Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin çokkültürlü eğitim tutumlarının ve çokkültürlü oyun algılarının metaforik olarak belirlenmesidir. Araştırmada, karma yöntem kullanılmıştır. İlk katılımcı grubu 114 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, Demografik Bilgi Formu, Öğretmenlerin Çokkültürlü Eğitim Tutum Ölçeği ve Metaforik Görüşme Soruları formlarıyla toplanmıştır. Nicel verilere betimsel analizler, Mann Whitney U-Testi ve Kruskal Wallis Testi uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında, alt örneklem grubunu oluşturularak, Metaforik Görüşme Soruları formu uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde tümevarımsal içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin çokkültürlü eğitim tutumlarının, Yazıcı ve diğerleri (2009) tarafınca elde edilen ölçek ortalamalarından yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin, öğrenim durumu, cinsiyet, görev yapılan okul, öğretmenlik deneyimi, çocukluklarının geçtiği yerleşim yeri ve sınıflarında farklı ırk, etnik köken ve kültürden öğrencilerinin olup olmaması değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılığa ulaşılmamıştır. Erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin, çokkültürlü eğitim ve oyunu; farklılıkları içselleştirme(%27), öğrenme(%22), yaratıcılık(%20), tecrübe(%16), rahatlatıcılık(%15) kaynağı olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Çokkültürlü Eğitim Çokkültürlü Oyun Erken Çocukluk Dönemi Erken Çocukluk Dönemi Eğitimcileri.
Yapılan bu çalışmada araştırma etiği ilkeleri gözetilmiş olup gerekli etik kurul izinleri alınmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Çok Kültürlü Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Temel Eğitim (Diğer), Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 25 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2024 |
| Kabul Tarihi | 20 Aralık 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3 |