Bu
araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının
sanal ortamda zorbalık yapma ve zorbalığa maruz kalma durumlarının incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modellerinden olan ilişkisel tarama
modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Gazi Üniversitesi
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeylerinde öğrenim
gören toplam 283 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem sayısının belirlenmesi için;
ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzundan yararlanılarak
sınıf düzeylerindeki öğrenci sayıları temele alınmıştır. Tabakalı örnekleme
yöntemi kullanılmış ve evrendeki her alt gruptan 0.05 anlamlılık düzeyi baz
alınarak belirlenen örneklem büyüklüğü ise 283kişi olmuştur. Veri toplama
araçları, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Anket Formu” ile
Ayas ve Horzum tarafından 2010 yılında geliştirilmiş olan ve iletişime
geçilerek gerekli izinlerin alınmış olduğu “Sanal Zorba/Kurban Ölçeği” dir.
Elde edilen veriler alt amaçlar doğrultusunda SPSS21 programı kullanılarak
analiz edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının sanal ortamda zorbalık yapma ve
zorbalığa maruz kalma düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Sınıf Eğitimi Sanal zorbalık Sosyal ağlar Öğretmen Yetiştirme Teknoloji
ABSTRACT
In this study,
it was aimed to investigate the bullying and bullying status of the teacher
candidates studying in the faculty of education in a virtual environment. The
research was carried out with relational screening model, which is one of the
general survey models. The research sample consisted of 283 students studying
at the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades in the Division of Classroom Education at
Gazi University. The sample size was determined by using the ÖSYS Higher
Education Programs and Quotas Guide. Stratified sampling method was used. Sample
size was determined on the basis of 0.05 significance level from each subgroup
in the universe. Two data collection tools were used. The first is the
"Kişisel Bilgi Anket Formu" developed by the researchers. The second one
is the “Sanal Zorba/Kurban Ölçeği” developed by Ayas and Horzum in 2010, where
the necessary permissions were obtained by contacting. The data were
analyzed by using SPSS21 program for sub-purposes. As a result of
the research, it was found that the level of bullying and bullying status of
the teacher candidates in the virtual environment and the level of bullying
were high.
Classroom Education Virtual bullying Social networks Teacher training Technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Sosyal Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |