Bu çalışmada fen bilimleri dersini kapsayan yenilenmiş Bloom
taksonomisiyle ilişkili çalışmaların analizi yapılmıştır. Bu amaçla, ilgili alanda yapılan çalışmalar
yıl, amaç, yöntem ve ulaşılan sonuçlar bakımından ayrıntılı olarak
incelenmiştir. Çalışmada doküman incelemesi yapılmıştır. 2001-2018 yılları
arasında fen alanı ile yenilenmiş Bloom taksonomisiyle ilişkili tespit edilen
14 çalışma meta-senteze tabi tutulmuştur. Yapılan çalışmalarda doküman
analizinin tercih edildiği ve konu alanları, sınav soruları ve program
kazanımlarının incelendiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak doküman analizinin
veri toplama aracı olarak yoğunlukta kullanıldığı çalışmalarda Yenilenmiş Bloom
Taksonomisi’nin bilgi boyutuna göre genel olarak alt düzey bilgilerin yer
aldığı, sınavlarda ve program kazanımlarında Yenilenmiş Bloom Taksonomisi
basamaklarının homojen dağılım göstermediği ve üst düzey bilgi boyutuna ağırlık
verilmediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |