The rapid change and transformation we experience in this century makes
its effect evident on the field of education as in every field. In this
process, the contents of curriculums are provided with various contents and
applications thought to be the necessities of the time. However, history lessons,
which have been among the essential parts of educational systems from past to
present, seem not to be affected enough by these changes and transformations.
It is seen in this study that, as stated through various examples, there are
different reasons for the fact that history education has been unable to
realize its transformation. In the study, some practices which are thought to
be necessary in history education were discussed in terms of their possible
benefits in the event that they exist in the learning-teaching process. In this
context, it is aimed to answer possible questions in the readers’ minds by
drawing up some practices with various contents under sub-titles. The
suggestions made in the study were prepared in line with the purpose to offer
solutions to the problems about history education from different points of
view.
İçinde yaşadığımız yüzyılda yaşanan hızlı değişim ve gelişim, etkisini
her alanda olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da hissettirmektedir. Bu süreçte
öğretim programlarının içerikleri çağın gerektirdiği düşünülen farklı içerik ve
uygulamalarla donatılmaktadır. Geçmişten günümüze eğitim-öğretim sistemlerinin
vazgeçilmezleri arasında var olan tarih dersleri ise yaşanan bu değişim ve
dönüşümden yeterince etkilenmemiş görünmektedir. Kaleme alınan bu çalışmada
çeşitli örneklerle dile getirilmeye çalışıldığı üzere tarih öğretiminin
dönüşümü sağlayamamış olmasının farklı gerekçeleri olduğu görülmektedir. Bu
çalışmada tarih öğretimi alanında olması gerektiği düşünülen bazı
uygulamaların, öğrenme-öğretme sürecinde yer almaları durumunda nasıl bir yarar
sağlayacakları ekseninde tartışılması yoluna gidilmiştir. Bu bağlamda çeşitli
içerikteki uygulamalar, alt konu başlıkları şeklinde oluşturularak okuyucunun
aklında var olabilecek soru işaretlerinin bir kısmının giderilmesi
amaçlanmıştır. Yapılan öneriler tarih öğretimiyle ilgili yaşanan sorunlara
farklı bir bakış açısıyla çözüm önerileri getirilebilir mi mantığı
doğrultusunda dile getirilmişlerdir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.