Kurt, M. (2019). 2023 Eğitim Vizyonuna ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslarası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3 (1), 90-106.
  • Düşkün, Y., Arık, B.M. & Aydagül, B. (2018). Vizyon belgesi neler getiriyor ve nasıl güçlendirilebilir? Eğitim Reformu Girişimi (ERG). http://www.egitimreformu girisimi.org/wp- content/uploads/2017/03/MebVizyonBelgesi_BilgiNotu.pdf.
  • Emiroğlu, O. (2017). Öğretmen motivasyon kaynaklarına ilişkin okul yöneticisi ve öğretmen görüşleri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitsü, KKTC.
  • Ergin, İ., Akseki, B. ve Deniz, E. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55-66.
  • Ertürk, A. (2020). 2023 Eğitim Vizyonu: Sorunlara çare mi?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 321-345.
  • European Commission Eurydice (2020). Türkiye genel ulusal eğitim stratejisi ve temel hedefler. https://eacea.ec.europa.eu/ national-policies/eurydice
  • Gaziler, H. (2017). Okul yöneticilerinin liderlik stilleriyle öğretmenlerin mesleki adanmışlığına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Üniversitesi, K.K.T.C.
  • Genç, M. & Şahin, F. (2015). İşbirlikli öğrenmenin başarıya ve tutuma etkisi. NEF-EFMED, 9(1), 375-396.
  • Gül, S. & Gül, H. (2014). Türkiye’de yükseköğretimin gelişimi, güncel durumu ve eleştirisi. Tematik Yazılar, Toplum ve Demokrasi, 8(17-18), 51-66.
  • Gültekin, M. & Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 185-201.
  • Gümüş, O. & Buluç, B. (2007). İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımın Türkçe dersinde akademik başarıya etkisi ve öğrencilerin derse ilgisi. Educational Administration: Theory and Practice, 49, 7-30.
  • Gündüz, Y. & Can, E. (2011). Öğretmenlerin eğitim sistemi ve uygulamalarına ilişkin güncel sorunları algılama düzeylerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4): 745‐774.
  • Güney, B. (2018). Sınıf öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim programlarına ilişkin görüşleri, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstiüsü, Malatya.
  • Güven, S. & Karslı, M. D. (2014). Sınıf yönetiminin etkililiğini etkileyen faktörlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dersi, 23, 1-24.
  • Hamarat, E. (2019). 21.yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları, Ankara: Seta yayınları.
  • Hoşgörür, V. & Arslan, İ. (2014). Okul Örgütünün Finansal Kaynaklarının Yönetimi Sorunu (Yatağan İlçesi Örneği). Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 91-102
  • İstmem.mev.gov.tr (2020). 2023 Eğitim Vizyonu içerik ve uygulama. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/
  • Kalaycı, N. & Yıldırım, N. (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 238-262.
  • Kaymakçı, S. & Turan, S. (2019). 1998, 2005 ve 2018 ilkokul 4.sınıf sosyal bigiler dersi öğretim programlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. II. UTEK- 2.Uluslararsı Temel Eğitim Kongresi (23-27 Ekim 2019). Muğla Sıtkı Kocaman Üniversitesi, Muğla.
  • Kartal, S. (2013). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre eğitim sistemimizde değiştirilmesi gereken noktalar. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 248‐262.
  • Kartal, S. (2019). Eğitimde 2023 Vizyonu: Değişen/değişmeyen vaatler. Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(21), 1-20.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 11, 123-129.
  • Kepes, G. (2018). Education of Vision. New York: Sage.

  • Koç, A. ve Ünal, O. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 eğitim vizyonuna yönelilk görüşlerin incelenmesi. Journal of Innovative Research in Social Studies, 1 (2), 65-79.
  • Kouzes, J. M., & Posner, B. Z. (2012). The leadership challenge: How to make extraordinary things happen in organizations (5th ed.). San Francisco: Jossey-Bass. https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/4402711/mod_resource/content/2/LEADERSHIP%20C HALLENGE.pdf.
  • Köse, E., Taş, A., Küçükçene, M & Karataş, E. (2018). Öğretmen motivasyonunu etkieyen faktörlere ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 255-277.
  • Kösterelioğlu, İ. (2014). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrenme ve öğretme sürecinde oluşturduğu duygular. International Journal of Human Sciences, 11(1), 256-279.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_ egitim_vizyonu.pdf
  • Meder, E. (2014). Fen ve teknoloji dersinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının akademik erişiye ve öğrenci tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, KKTC.
  • Miles, M.B., Huberman, A.M. and Saldana, J. (2014) Qualitative Data Analysis: A Methods Sourcebook. Sage, London.
  • Milli Eğitim Bakanlığı- MEB (2020). http://2023vizyonu.meb.gov.tr, 2020.
  • Mills, G. E. (2003). Action research a guide for the teacher researcher(2 nd. edition). Boston: Pearson Education,.
  • O’Sullivan, E. (2016). The project and vision of transformative education. Expanding the Boundaries of Transformative Learning (3. bs, ss. 1-12). New York: Springer.

  • Özcan, M. (2011). Bilgi çağında öğretmen eğitimi, nitelikleri ve gücü- Bir reform önerisi. Ankara: Türk Eğitim Derneğin İktisadi İşletmesi.
  • Özdemir, T. Y., Kartal, S.E. & Yirci, R. (2014). Okul müdürlerinin öğretmelerin motive etme yaklaşımları. Turkish Journal of Education Studies, 1(2), 190-215.
  • Özer, N., Demirtaş, H. & Ateş, F. (2015). Okulların mali durumlarına ve bütçe yönetiminde yaşanan sorunlara ilişkin müdür görüşleri. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 17-39
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: M. Bütün & S.B. Demir.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sabuncuoğlu, A. ve Gök, O. (2008). Büyük işletmelerin web sitelerinde yer alan misyon ve vizyon ifadelerinin pazar odaklılık açısından incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 10 (1), 123-141.
  • Sağır, M. (2015). Eğitim ve okul sistemindeki son dönem politika değişimlerine ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 1297-1310. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.8723
  • Şentürk, R. (2006). İlköğretim okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmede kullandıkları yöntemler ve davranışlara ilişkin öğretmen algıları. (Yayınlanlmamışı Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Şirinkan, A., Şirinkan, S., Çalışkan, E. & Kaldırımcı, M. (2006). İlköğretim 1.kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerinin beden eğitimi ve spor ihtiyacını karşılayabilme düzeyleri (Erzurum il örneği). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(4), 10-21.
  • Taş, H. & Minaz, M. B. (2019). Yeni ilkokul 4.sını Türkçe dersi öğretim programının öğeleri bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences. 16(2), 428-446.
  • Ugar, Y. (2019). Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ülgen, H. & Mirze, S.K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Yayınları.

  • Ülker, A. (2009). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri (Konya/Karapına İlçesi Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yaman, E. (2006). Eğitim sisteminde sorunlarda bir boyut: Büyük sınıflar ve sınıf yönetimi. Türk Eğitin Bilimleri Dergisi, 4(3), 261-274.
  • Yaman, E. (2010). Kalabalık Sınıfların Etkileri: Öğrenciler Ne Düşünüyor?, Kastamonu Eğitim Dergisi, 403-414.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 942-973.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülten Feryal Gündüz 0000-0001-8096-5598

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 23 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Gündüz, G. F. (2020). Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 11(4), 533-570. https://doi.org/10.17569/tojqi.756715
AMA Gündüz GF. Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops. TOJQI. Ekim 2020;11(4):533-570. doi:10.17569/tojqi.756715
Chicago Gündüz, Gülten Feryal. “Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 11, sy. 4 (Ekim 2020): 533-70. https://doi.org/10.17569/tojqi.756715.
EndNote Gündüz GF (01 Ekim 2020) Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 11 4 533–570.
IEEE G. F. Gündüz, “Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops”, TOJQI, c. 11, sy. 4, ss. 533–570, 2020, doi: 10.17569/tojqi.756715.
ISNAD Gündüz, Gülten Feryal. “Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 11/4 (Ekim 2020), 533-570. https://doi.org/10.17569/tojqi.756715.
JAMA Gündüz GF. Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops. TOJQI. 2020;11:533–570.
MLA Gündüz, Gülten Feryal. “Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 11, sy. 4, 2020, ss. 533-70, doi:10.17569/tojqi.756715.
Vancouver Gündüz GF. Opinions of Primary School Teachers in Relation to Effectiveness and Applicability of Design Skill Workshops. TOJQI. 2020;11(4):533-70.