Günlük yaşamın bir parçası olmaya başlayan
dijital teknolojiler beraberinde çevrimiçi riskleri de getirmektedir. Çevrimiçi
risklere bakıldığında siber zorbalık, uygunsuz iletişim, uygunsuz içeriklere
maruz kalma, kişisel bilgilerin kaybı gibi riskler olduğu görülmektedir.
Dijital teknolojilerin kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte bu risklerle
karşılaşma olasılığı da artmaktadır. Risklere daha açık grup olarak karşımıza
çocuklar çıkmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı okul rehber
öğretmenlerinin gözünden çocukların, çevrimiçi risklerle karşılaşma durumlarını
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2014-2015 eğitim-öğretim döneminin ikinci
döneminde gerçekleştirilen seminerlerde 21 okul rehber öğretmenine
ulaşılmıştır. Okul rehber öğretmenlerine dört adet açık uçlu soru sorulmuş ve
bu sorulara yanıtlarını A4 kağıda yazarak vermeleri istenmiştir. Toplanan
verilerin analizinde tümdengelimsel analiz işe koşulmuş ve betimsel
istatistiklerden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin
cinsellik, ticari ilgiler, engellenme, kimlik hırsızlığı, uygunsuz iletişim,
bağımlılık ve saldırganlık olmak üzere yedi farklı çevrimiçi riskle
karşılaştığı belirlenmiştir.
Çevrimiçi riskler internet bağımlılığı okul rehber öğretmenleri
Proliferation of digital technologies brought about
new risks such as cyber bullying, sexual exploitation, online fraud and loss of
personal information. Along with increasing penetration rate of digital
technologies into our lives, individuals are frequently facing online risks.
Research suggested children are one of the most vulnerable groups. The aim of
the current study is to investigate the breadth and depth of children’s’
confrontations with online risks through the school counselors’ eyes. Data were
collected from 21 school counselors through a seminar program which was held
within second semester of 2014-2015 academic year. Participants were asked to
respond to four open ended questions regarding children’s confrontations with
online risks. Data were analyzed with inductive analyses and descriptive
statistics. Results suggested children confronted a breadth of online risks
including sexual content, financial exploitation, restriction, identity theft,
communication risks, addiction and offensive messages.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 4 |