Bu araştırmada, okullarda hesap verebilirliğe ilişkin okul
yöneticilerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma
nitel bir araştırma olup, olgubilim
modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik
örneklemesi tekniği ile belirlenmiş olan toplamda 10 okul müdürü ve okul müdür
yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılarak toplanmış ve içerik analizi tekniği ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda; okul yöneticilerinin hesap
verebilirlik kavramını; gerekçelerin açıklanması, şeffaflık, işlerin sorgulanması,
bilgi verme sorumluluğu, sorumluluk bilinci ile ilişkilendirerek açıkladıkları
belirlenmiştir. Okul yöneticileri, okullarda hesap verebilirliğin
sağlanmasının; öğrencileri yeteneklerine göre yönlendirme, okulda düzeni
sağlama, başarının artması, okulun tercih edilme düzeyinin yükselmesi, mevcut
durumun ortaya konulabilmesi ve toplumun modernleşmesine katkıda bulunulması
gibi olumlu sonuçlar doğuracağını belirtmişlerdir. Ayrıca okul yöneticileri;
okullarda hesap verebilirliğin sağlanması ve arttırılması için katılım ve
bilgilendirme yapılması, farkındalık eğitimi verilmesi, yasal yükümlülüklerin
belirlenmesi, standartların netleştirilmesi, bilgi ve belge kaydının yapılması
ve performansın değerlendirilmesi şeklinde önerilerde bulunmuşlardır.
Hesap verebilirlik eğitim örgütlerinde hesap verebilirlik okul hesap verebilirliği okul yöneticileri
The aim of this study is
to examine the opinions and suggestions of school administrators about school
accountability. The study, a qualitative research, was designed with phenomenological research
model. The participants of study consisted of 10 school administrators selected
by using maximum variation sampling. Data of the study were collected through
semi-structured interview form and were analyzed with content analysis. The
results showed that school administrators define the concept of accountability
by using such terms as explaining reasons, transparency, asking for the results
of assignments, responsibility of informing, having the sense of responsibility.
School administrators stated that a good school accountability system will
probably have positive results such as guiding students’ choice of profession,
, increasing success, increasing school’s popularity among students and
parents, revealing present situation of the school and contributing to the
modernization of the society. Besides, administrators had suggestions to
establish amd improve accountability in schools such as increasing
participation, informing stakeholders, increasing awareness about
accountability by training people, defining legal responsibilities, clarifying
the standards, recording and storing information and documents, and evaluating
performance.
Accountability accountability in educational organizations school accountability school administrators
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 1 |