2019’da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nı kazanan Ekrem İmamoğlu’nun kampanyasından yola çıkarak siyasal öykü anlatımı için açıklayıcı kuramsal bir çerçeve oluşturmak çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada, öykü anlatımına dayalı siyasal bir kampanyanın inşa edilmesi sürecinde anlam örüntüsünün ve bunlarla uyumlu argümanların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede, görsel ağırlıklı dijital içerikler yerine dil üzerinden işleyen süreçlere odaklanılmıştır. Siyasetçinin kampanya konuşmaları çözümlenmiş ve konuşmalarda seçmeni öykünün içine çeken unsurlar araştırılmıştır. Seçilen tarih aralığı, ilk seçimin iptalinin ardından 23 Haziran’da tekrarlanan seçim öncesindeki on gündür. Ekonomi politik açıdan farklı konumlarda yer alan Sözcü ve Milliyet gazetelerinin çevrimiçi sürümlerindeki haberler ve ses kayıtları konuşmalara ulaşmak için kullanılmıştır. Böylece İmamoğlu’nun topluluk önünde yaptığı 31 konuşmayla ilgili haber metinleri nitel olarak çözümlenmiştir. İmamoğlu’nun konuşmaları, kampanya öyküsünü inşa eden siyasal anlatı temalarını ve bu temaları içeren söz edimlerinin sunduğu argümanları içermektedir. Siyasal anlatı temalarının başlıca işlevi adayı sürecin kahramanı olarak konumlandıracak nitelikler sunmak ve eylemlerini meşrulaştırmaktır. Temaların ikinci işlevi adayın sorunlara önerdiği çözümleri desteklemek ve argümanlarına toplumun gözünde geçerlilik kazandırmaktır. Bulgular, kampanyada toplumun dünya algısı ve inançları çerçevesinde kabul gördüğü düşünülen anlam taşıyıcı birimlerin kullanıldığını göstermektedir. Öykü anlatımı ekseninde bu durum, İmamoğlu’nun kendi konumunu olumlu, rakibinin konumunu ise olumsuz olarak belirlemesini sağlamış ve getirdiği eleştirilere karşı önerdiği çözümlerin seçmenler tarafından benimsenmesi kolaylaşmıştır. Çalışmanın ulaştığı bu sonuç, siyasal öykü anlatımı stratejilerinin inşasını ve işleyişini açıklamaya yönelik alanyazınına katkı sağlamaktadır.
Siyasal İletişim, Öykü Anlatımı, Anlatı Temaları, Argüman Sunumu, Kişiselleştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal, Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 25, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { tsadergisi783262, journal = {Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {1301-370X}, address = {}, publisher = {Akademisyenler Birliği Derneği}, year = {2021}, volume = {25}, number = {2}, pages = {379 - 406}, title = {İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ}, key = {cite}, author = {Okuroğlu, Mehmet Selahattin and Dağtaş, Erdal} } |
APA | Okuroğlu, M. S. & Dağtaş, E. (2021). İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ . Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , 25 (2) , 379-406 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/issue/64726/783262 |
MLA | Okuroğlu, M. S. , Dağtaş, E. "İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ" . Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 25 (2021 ): 379-406 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/issue/64726/783262> |
Chicago | Okuroğlu, M. S. , Dağtaş, E. "İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 25 (2021 ): 379-406 |
RIS | TY - JOUR T1 - İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ AU - Mehmet SelahattinOkuroğlu, ErdalDağtaş Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 379 EP - 406 VL - 25 IS - 2 SN - 1301-370X- M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ %A Mehmet Selahattin Okuroğlu , Erdal Dağtaş %T İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ %D 2021 %J Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 1301-370X- %V 25 %N 2 %R %U |
ISNAD | Okuroğlu, Mehmet Selahattin , Dağtaş, Erdal . "İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 25 / 2 (Ağustos 2021): 379-406 . |
AMA | Okuroğlu M. S. , Dağtaş E. İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2021; 25(2): 379-406. |
Vancouver | Okuroğlu M. S. , Dağtaş E. İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2021; 25(2): 379-406. |
IEEE | M. S. Okuroğlu ve E. Dağtaş , "İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SİYASAL ÖYKÜ ANLATIMI: 2019 YEREL SEÇİMLERİNDE İMAMOĞLU KAMPANYASI ÖRNEĞİ", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 25, sayı. 2, ss. 379-406, Ağu. 2021 |