Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Ortamda Küçürek Öykü Yazmanın Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 1201 - 1211, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1438096

Öz

Dijital ortamda küçürek öykü yazmanın Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı yazma becerilerine etkisini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada deneysel desen ve görüşme yöntemi birlikte kullanıldığından dolayı karma yöntem tercih edilmiş, veriler ise SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Uygulamanın nicel verileri tutum ölçeği ile nitel verileri için ise Türkçe öğretmeni adaylarına kendi yazma becerilerine ilişkin görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin toplanması sürecinde Refik Algan’ın küçürek öykülerinden “Çocukluk Günleri, Manolya, Mısır Püskülü ve Ahşap Evin Kapısındaki Delik” adlı hikâyeler birer hafta aralıklarla dijital ortamda öğretmen adaylarına sunulmuş, bu metinlerin devamına bütünlüğü bozmadan metin eklemeleri ve dijital ortama aktarmaları onlardan istenmiştir. En sonunda ise serbest bir metin yazmaları istenmiştir. Öğrencilerin metinleri yaratıcı yazma değerlendirme formu ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda, görüşme formundan alınan yanıtlar analiz edildiğinde öğretmen adaylarının kendi yazma becerilerini yetersiz/olumsuz olarak tanımladıkları tespit edilmiş, dört haftalık küçürek öykü uygulamasının neticesinde ise deney grubundaki öğretmen adaylarının olumsuz düşüncelerinin ortadan kalktığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda ise dijital ortamda küçürek öykü yazmanın Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı yazma becerilerinin gelişimi olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aldemir Engin, R. (2022). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının hazırladıkları dijital hikâyelerin değerlendirilmesi ve öğretmen adaylarının dijital hikâye tasarlama sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 706-750.DOI: https://doi.org/10.29299/kefad.943463
  • Akyol, H. (2019). Türkçe öğretim yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Arıcı, A. F. & Ungan, S. (2017). Yazılı anlatım el kitabı. Pegem Akademi.
  • Arıcı, B. (2020). Yazma eğitimi, Türkçe eğitimi (1.Basım), içinde (91-116). Nobel.
  • Aydın, E. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yaratıcı yazma becerisine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Baki, Y. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesinde dijital öykülerin etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 964-995.
  • Baki, Y. & Feyzioğlu, N. (2017). Dijital öykülerin 6. sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerilerine etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 9(3). DOI: https://doi.org/10.15345/iojes.2017.03.009
  • Büyükcengiz, M. (2017). Dijital öyküleme metodunun ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve derse yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Creswell, J. (2021). Karma yöntem araştırmalarına giriş. (Çev. Ed. M.Sözbilir). Pegem Akademi.
  • Çiftci, M. (2019). Dijital hikâyelerin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Dayan, G. (2017). İlkokul öğrencilerinin Türkçe dersinde dijital öyküleme çalışmaları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dayan, G. & Girmen, P. (2018). Türkçe eğitimi yazma sürecinde dijital öyküleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 207–228. DOI: https://doi.org/10.14689/issn.21482624.1.6c3s10
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Maden 0000-0002-8024-8182

Şemsinur Arıcı 0000-0002-7614-185X

Erken Görünüm Tarihi 25 Mayıs 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 16 Şubat 2024
Kabul Tarihi 5 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Maden, S., & Arıcı, Ş. (2024). Dijital Ortamda Küçürek Öykü Yazmanın Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1201-1211. https://doi.org/10.24315/tred.1438096