Bu
çalışmanın öncelikli amacı; FATİH Projesi uygulanan mesleki liselerdeki
öğretmenlerin UTEC eğitimi öncesi ve sonrası etkileşimli tahtayı kullanma
düzeylerinde, öz yeterliliklerinde ve görüşlerinde farklılık olup olmadığını
belirlemektir. Araştırmanın katılımcıları, 2015-2016 eğitim öğretim yılında
Mardin ili Midyat ilçesinde FATİH Projesi çerçevesinde etkileşimli tahta
kurulumu yapılmış Telkari Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapan Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu
(UTEC) eğitimine katılan öğretmenler ve okul idarecileri ile okulda eğitim
gören öğrencilerden oluşmaktadır. Bu çalışmada karma yöntem modeli
kullanılmıştır. Veriler ölçek, anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formları
ile toplanmıştır. Nicel veriler ortalama ve t-testi, nitel veriler ise içerik analizi
ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin UTEC eğitimi sonrasında
etkileşimli tahta kullanma öz yeterliliklerinde ve etkileşimli tahta kullanma
düzeylerinde anlamlı bir değişimin olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin UTEC
eğitiminden önce etkileşimli tahta için materyal geliştiremedikleri UTEC
eğitiminden sonra ise kısmen materyal hazırlayabildikleri görülmüştür. Bu da UTEC
eğitim içeriğinin etkileşimli tahta için materyal geliştirmede yeterli
olmadığını göstermektedir. Öğrenciler ise; etkileşimli tahta kullanılan
dersleri tercih ettiklerini, öğretmenlerin etkileşimli tahtayı kullanmaya devam
etmelerini istediklerini belirtmişlerdir. Etkileşimli tahta arızaları dersi
olumsuz yönde etkilediğini de belirtmişlerdir. Öğretmenler, öğrenciler ve okul
idarecileri derste etkileşimli tahta kullanılmasıyla; öğrenci başarısının
arttığını, derse ilgi ve katılımı olumlu yönde etkilediğini belirtmişlerdir.
The primary aim of
this study is to determine whether there was a difference in teachers' levels
of interactive whiteboard usage, their self-efficacy, and opinions before and
after the Use of Technology in Education Course (UTEC) in vocational
high schools where FATIH project was implemented. Research participants
constituted of teachers and school administrators, and students attending
Telkari Vocational and Technical Anatolian High School in which interactive
whiteboard installation was made within the framework of FATIH project in
Midyat district of Mardin province and who attended UTEC training in the
2015-2016 academic year. In this study, a mixed research method model was used.
Data were collected through scale, survey and semi-structured interview forms.
Quantitative data were analyzed by mean and t-test, and qualitative data were
analyzed by content analysis. In conclusion of the study, it was observed that
there was no significant change in the self-efficacy of teachers using
interactive whiteboard and their level of using interactive whiteboard after UTEC
training. Furthermore, it was observed that teachers were unable to develop
materials for the interactive whiteboard before UTEC training, and after the UTEC
training, they were able to prepare materials in part. This fact has revealed
that the UTEC training content was not sufficient in material development for
the interactive whiteboard. The students, on the other hand, indicated that
they preferred the courses used on the interactive whiteboard and asked the
teachers to continue using the interactive whiteboard. Participant students
indicated that interactive whiteboard failures also adversely affected the
lesson. Teachers, students, and school administrators reported that use an
interactive whiteboard in the course increased student success and positively
affected interest and participation in the course.
Interactive board self-efficacy vocational high school FATIH Project
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |