Uzaktan eğitimde derslerin öğretim süreci, alanlara göre önemli ölçüde farklılıklar göstermektedir. Bu tespitten hareketle çalışmanın amacı uzaktan eğitimde yürütülen matematik öğretim sürecini öğrenci bakış açısıyla sosyal, öğretimsel ve bilişsel açıdan değerlendiren bir ölçek geliştirmektir. Çalışma kapsamında geliştirilen ölçek uzaktan eğitimde matematik öğretiminin sosyal yapısı altında etkileşim ve telebulunuşluk boyutlarını, öğretimsel yapısı hakkında öğretmen desteği ve günlük hayat ilişkilendirmesi boyutlarını ve bilişsel yapısı altında öğrenen özerkliği ve kişiselleştirme boyutlarını içermektedir. Pilot uygulamalar ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 529 öğrencinin katılımıyla gerçekleşmiş, gerçek uygulamalara ise 805 öğrenci katılmıştır. Ölçme aracının geçerliğine kanıt olarak SPSS ve R istatistik programlarının kullanıldığı açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yürütülmüştür. Elde edilen bulgular ölçeğin altı faktörlü yapısı ile toplam varyansın %75.841’ini açıklayabildiğini göstermektedir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı .968 olarak hesaplanmıştır. Model uyumu için gerçekleştirilen analizlerde ise χ²/SD değeri 2.391, RMSEA değeri .071, CFI değeri .914, TLI değeri .907 ve SRMR değeri .048 olarak elde edilmiştir. Bu sonuçlar toplanan verilerin önerilen modele uyumunun sağlandığına yönelik önemli ipuçları vermektedir. Geliştirilen bu ölçeğin uzaktan eğitimin ilerleyen süreçte de eğitimde kullanılacak bir yaklaşım olacağı öngörüsüyle, matematik eğitimi araştırmaları için önemli bir ölçme aracı olacağı düşünülmektedir.
geçerlik güvenirlik matematik öğretimi ölçek geliştirme uzaktan eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 26 Sayı: 3 |