Bu araştırmanın amacı; öğrenci görüşlerinden
hareketle, sanal müzelerin tarih dersinde kullanımını değerlendirmektir.
Araştırma nitel araştırma yöntemiyle ve durum çalışması modeliyle
yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu; Ankara’nın Şereflikoçhisar
ilçesindeki Anadolu Öğretmen Lisesi 10. sınıfında öğrenimlerini sürdüren toplam
27 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi
yoluyla belirlenmiştir. Öğrencilerin sanal müze uygulamasını değerlendirmeleri
için Topkapı Sarayı konusu sanal müze kullanılarak işlenmiştir. Veriler, uygulaması
öncesi ve uygulama sonrasında uygulanan sanal müze inceleme formu ile toplanmış
ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular; araştırmaya
katılan öğrencilerin büyük çoğunluğunun daha önce sanal müze deneyimi
yaşamadıklarını, sanal müzeyi internet üzerinden yapılan müze gezisi şeklinde
nitelendirdiklerini, yapılacak sanal müze uygulamasından bilgi edinmeyi ve
yarar görmeyi beklediklerini ortaya koymuştur. Sanal müze uygulaması sonrasında;
öğrenciler, sanal müzenin görsel yönüne vurgu yaparak uygulamayı hem faydalı
hem de ilgi çekici bulmuşlardır. Öğrenciler uygulama ile yeni bilgiler
edindiklerini, kalıcı, kolay ve anlaşılır öğrenmeler sağladıklarını, sarayı
gerçekten gezmiş gibi olduklarını dile getirmişlerdir. Sanal müze uygulaması sonrası
öğrencilerden bazıları, Topkapı Sarayı’nı gerçekten gezip görmek istediklerini
belirtmişlerdir. Öğrenciler, sanal müze uygulamasının daha etkili olabilmesi
için bu etkinliğe daha fazla zaman ayrılmasını, uygulama sırasında ayrıntılı
bir anlatım olmasını, bu uygulamanın derslerde daha fazla kullanılmasını,
uygulamaya müzik ve bilgi verme amaçlı ses eklenmesini ve yansıtılan
görsellerin çözünürlüğünün daha net olmasını önermişlerdir.
The purpose of the research is to evaluate the use
of virtual museums in history courses considering the student opinions. The research was carried out with qualitative
research method and case study. The
study group consists of a total of 27 students studying in the 10th grade in
Anatolian Teaching High School in Şereflikoçhisar, Ankara. The study group was determined via
convenience method. The subject of the
Topkapı Palace was studied by using a virtual museum so that students could
evaluate the virtual museum application.
The data were gathered via virtual museum evaluation form administered
before and after the implementation and analysed via content analysis. The
findings revealed that most of the students participating in the study did not
experience virtual museums before, they described virtual museums as a museum
visit on the Internet, and they expected to be informed and benefit from the
virtual museum implementation. After the implementation of virtual museum,
students emphasized the visual aspect of virtual museum and they stated that
the implementation was both effective and interesting. In addition, they stated that they learned
new information with the implementation; they learned easily, permanently, and
clearly, and they really felt as if they visited the palace. After the visual
museum implementation, some students stated that they really wanted to see and
visit the Topkapı Palace. Students suggested that more time should be allotted
to this activity, the lecture should be more detailed during the
implementation, this application should be used more in the lessons, the
application should be supported with music and voice for the purpose of giving
information, and the resolution of the visuals projected should be high and
clear so that this application could be more effective.
Museum Virtual Museum Internet History Education The Topkapı Palace
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.