The purpose of this research is to determine the opinions of the students from the Department of History about using historical movies and historical series in teaching history. As a tool for data collection in the research, a questionnaire prepared by the researcher has been used. The questionnaires have been applied to 208 students in total from 1st, 2nd, 3rd, and 4th year (Daytime and Night Classes) who are attending Kırklareli University, Faculty of Arts and Sciences Department of History in the academic year of 2013-2014 spring term. For the analysis of the data, IBM SPSS Statistics 20 software has been used. For the analysis of the data the techniques of reliability analysis, frequency analysis, t-test and analysis of variance have been used. As a result of the research, it has been seen that history department students express that using historical movies and historical series in history teaching will make the class more enjoyable and will contribute to the realization of a more effective and solid learning
History Teaching History Students' Opinions Historical Movies Historical Series
Bu araştırmanın amacı, tarih öğretiminde tarihî film ve tarihî dizilerin kullanılmasına ilişkin tarih bölümü öğrencilerinin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Anketler, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kırklareli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nde öğrenime devam eden 1., 2., 3. ve 4. Sınıf (Birinci Öğretim ve İkinci Öğretim) öğrencilerinden toplam 208 öğrenciye uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizi için IBM SPSS Statistics 20 programından yararlanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde güvenirlik analizi, frekans analizi, t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, tarih bölümü öğrencilerinin tarih öğretiminde tarihî film ve tarihî dizilerin kullanılmasının dersi zevkli hale getireceğini, daha etkili ve kalıcı bir öğrenmenin gerçekleşmesine katkı sağlayacağını belirttikleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Tarih, Tarih Öğretimi, Öğrenci Görüşleri, Tarihî Film, Tarihî Dizi
DEPARTMENT OF HISTORY STUDENTS’ OPINIONS ON THE USE OF HISTORICAL MOVIES AND HISTORICAL SERIES IN TEACHING HISTORY (KIRKLARELI UNIVERSITY EXAMPLE)
Abstract: The purpose of this research is to determine the opinions of the students from the Department of History about using historical movies and historical series in teaching history. As a tool for data collection in the research, a questionnaire prepared by the researcher has been used. The questionnaires have been applied to 208 students in total from 1st, 2nd, 3rd, and 4th year (Daytime and Night Classes) who are attending Kırklareli University, Faculty of Arts and Sciences Department of History in the academic year of 2013-2014 spring term. For the analysis of the data, IBM SPSS Statistics 20 software has been used. For the analysis of the data the techniques of reliability analysis, frequency analysis, t-test and analysis of variance have been used. As a result of the research, it has been seen that history department students express that using historical movies and historical series in history teaching will make the class more enjoyable and will contribute to the realization of a more effective and solid learning.
Keywords: History, Teaching History, Students' Opinions, Historical Movies, Historical Series
Tarih Tarih Öğretimi Öğrenci Görüşleri Tarihî Film Tarihî Dizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.