The purpose of this research is to determine how to apply the 5E learning cycle model on teaching Social studies course designed using action research method. The model has been aimed to determine changes of learning cycle model applications in students’ social, affective development and cognitive learning outcomes. The research was conducted over a period of 11 weeks in the 5th grade Social studies course units, “Step by Step Turkey” and “Exploring our own Region”. In the study, semi-structure interviews gathered students’ views before and after implementation of the action plan; also structured observation were used regularly during the application. The students conducted interviewed were determined to maximum variation sampling method. Filednotes gathered through observations and students’ views were analyzed with the content analysis technique. Problems were identified through observations and students’ views before application in the study thus, an action plan was prepared to solve these problems. The results find that activities of 5E learning cycle model increased students’ level of motivation, and positively effected their thoughts and feelings regarding the course. Students pointed out teaching activities were enthusiastic and Social Studies courses were more enjoyable longer. Meaningful learning outcomes and higher levels of retention occurred in students; therefore developing metacognitive their strategies after the action plan. In addition, in the learning process, significant changes in social interaction and communication such as cooperation, respect, work-sharing, positive peer relationships, exchange of views, leadership, and articulate thoughts were found.
5E learning cycle model Social studies action research learning process
Bu çalışmanın amacı, eylem araştırma deseni kullanarak Sosyal bilgiler dersi öğretiminde 5E öğrenme döngüsü modelinin nasıl uygulanacağını belirlemektir. Belirlenen amaca bağlı olarak öğrenme döngüsü modeline dayalı uygulamaların öğrencilerin sosyal ve duyuşsal gelişimleri ve bilişsel öğrenme ürünleri üzerindeki değişimlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma, 5.sınıf Sosyal bilgiler dersinde “Adım Adım Türkiye” ve “Bölgemizi Tanıyalım” ünitelerinde 11 hafta süre ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada uygulama öncesi ve uygulama sonrası öğrenci görüşlerinin alınması amacıyla yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve araştırma süresince düzenli olarak doldurulan yapılandırılmış gözlem formu kullanılmıştır. Görüşmelerin gerçekleştirildiği öğrenciler, maksimum çeşitlilik örnekleme tekniğine göre belirlenmiştir. Araştırmada gözlem yoluyla toplanan alan notların ve öğrenci görüşlerinin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada uygulama öncesi gözlemler ve öğrenci görüşleri vasıtasıyla problemler belirlenmiş, bu nedenle bunların giderilmesi amacıyla bir eylem planı hazırlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, eylem planı sonrası 5E öğrenme döngüsü modeli uygulamalarının öğrencilerin motivasyon düzeylerini artırdığı, derse yönelik duygu ve düşüncelerini değiştirdiği ve bunun olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Öğrenciler yapılan öğretim etkinliklerinin heyecan verici ve Sosyal bilgiler derslerinin artık eğlenceli olduğunu ifade etmiştir. Çalışmada öğrencilerde anlamlı öğrenmeler ve daha yüksek düzeyde kalıcılık meydana geldiği, dolayısıyla üstbilişsel stratejilerinde gelişmeler olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrenme sürecinde yardımlaşma, saygı, olumlu arkadaşlık ilişkileri, işbölümü, görüş alışverişi, liderlik, düşünceleri rahatça ifade etme biçiminde sosyal etkileşim ve iletişimde anlamlı değişimler tespit edilmiştir.
5E öğrenme döngüsü modeli Sosyal bilgiler eylem araştırması öğrenme süreci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 181 Sayı: 181 |