The aim of this research is to determine the position of the economy literacy of the students in the social studies courses in the elementary education and to improve their economy literacy with the Economy Literacy Program. The study group of the research consisted of 132 seventh-grade students from three elementary schools (in Cankaya, Yenimahalle and Mamak districts of Ankara). The permanence test (pre – test and post – test) was used as the experimental method in this research. The study data was collected with the Scale of Economy Literacy, the Achievement Test of Economy Literacy I and the Achievement Test of Economy Literacy II, which were developed by the researcher. The research data was analyzed with the help of the Statistics Program SPSS 15. According to the results of the research, it was found out that the experiment groups of all three schools were more successful than the control groups; in other words, the new program more positively affected the student success than the traditional methods. In conclusion, it can be said that when the students in the secondary stage of the elementary education have finished the social studies course, they will reach the essential level of economy literacy without any difference in the socio – economic level and gender. However; it is possible to improve the literacy levels of the students considerably and more permanently than the traditional methods does with the active learning methods. The results of this research show similarities to the findings of the studies in the literature. In short, being a good economy literate person in our era is one of the basic needs of being a responsible citizen. In this point, improving the level of the economy literacy of the students in the elementary school at the highest level and permanently is an important need for tomorrow’s responsible citizens
Economy education economy literacy the social studies education students in the elementary school
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında öğrencilerin ekonomi okuryazarlıklarının durumunu belirlemek ve ekonomi okuryazarlıklarını hazırlanan Ekonomi Okuryazarlığı Programı ile geliştirmeye çalışmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili Çankaya ilçesi, Yenimahalle ilçesi ve Mamak ilçesinde bulunan üç ilköğretim okulunun 132, 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada öntest-sontest-kalıcılık testi karşılaştırmalı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Ekonomi Okuryazarlığı Ölçeği ve Ekonomi Okuryazarlığı Başarı Testi I ve Ekonomi Okuryazarlığı Başarı Testi II ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 15 istatistik program paketinin yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre üç okulun deney gruplarının da kontrol gruplarına göre daha başarılı olduğu, başka bir ifadeyle hazırlanan programının geleneksel yöntemlerle işlenen derse göre öğrenci başarısını daha olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Sonuç olarak ilköğretim ikinci kademe öğrencileri sosyal bilgiler dersini bitirdiklerinde sosyoekonomik düzey ve cinsiyet değişkenlerinde bir farklılaşma tespit edilmeden gerekli ekonomik okuryazarlık seviyesine ulaştıkları söylenebilir. Fakat öğrencilerin okuryazarlıklarını aktif öğrenme yöntemleriyle önemli bir ölçüde ve geleneksel yöntemlere göre daha kalıcı olarak geliştirmek mümkündür. Bu araştırmanın sonuçları literatürde rastlanan çalışmanın bulgularıyla benzerlik göstermektedir. Kısacası, çağımızda iyi bir ekonomi okuryazarı olmak iyi bir vatandaş olmanın temel gereklerindendir. Bu noktada ilköğretim öğrencilerinin ekonomi okuryazarlığı seviyesini ulaşabildiği en yüksek düzeye kalıcı bir şekilde geliştirmek ise yarının iyi vatandaşları için önemli bir gerekliliktir.
Ekonomi eğitimi ekonomi okuryazarlığı sosyal bilgiler eğitimi ilköğretim öğrencileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 181 Sayı: 181 |