BibTex RIS Kaynak Göster

THE INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PERCEPTION OF FATHERHOOD ROLE AND THE PARTICIPATION INTO FAMILY PARTICIPATION ACTIVITIES

Yıl 2014, Cilt: 181 Sayı: 181, 273 - 294, 01.02.2014

Öz

This is a descriptive research aiming to explore the relationship between perception of fatherhood role, participation in family participation studies administered by preschool institutions and perception of fatherhood role with family participation studies of fathers of 5-6 years old children who are students of officially independent kindergarten affiliated with Ankara National Education Directorate in 2010-2011. 650 fathers out of 7807 were selected as sample. In this research, ?=0,01 level has been chosen. In the research, Personal Information Form, Fatherhood Role Perception Scale and Family Involvement Scale were used as data collection tools. As a result of research: Gender of child do not affect fatherhood role and family participation. Fathers with first child are high on fatherhood role perception and home based family participation. Fathers with one child are higher on fatherhood role perception and home based family participation than father with two or more children. As father’s age grows, so does his participation, too. As father’s status of education and economy improves, their fatherhood role perception and family participation improves, too. As the age of becoming a father for the first time increases, so does a family participation level. Fathers high on fatherhood role perception participates more family participation studies.

Kaynakça

  • ARAL N. BARAN G., GÜRSOY F., AKYOL-KÖKSAL, A.YILDIZ- BIÇAKÇI M., BÜTÜN-AYHAN A. ve ERDOĞAN S. (2006). Okul öncesi dönemde çocuğu olan anne babaların aile eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi. 3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali Özet Kitabı, İstanbul.
  • BOWLBY J. (1998). “Developmental psychiatry comes of age.” Am J Psychiatry 145:1-10.
  • COLEY R. L., MORRİS J. E. (2002). “Comparing Father and Mother Reports of Father Involvement among Low-Income Minority Families” , Journal of Marriage and Family, 64, 982-997.
  • CSATİLLO J., WELCH G., SARVE C. (2010). “Fathering: The Relationship Between Fathers Residence, Fathers’ Sociodemographic Characteristics, and Father Involvement,” Matern Child Health Journal.
  • DİNÇER Ç. (2004). Babaların 3-6 Yaş Grubundaki Çocukların Eğitimine ve Bakımına Katılım Durumlarının İncelenmesi. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimine Yansımaları. İstanbul: OMEP, 517-528.
  • EVANS C. (1997). Turkish Fathers Attitudes to and Involvement in their Fathering Role: a Low Socio-economic Sample, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi.
  • GÜRŞİMŞEK I., KEFİ S. ve GİRGİN G. (2005). Okulöncesi Eğitimde Babaların Eğitime Katılım Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, 14. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı.
  • GÜRŞİMŞEK I., KEFİ S. ve GİRGİN G. (2007). Okulöncesi Eğitime Babaların Katılım Düzeyi İle İlişkili Değişkenlerin İncelenmesi’ Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33: 181-191.
  • HAMAMCI Z. (2005). Üç-altı yaşlarında çocukları olan anne ve babaların aile eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 30, (319). Web adresi: http://www.cagdasegitim.org/?set=aylik&arsiv=200504.
  • HUDSON D., ELEK S. & FLECK M. (2001). First time Mothers’ and Fathers’ transition to parenthood: Infant care self-efficacy, parenting satisfaction, and infant sex. Issues in Comprehensive Pediatrics, 24: 31-43.
  • HOFFMAN L. (1977). The effect of maternal employment on the child : areview of the research. Development Psychology 10 March, 2004-228.
  • ISHII-KUNTZ M., MAKİNO K., KATO K., TSUCHIYA M. (2004). “Japanese Fathers of Preschoolers and Their Involvement in Child Care”, Journal of Marriage and Family, 66, . 779-791.
  • KAYA Ö. M. (2002). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlara Ailelerin İlgi Ve Katılımları İle Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Aile Eğitimine Katkısı Konusunda Anne-Baba Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • KURUÇIRAK Ş. (2010). 4-12 Aylık Bebeği Olan Babaların, Babalık Rolü Algısı İle Bebek Bakımına Katılımı Arasındaki İlişki. Yüksek lisans tezi Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitütsü, Antalya.
  • KUZUCU Y. (1999). Babalarıyla Çatışma Düzeyi Yüksek ve Düşük Olan Ergenlerin ve Babaların Babalık Rolüne İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi (basılmamış). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KOÇAK A. A (2004). Baba Destek Programı Değerlendirme Raporu, AÇEV Yayınları, İstanbul
  • LAMB M. E. (2010). The Rol of The Father in Child Development.(5th edition). United Stated of America.(Chapter 1, How Do Fathers Influence Children’s Development? Let Me Count the Ways). 1-22.
  • MARSİGLIO W. (1991). Paternal Engagement Activities with Minor Children, Journal of Marriage and Family, 53/4, pp. 973-986.
  • PAULSON J.F., DAUBER S.E., LEİFERMAN J.A. (2010). Parental Depression, Relationship Quality, and Nonresident Father Involvement with their Infants. Journal of Family Issues, 32(4) 528 549.
  • PARKE D.R (1985). Fathers, Cambridge, Mass: Harward Universty Press
  • PEDÜK Ş. B. (2004). Anne-Babaların Kullandığı Sevgi Sözcüklerine Bir Bakış. Kültürlerin Buluşması: Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimine Yansımaları. İstanbul: OMEP. 351-361.
  • PİLİÇER, N. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Anne Baba Katılımı, http://www.bursameb.gov.tr/AyinYazisi/OkulOncesi_ka.asp?faaliyet=saydir&i d1
  • PİRA, A., ELGÜN, A. (2004). Toplumsal Cinsiyeti İnşaa Eden Bir Kurum Olarak Medya; Reklamlar Aracılığıyla Ataerkil İdeolojinin Yeniden Üretilmesi. Ege Üniversitesi, 526-537.
  • PONTES, C. M. (2006). Building a Place for The Father as an Ally for Breast Feeding. Midwifery, 1-7.
  • POYRAZ M. (2007). Babaların Babalık Rolünü Algılamalarıyla Kendi Ebeveynlerinin Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalında Yüksek Lisans Tezi.
  • SEÇER Z., ÇELİKÖZ, N., YAŞA, S. (2007). Bazı Kişisel Özelliklerine Göre Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Babalarının Babalığa Yönelik Tutumları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı 18 425-438
  • SENEMOĞLU, N. (2004). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim.: Gazi Kitabevi. Ankara
  • SIMSIKI, H. (2011). Baba Katılımının Ebeveyn Tutumu, Bağlanma Stili ve Çift Uyumu Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TAŞKIN, N., ERKAN S. (2009). Babalara Verilen Eğitimin Babaların Çocuklarıyla İlgilenmelerine Etkisi: Deneysel Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 37: 136-148 [2009].
  • TEZEL ŞAHİN F., ÖZBEY S. (2009). Okul Öncesi Eğitim Programlarında Uygulanan Aile Katılım Çalışmalarında Baba Katılımının Yeri ve Önemi, Aile ve Toplum Eğitim Kültür ve Araştırma Dergisi sayı cilt 5 no 17, s.30-39.
  • TEZEL ŞAHİN, F., ÖZYÜREK, A. (2010). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı Morpa Yayınları 2010 İstanbul. TİEDJE, L. B., DARLİNG-FİSHER,
  • Reconsidered: A Critical Review. Journal of Research in Nursing & Health, 19: 471- 484. C. (1996). Fatherhood
  • TİMURTURKAN, M. (2009). Sosyal Problemler Sosyolojisi: Dünya’dan Türkiye’den ve 141,144,145,153,155. (Editör: Nurşen Adak). Örnekler. Ankara: Siyasal Yayıncılık, 138
  • ÜNLÜ, Ş (2010). Being Fathered and Being a Father: Examination of the General Pattern of Turkish Fathers’ and Their Own Fathers’ Involvement Level for Children Between the Ages of 0-8, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • ÜNÜVAR, P. (2008). Babaların 3-6 Yaş Grubu Çocuklarıyla Geçirdikleri Zamanın Niteliğini Belirleme ve Geliştirme, . Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü KONYA.
  • YILMAZÇETİN, C. (2003). Babanın Katılımı ve Ergen Öncesi Çocukların Davranışsal Problemleri Arasındaki İlişki. Boğaziçi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • ZEMBAT, R., UNUTKAN, Ö.P. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. 30-60.

BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 181 Sayı: 181, 273 - 294, 01.02.2014

Öz

Bu araştırma, 2010-2011 yılında Ankara İli Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi bağımsız anaokullarına giden 5-6 yaş grubu çocukların babalarının, babalık rolünü algılayışlarını, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılım çalışmalarına katılım durumlarını ve babalık rolünü algılamaları ile aile katılım çalışmaları arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini; araştırma evrenini oluşturan okullarda bulunan 7807 çocuğun babalarından seçilen 650 baba oluşturmaktadır. Bu araştırmada, ?=0,01 düzeyi seçilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Kişisel bilgi formu”, Babalık Rolü Algı Ölçeği ve Aile Katılım Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda: Çocuğun cinsiyetinin, babalık rolünü ve aile katılımını etkilemediği bulunmuştur. İlk çocuğu olan babaların, babalık rolü algısı ve ev temelli katılım düzeyi yüksek bulunmuştur. Tek çocuklu babaların, iki ve daha fazla çocuklu babalardan, babalık rolü algısı ve ev temelli katılım düzeyi yüksek bulunmuştur. Babaların yaşı yükseldikçe aile katılım düzeyleri de yükselmektedir. Babanın öğrenim düzeyi ve ekonomik düzeyi yükseldikçe babalık rolü algısı ve aile katılım çalışmalarına katılımları artmaktadır. İlk baba olma yaşı yükseldikçe, Aile katılım düzeyleri de yükselmektedir. Babalık rolü algısı yüksek olan babaların, aile katılım çalışmalarına katılımları da yüksek olmaktadır.

Kaynakça

  • ARAL N. BARAN G., GÜRSOY F., AKYOL-KÖKSAL, A.YILDIZ- BIÇAKÇI M., BÜTÜN-AYHAN A. ve ERDOĞAN S. (2006). Okul öncesi dönemde çocuğu olan anne babaların aile eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi. 3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali Özet Kitabı, İstanbul.
  • BOWLBY J. (1998). “Developmental psychiatry comes of age.” Am J Psychiatry 145:1-10.
  • COLEY R. L., MORRİS J. E. (2002). “Comparing Father and Mother Reports of Father Involvement among Low-Income Minority Families” , Journal of Marriage and Family, 64, 982-997.
  • CSATİLLO J., WELCH G., SARVE C. (2010). “Fathering: The Relationship Between Fathers Residence, Fathers’ Sociodemographic Characteristics, and Father Involvement,” Matern Child Health Journal.
  • DİNÇER Ç. (2004). Babaların 3-6 Yaş Grubundaki Çocukların Eğitimine ve Bakımına Katılım Durumlarının İncelenmesi. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimine Yansımaları. İstanbul: OMEP, 517-528.
  • EVANS C. (1997). Turkish Fathers Attitudes to and Involvement in their Fathering Role: a Low Socio-economic Sample, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi.
  • GÜRŞİMŞEK I., KEFİ S. ve GİRGİN G. (2005). Okulöncesi Eğitimde Babaların Eğitime Katılım Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, 14. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı.
  • GÜRŞİMŞEK I., KEFİ S. ve GİRGİN G. (2007). Okulöncesi Eğitime Babaların Katılım Düzeyi İle İlişkili Değişkenlerin İncelenmesi’ Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33: 181-191.
  • HAMAMCI Z. (2005). Üç-altı yaşlarında çocukları olan anne ve babaların aile eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 30, (319). Web adresi: http://www.cagdasegitim.org/?set=aylik&arsiv=200504.
  • HUDSON D., ELEK S. & FLECK M. (2001). First time Mothers’ and Fathers’ transition to parenthood: Infant care self-efficacy, parenting satisfaction, and infant sex. Issues in Comprehensive Pediatrics, 24: 31-43.
  • HOFFMAN L. (1977). The effect of maternal employment on the child : areview of the research. Development Psychology 10 March, 2004-228.
  • ISHII-KUNTZ M., MAKİNO K., KATO K., TSUCHIYA M. (2004). “Japanese Fathers of Preschoolers and Their Involvement in Child Care”, Journal of Marriage and Family, 66, . 779-791.
  • KAYA Ö. M. (2002). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlara Ailelerin İlgi Ve Katılımları İle Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Aile Eğitimine Katkısı Konusunda Anne-Baba Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • KURUÇIRAK Ş. (2010). 4-12 Aylık Bebeği Olan Babaların, Babalık Rolü Algısı İle Bebek Bakımına Katılımı Arasındaki İlişki. Yüksek lisans tezi Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitütsü, Antalya.
  • KUZUCU Y. (1999). Babalarıyla Çatışma Düzeyi Yüksek ve Düşük Olan Ergenlerin ve Babaların Babalık Rolüne İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi (basılmamış). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KOÇAK A. A (2004). Baba Destek Programı Değerlendirme Raporu, AÇEV Yayınları, İstanbul
  • LAMB M. E. (2010). The Rol of The Father in Child Development.(5th edition). United Stated of America.(Chapter 1, How Do Fathers Influence Children’s Development? Let Me Count the Ways). 1-22.
  • MARSİGLIO W. (1991). Paternal Engagement Activities with Minor Children, Journal of Marriage and Family, 53/4, pp. 973-986.
  • PAULSON J.F., DAUBER S.E., LEİFERMAN J.A. (2010). Parental Depression, Relationship Quality, and Nonresident Father Involvement with their Infants. Journal of Family Issues, 32(4) 528 549.
  • PARKE D.R (1985). Fathers, Cambridge, Mass: Harward Universty Press
  • PEDÜK Ş. B. (2004). Anne-Babaların Kullandığı Sevgi Sözcüklerine Bir Bakış. Kültürlerin Buluşması: Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimine Yansımaları. İstanbul: OMEP. 351-361.
  • PİLİÇER, N. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Anne Baba Katılımı, http://www.bursameb.gov.tr/AyinYazisi/OkulOncesi_ka.asp?faaliyet=saydir&i d1
  • PİRA, A., ELGÜN, A. (2004). Toplumsal Cinsiyeti İnşaa Eden Bir Kurum Olarak Medya; Reklamlar Aracılığıyla Ataerkil İdeolojinin Yeniden Üretilmesi. Ege Üniversitesi, 526-537.
  • PONTES, C. M. (2006). Building a Place for The Father as an Ally for Breast Feeding. Midwifery, 1-7.
  • POYRAZ M. (2007). Babaların Babalık Rolünü Algılamalarıyla Kendi Ebeveynlerinin Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalında Yüksek Lisans Tezi.
  • SEÇER Z., ÇELİKÖZ, N., YAŞA, S. (2007). Bazı Kişisel Özelliklerine Göre Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Babalarının Babalığa Yönelik Tutumları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı 18 425-438
  • SENEMOĞLU, N. (2004). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim.: Gazi Kitabevi. Ankara
  • SIMSIKI, H. (2011). Baba Katılımının Ebeveyn Tutumu, Bağlanma Stili ve Çift Uyumu Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TAŞKIN, N., ERKAN S. (2009). Babalara Verilen Eğitimin Babaların Çocuklarıyla İlgilenmelerine Etkisi: Deneysel Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 37: 136-148 [2009].
  • TEZEL ŞAHİN F., ÖZBEY S. (2009). Okul Öncesi Eğitim Programlarında Uygulanan Aile Katılım Çalışmalarında Baba Katılımının Yeri ve Önemi, Aile ve Toplum Eğitim Kültür ve Araştırma Dergisi sayı cilt 5 no 17, s.30-39.
  • TEZEL ŞAHİN, F., ÖZYÜREK, A. (2010). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı Morpa Yayınları 2010 İstanbul. TİEDJE, L. B., DARLİNG-FİSHER,
  • Reconsidered: A Critical Review. Journal of Research in Nursing & Health, 19: 471- 484. C. (1996). Fatherhood
  • TİMURTURKAN, M. (2009). Sosyal Problemler Sosyolojisi: Dünya’dan Türkiye’den ve 141,144,145,153,155. (Editör: Nurşen Adak). Örnekler. Ankara: Siyasal Yayıncılık, 138
  • ÜNLÜ, Ş (2010). Being Fathered and Being a Father: Examination of the General Pattern of Turkish Fathers’ and Their Own Fathers’ Involvement Level for Children Between the Ages of 0-8, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • ÜNÜVAR, P. (2008). Babaların 3-6 Yaş Grubu Çocuklarıyla Geçirdikleri Zamanın Niteliğini Belirleme ve Geliştirme, . Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü KONYA.
  • YILMAZÇETİN, C. (2003). Babanın Katılımı ve Ergen Öncesi Çocukların Davranışsal Problemleri Arasındaki İlişki. Boğaziçi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • ZEMBAT, R., UNUTKAN, Ö.P. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. 30-60.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Şahin

Serap Demiriz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2014
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 181 Sayı: 181

Kaynak Göster

APA Şahin, H., & Demiriz, S. (2014). BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 181(181), 273-294. https://doi.org/10.20296/tsad.85316
AMA Şahin H, Demiriz S. BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. TSA. Şubat 2014;181(181):273-294. doi:10.20296/tsad.85316
Chicago Şahin, Hakan, ve Serap Demiriz. “BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 181, sy. 181 (Şubat 2014): 273-94. https://doi.org/10.20296/tsad.85316.
EndNote Şahin H, Demiriz S (01 Şubat 2014) BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 181 181 273–294.
IEEE H. Şahin ve S. Demiriz, “BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”, TSA, c. 181, sy. 181, ss. 273–294, 2014, doi: 10.20296/tsad.85316.
ISNAD Şahin, Hakan - Demiriz, Serap. “BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 181/181 (Şubat 2014), 273-294. https://doi.org/10.20296/tsad.85316.
JAMA Şahin H, Demiriz S. BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. TSA. 2014;181:273–294.
MLA Şahin, Hakan ve Serap Demiriz. “BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 181, sy. 181, 2014, ss. 273-94, doi:10.20296/tsad.85316.
Vancouver Şahin H, Demiriz S. BEŞ ALTI YAŞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN, BABALIK ROLÜNÜ ALGILAMALARI İLE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. TSA. 2014;181(181):273-94.