The aim of this
research is to understand the problems experienced in the foster care system
and all aspects of the process from the perspectives of the foster families and
their evaluations of the system and the process. In the light of this
information, suggestions are made for the development of social policy and
social services in order to develop the foster care model. Designed as a
qualitative research model, the study is based on the data collected via
semi-structured in-depth interviews conducted with 26 foster parents who are
members of Denizli and İstanbul Foster Family Associations (13 foster parents
from each organization). The data was analysed and interpreted on the basis of
theoretical knowledge. Research result had
been analysed under the main themes of; foster family’s motivation, information
and education, adaptation process, biological family and foster families’
overall assessment about system and process.
Bu araştırmanın
amacı, koruyucu ailelerin koruyucu aile sistemi ve sürecine ilişkin
değerlendirmelerinden yola çıkarak bu modelde yaşanan sorunları ve sürecin tüm
yönlerini koruyucu aile sistemi içerisindeki unsurları göz önünde bulundurarak
anlamaktır. Bu bilgiler ışığında koruyucu aile modelinin geliştirilmesi için
sosyal politika ve sosyal hizmetlerin geliştirilmesine yönelik önerilerde
bulunulmaktadır. Niteliksel araştırma
modeliyle tasarlanan araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu
aracılığıyla Denizli ve İstanbul Koruyucu Aile Derneklerine bağlı 26 koruyucu
ebeveyn ile görüşmeler yapılmıştır. Denizli Koruyucu Aile Derneğine üye olan 13
koruyucu ebeveyn, İstanbul Koruyucu Aile Derneğine üye olan 13 koruyucu ebeveyn
ile yapılan görüşmeler kuramsal bilgiler temelinde analiz edilerek
yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları;
koruyucu aile olma motivasyonu, bilgilendirme ve eğitim, uyum süreci, biyolojik
aile ve koruyucu ailelerin sisteme ve sürece ilişkin genel değerlendirmeleri
temaları altında yorumlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |