Yiyecek içecek işletmeleri
açısından rekabet üstünlüğü sağlama ve pazarda iyi bir konum elde etmenin
başlıca aracı kullanılan menülerdir. Bu yüzden de menülerin gerek oluşturulması,
gerekse de yenilenmesi ve/veya geliştirilmesi yöneticilerin en başta gelen
sorumluluklarından birisi olarak kabul edilmektedir. Ankara ilinde
gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında da, 9 adet beş ve 13 adet dört yıldızlı
otel işletmesinde görev yapan 133 yiyecek ve içecek yöneticisine Menü Geliştirme Anketi uygulanmıştır.
Öncelikle kullanılan ölçeğin güvenilirliğine bakılmış, iki boyutlu bir yapı
olduğu tespit edilmiştir; gastronomi ve pazarlama/finans. Daha sonrasında ise, ölçekteki
ifadeler yardımıyla ilgili yöneticilerin işletmelerinde menü
yenilenirken/geliştirilirken neleri dikkate aldıkları ve bunu neden yaptıklarının
ortaya konulması amaçlanmış ve birtakım önemli bulgulara da ulaşılmıştır. Araştırma
kapsamında frekans, t-testi, tek yönlü varyans, korelasyon vb. istatistiki
tekniklerden yararlanılmıştır ve önemli
birtakım sonuçlara da ulaşılmıştır. Özellikle gastronomi boyutu ile cinsiyet
arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. İlgili işletmelerde yoğun olarak
soğuk başlangıçlar, çorbalar, sıcak başlangıçlar ve ana yemekler kapsamında
yenileme veya geliştirme faaliyetlerinde bulunulduğu ortaya çıkmıştır.
Konular | Turizm (Diğer) |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |