It is accepted that tourists’ food consumption behaviors
are an important phenomenon in terms of tourism. In this context,
this research focuses on what factors are influential in the food consumption
activities of tourists in a destination. Therefore, this study aims to make a
conceptual evaluation by grouping the studies in literature done on gastronomy
and tourism in terms of tourist viewpoint. In accordance with this purpose, the
related studies were divided into five basic dimensions and analyzed as demographic
characteristics of tourists, meaning of eating, tourists' consumption
tendencies, tourist motivations and tourist types. As a consequence of this
classification, a discussion has been held on the fact that the food
consumption behaviors of tourists take place between local (new) food
consumption and familiar food consumption and which factors may be effective in
this behavior. The study contributed to the literature by clearly
grouping the factors influencing the food consumption behaviors of tourists and
examining the conceptual relationships among these factors.
Gastronomy tourism food consumption behavior theoretical research
Turistlerin yemek tüketim davranışlarının turizm
açısından önemli bir olgu olduğu kabul edilmektedir. Bu bağlamda bu araştırma turistlerin
bir destinasyonda gerçekleşen yemek tüketim etkinliklerinde hangi faktörlerin
etkili olduğunu anlamaya odaklanmaktadır. Bu nedenle alanyazında turist bakış
açısından gastronomi ve turizm üzerine yapılan çalışmaları gruplandırarak kavramsal
bir değerlendirme yapmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda alanyazındaki
söz konusu araştırmalar turistlerin demografik özellikleri, yemeğin anlamı,
turistlerin yemek tüketim eğilimleri, turist motivasyonları ve turist tipleri
olmak üzere beş temel boyuta ayrılarak irdelenmiştir. Bu sınıflandırmanın bir
sonucu olarak turistlerin yemek tüketim davranışlarının yerel (yeni) yemek
tüketimi ile bilindik yemek tüketimi arasında gerçekleştiği ve bu davranışta
hangi faktörlerin etkili olabileceğine yönelik bir tartışma
gerçekleştirilmiştir. Çalışma turistlerin yemek tüketim davranışlarında etkili
olan faktörleri açık bir biçimde gruplandırıp, bu faktörler arasındaki
kavramsal ilişkileri irdeleyerek alanyazına katkıda bulunmuştur.
Gastronomi turizm yemek tüketim davranışı kavramsal araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |