Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DESTEK EĞİTİM ODALARINDA GÖREV ALAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN DESTEK EĞİTİM ODALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 2056 - 2069
https://doi.org/10.24315/tred.1473546

Öz

Bu çalışmanın amacı destek eğitim odalarında görev alan Türkçe öğretmenlerinin destek eğitim odalarına ilişkin görüşlerini, destek eğitim odalarında yapmış oldukları Türkçe dersi ve ders etkinlikleri ile kullandıkları yöntem, teknik ve materyaller ile süreç içerisinde yaşamış oldukları sorunlarla ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim döneminde Kars ili merkez ilçesinde görev yapan destek eğitim odasında halihazırda eğitim veren Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma için uzman görüşleri dikkate alınarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe öğretmenleri destek eğitim odası eğitim sürecinde zümre ve idare işbirliği içerisindedir. Özellikle destek eğitim verdikleri yerin fiziki şartları ile ilgili ve ders verdikleri öğrencinin özel durumundan dolayı kazanımların kazandırılması hususlarında sorunlar yaşamaktadırlar. En çok okuma ve yazma dil becerilerine yönelik çalışmalar yapmakta ve sunuş yoluyla öğretim ve gösterip yaptırma tekniğini kullanmaktadırlar.

Kaynakça

  • Şişman, M. (1996). Etkili okul yönetimi, ilkokullarda bir araştırma. Eskişehir: Yayınlanmamış Araştırma Raporu.
  • Talas, S., Kaya, F., Yıldırım, N., Yazıcı, L., Nural, H., Çelebi, İ., Keskin, Ş., Söylemez, T. Ve Nugay, E. (2016). Journal of European Educatıon, 6(3), 2146-2674.
  • Tunalı Erkan, D., (2018). Ortaöğretim kurumlarındaki destek eğitim odası uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri, Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED), 2(2), 17-30.
  • Turan, S. (2006). Eğitim liderliği, okul yönetimlerini geliştirme programı ders notları. Ankara: MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü.
  • Yardimciel, F. ve Kılıç, D. (2023). Çizgi filmlerin ilettikleri değerler bakımından incelenmesi: Doru örneği. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 21-32.
  • Yazçayır, G. (2020). Özel gereksinimli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulamalarının incelenmesi (Tez No. 624450) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yazıcıoğlu, T. (2020). Destek eğitim odalarında görev yapan öğretmenlerin destek eğitim odalarının işleyişine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(2), 299-327.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Opinions of Turkish Teachers Working in Support Education Rooms About Support Education Rooms

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 2056 - 2069
https://doi.org/10.24315/tred.1473546

Öz

The aim of this study is to determine the opinions of Turkish teachers working in support education rooms regarding the support education rooms, their opinions about the Turkish lessons and lesson activities they gave in the support education rooms, the methods, techniques and materials they used, and the problems they experienced during the process. The study group of the research consists of Turkish teachers currently teaching in the support education room working in the central district of Kars province in the 2023-2024 academic year. A semi-structured interview form was prepared for the study, taking into account expert opinions. The data obtained as a result of the interviews with the teachers were collected with a semi-structured interview form and analyzed using the content analysis method. According to the results of the research, the group and the administration cooperate in the training process of the Turkish teachers' support training room. They especially experience problems regarding the physical conditions of the place where they provide support education and the special situation of the student they teach, in terms of gaining the achievements. They mostly work on reading and writing language skills and use teaching through presentation and demonstration techniques.

Kaynakça

  • Şişman, M. (1996). Etkili okul yönetimi, ilkokullarda bir araştırma. Eskişehir: Yayınlanmamış Araştırma Raporu.
  • Talas, S., Kaya, F., Yıldırım, N., Yazıcı, L., Nural, H., Çelebi, İ., Keskin, Ş., Söylemez, T. Ve Nugay, E. (2016). Journal of European Educatıon, 6(3), 2146-2674.
  • Tunalı Erkan, D., (2018). Ortaöğretim kurumlarındaki destek eğitim odası uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri, Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED), 2(2), 17-30.
  • Turan, S. (2006). Eğitim liderliği, okul yönetimlerini geliştirme programı ders notları. Ankara: MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü.
  • Yardimciel, F. ve Kılıç, D. (2023). Çizgi filmlerin ilettikleri değerler bakımından incelenmesi: Doru örneği. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 21-32.
  • Yazçayır, G. (2020). Özel gereksinimli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulamalarının incelenmesi (Tez No. 624450) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yazıcıoğlu, T. (2020). Destek eğitim odalarında görev yapan öğretmenlerin destek eğitim odalarının işleyişine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(2), 299-327.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Yardimciel 0000-0003-3197-6404

Fırat Yardımcıel 0000-0001-6163-1349

Selma Erdağı 0000-0003-0235-2678

Erken Görünüm Tarihi 20 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 25 Nisan 2024
Kabul Tarihi 9 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yardimciel, E., Yardımcıel, F., & Erdağı, S. (2024). DESTEK EĞİTİM ODALARINDA GÖREV ALAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN DESTEK EĞİTİM ODALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 2056-2069. https://doi.org/10.24315/tred.1473546