Bu araştırma İlkokullarda Yetiştirme Programında
(İYEP) karşılaşılan sorunları, programın paydaşlarına katkılarını ve program
sürecinde yaşanan sorunlara yönelik katılımcıların çözüm önerilerini incelemek
amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda olgubilim deseninde
gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 öğretim yılında
Kahramanmaraş ili Dulkadiroğlu ve Onikişubat ilçelerindeki ilkokullarda görev
yapan 50 gönüllü öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler, içerik
analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. İYEP’te karşılaşılan sorunlar
için elde edilen bulgularda katılımcılar İYEP’te program, mevzuat, öğrenci,
rehberlik, fiziki alt yapı, öğretmen merkezli sorunlarla karşılaştıklarını
belirtmişlerdir. Programın paydaşlara katıklarına yönelik bulgularda ise
öğretmenler İYEP’i uygulayarak öğrencilerin eksik kazanım ve becerilerini
tamamladıklarını, öğrencilerle bire bir ilgilenme imkânı bulduklarını,
öğrenciler arası seviye farkının azaldığını ifade etmişlerdir. Katılımcılar,
İYEP sürecinin daha etkili ve verimli devam edebilmesi için; öğrenci
devamsızlıklarının azaltılması, ders materyallerinin geliştirilmesi, öğretmene
ödenen ücretin artırılması, hafta içi program faaliyetlerine öğrencilere
yeterince dinlenme imkânı verildikten sonra başlanması, paydaşlara programın içeriği, işleyişi ve önemi hakkında yeterli
sayıda ve nitelikli bilgilendirmelerin yapılması önerilerini getirmişlerdir.
İlkokullarda Yetiştirme Programı öğretmen dezavantajlı öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |