Innovations emerging with the technology related to speed, to encourage the environment for change and innovation quickly. The tourism industry also benefits from these innovation and change movements. Among these activities is to provide a new assessment such as faster delivery of services to the users and effective use of available resources, possessing the conditions of necessity of the services provided, smart city and smart tourism. Tourism activities such as robot waiters used in food businesses today, digital guides serving in museums and robots providing front office services. It also expands the touristic market share of urban marketing. This study is the EU cross-border Haskovo-Edirne Cultural and Historical Chambers Project, which aims to digitize the historical, touristic and cultural values of Edirne, which is in close border to Europe. In addition, some examples are provided from the tourism and hotel industry in the world, and examples of tourism services that are increasingly differentiated with digitalization are provided. In the study, the digitalization literature and the impact of digitalization on tourism has been examined, and a qualitative research has been carried out by considering especially internet resources and project outputs. As a result of the study, suggestions and strategies for implementation specific to Edirne province were developed considering the best practices in the world and Turkey.
Smart tourism Smart cities Digitalization of tourism Edirne-Haskovo
Hızla gelişen teknoloji ile ortaya çıkan yenilikler, çevresini hızlı bir şekilde değişime teşvik etmektedir. Turizm endüstrisi de bu yenilik ve değişim hareketlerinden faydalanarak sahip olduğu hizmet altyapısını sürekli geliştirmeye yönelik planlamalar yapmaktadır. Bu faaliyetler arasında; kullanıcılara hizmetlerin daha hızlı ulaştırılması, hizmet kalitesinin artırılması, mevcut kaynakların etkin ve verimli kullanılması, verilen hizmetlerin çağın gerektirdiği koşullara sahip olması, akıllı şehir ve akıllı turizm gibi yeni ortaya çıkmış terimler üzerinden hizmetin farklılaştırılarak sürdürülebilirliğin sağlanması söylenebilmektedir. Son yıllarda yiyecek işletmelerinde kullanılan robot garsonlar, müzelerde hizmet veren dijital rehberler ve önbüro hizmeti veren robotlar gibi turizm faaliyetlerinin gerçekleştiği birçok alanda teknoloji yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Destinasyon pazarlamasında dijitalleşme de her geçen gün etkisini artırmakta kentlerin turistik pazar payını da genişletmektedir. Bu çalışma, Avrupa’ya sınır olan Edirne’de uygulanan kentlerin tarihi, turistik, kültürel değerlerinin dijital ortama aktarılması ile AB sınır ötesi ‘Haskovo-Edirne Kültürel ve Tarihi Destinasyonlar Projesi’nde yapılan faaliyetlerin sonuçlarını aktarmak ve yaygınlaştırmak amacını taşımaktadır. Bunun yanında, çalışmada dünyada dijitalleşen turizm ve otelcilik sektöründen örnekler sunulmuş, dijitalleşmeyle birlikte gittikçe farklılaşan turizm hizmetleri ile ilgili örnekler verilmiştir. Çalışmada dijitalleşme ve dijitalleşmenin turizme olan etkisi ile ilgili literatür incelenmiş, internet kaynakları ve proje çıktıları göz önünde bulundurularak nitel bir araştırma yapılmıştır. Çalışma sonucunda dünyadaki ve Türkiye'deki en iyi uygulamalar dikkate alınarak Edirne iline özel uygulama önerileri ve stratejileri geliştirilmiştir.
akıllı turizm akıllı şehirler turizmin dijitalleşmesi Edirne-Haskovo
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 3 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: Ek 1 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.