The aim of this study is to determine whether there is a correlation between prospective teachers’ dominant learning styles and gender and the programs for which they are registered and the preferences of getting information. Prospective Teachers, who are registered for the programs of Primary school Education, Science Education, Social Studies Education and Religion Teaching, constitute the sample of the study. The Inventory of Kolb Learning Style was employed as a means of data collecting in this study designed as a descriptive study in scanning model. In data analysis, descriptive statistics and Chi-Square test were used. It was established that 54, 7% of the prospective teachers have assimilator, 28, 3% of them converger, 13,2% of them diverger, 3,8% of them accommodator learning styles. According to the data collected, individuals’ learning styles do not differ in gender and registered programs. Also, at the end of the study, internet was seen as a way which teacher candidates with different learning styles most prefer while getting information. And, these ways are similar to each other. Prospective teachers should be supported by giving information about learning styles, to be more effective when they start this profession. Seminars should be given to the lecturers to create proper learning environments for learning styles.
Learning Styles Prospective Teacher Preferences of Getting Information
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının baskın öğrenme stillerini ortaya çıkarmak ve öğrenme stillerinin cinsiyet, kayıtlı bulundukları öğretmen yetiştirme programı ve bilgiye ulaşma tercihleri gibi çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, 2011-2012 öğretim yılı güz döneminde Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sınıf öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Programlarına kayıtlı bulunan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak tasarlanan bu araştırmada veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Veri analizinde yüzde, frekans ve Kay-kare testi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının %54,7’sinin özümseyen, %28,3’ünün ayrıştıran, %13,2’sinin değiştiren ve %3,8’inin de yerleştiren öğrenme stiline sahip olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre bireylerin öğrenme stili, cinsiyet ve kayıtlı bulunulan öğretmen yetiştirme programına göre farklılaşmamaktadır. Ayrıca araştırma sonucunda, internet, farklı öğrenme stillerindeki öğretmen adaylarının bilgiye ulaşırken en sık tercih ettikleri yol olarak bulunmuştur ve farklı öğrenme stillerindeki bireylerin bilgiye ulaşırken tercih ettikleri yollar birbirine benzerdir. Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri lisans programına dâhil oldukları dönemde belirlenerek daha etkili eğitim almaları sağlanmalıdır. Öğretmen adaylarına öğrenme stilleri hakkında bilgi verilerek mesleğe başladıklarında daha etkili öğretmenlik yapmalarına yardımcı olunmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 172 Sayı: 172 |