Yıl 2019, Cilt 8 , Sayı 2, Sayfalar 615 - 626 2019-10-25

A NEW APPROACH to TEACHING HISTORY: BIG HISTORY PROJECT
TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ

Sibel YALI [1]


The Big History Project (BHP) is a free and online training platform for pilot schools, teachers and educators covering the history from the Big Bang to the present in an interdisciplinary manner. The project is dedicated to building a greater capacity for learning history among high school students. Project supporters include Bill Gates, David Christian and the University of Michigan. BHP provides a great picture to the world and helps students develop a framework to make sense of what they learn inside and outside the school. The lessons provide students with a broad perspective on how we have reached today and what we can face in the future, which is around 14 billion years in world history. The study started in 7 pilot schools in 2011 and has been expanded to more than 1500 schools as of 2019. Most of these schools are located in America. Students in the program show clear and proven gains in reading, writing, and content knowledge. Because of this claim of the program, it is seen that schools in the UK have also implemented this program in recent years. Despite this success, BHP and the project main sponsor, Bill Gates have been criticized.

Big History Project (BHP) Büyük Patlama'dan günümüze kadar olan tarihi, disiplinlerarası bir biçimde kapsayan pilot okullar, öğretmenler ve eğitimciler için oluşturulmuş ücretsiz ve çevrimiçi bir eğitim platformudur. Proje, lise öğrencileri arasında öğrenme konusunda daha büyük bir kapasite geliştirmeye adanmıştır. Projeyi destekleyenler arasında Bill Gates, David Christian ve Michigan Üniversitesi bulunmaktadır. BHP, dünyaya büyük bir resim sunmakta ve öğrencilerin okul içinde ve dışında öğrendiklerini anlamlandırmak için bir çerçeve geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Derslerde öğrencilere, yaklaşık 14 milyar yıl olan dünya tarihinde bugüne nasıl vardığımız ve gelecekte nelerle karşılaşabileceğimiz konusunda geniş bir perspektif sunulmaktadır.  2011 yılında 7 pilot okulda başlatılan çalışma, 2019 yılı itibariyle 1500'ün üzerinde okulda yaygınlaştırılmıştır. Bu okulların büyük bir bölümü Amerika'da bulunmaktadır. Programda yer alan öğrenciler okuma, yazma ve içerik bilgisinde net ve kanıtlanmış kazanımlar göstermektedir. Programın bu iddiasından ötürü son yıllarda İngiltere'deki okulların da bu programı uygulamaya geçtikleri görülmektedir. Bu başarıya rağmen BHP ve proje ana sponsoru Bill Gates müfredat sunumundan ötürü eleştirilmektedir.   

  • Alexander, P. A., and Murphy, P. K. (1998). Profiling the differences in students’ knowledge, interest, and strategic processing. Journal of Educational Psychology, 90(3), pp.435-447.
  • Avrupa Konseyi. (2018). 21. yüzyılda kaliteli tarih eğitimi: prensipler ve kılavuzlar. Çev: Sibel Yalı. Türk Tarih Eğitimi Dergisi (TUHED). 8(1), ss.430-449.
  • Barry, H. R. and Kutter, G. S. (2012). Big history: the study of all existence. Erişim (01.08.2013): www.futurology.co.za/code/docs/bighistory/bighistoryOct2012.pdf
  • Brewster, K. (10.09.2013). Bill Gates plans to teach Australian man's history course in schools worldwide. ABC Lateline. Erişim (01.09.2019): https://www.abc.net.au/news/2013-09-10/bill-gates-big-history/4946140
  • BHP Sample Year Long (2019). Erişim (23.08.2018) https://school.bighistoryproject.com/-/media/SchoolBigHistory/BHP_2014-15/PDF/PLE/Session6/BHP-Course-Plan-Year-Long-2018-19-PDF.pdf
  • Big History Project (2013). Erişim (01.08.2014): www.bighistoryproject.com
  • Big History Project Course Guide. (2014) Erişim (19.02.2014) https://school.bighistoryproject.com/media/homepagemedia/CourseGuide.pdf
  • Bunday, B.D. (1984). Basic linear programming. London: Cambridge University.
  • Christian, D. (2011). Maps of time: an introduction to big history. California World History Library Book 2.
  • Christian, D. (2011). Big History by David Christian. Erişim (01.05.2014): www.ted.com/talks/ david_christian_big_history
  • Christian, D., Benjamin, C. & Brown, C. (2013). Big history: Between nothing and everything. New York: McGrawHill.
  • Christian, D. (2018). Origin story: a big history of everything. Little, Brown and Company.
  • Collins, A., Brown, J.S., & Newman, S.E. (1989). Cognitive apprenticeship: teaching the crafts of reading, writing, and mathematics. In L. B. Resnick (Ed.) Knowing, learning, and instruction: Essays in honor of Robert Glaser (pp. 453-494). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Edwards, K. (10.09.2014), Why the Big History project funded by Bill Gates is alarming. The Guardian. Erişim (01.09.2019): www.theguardian.com/commentisfree/ 2014/sep/10/big-history-bill-gates-uk-state-schools-education
  • Hobsbawm, E. (2011), Yeni yüzyılın eşiğinde. Çev.İbrahim Yıldız. Yordam Kitap.
  • Himmelblau D.M., Edgar, T.F (1989). Optimization of Chemical Processes. McGraw Hill.
  • Inside Bill's Brain: Decoding Bill Gates. (2019). Netflix TV Series.
  • International Big History Association. (t.y.). Erişim (01.09.2017): https://bighistory.org/
  • Khan Akademi Büyük Tarih Projesi. (t.y.). Erişim (01.09.2018) http://www.khanacademy.org.tr/kategori.asp?cat=53
  • 6thfloor Blogs. (20.09.2014). What readers thought about bill gates’s ıdea for a history curriculum. Erişim (18.09.2019): https://6thfloor.blogs.nytimes.com/ 2014/09/20/analytics-what-readers-thought-about-bill-gatess-idea-for-a-history-curriculum/?searchResultPosition=2
  • Sorkin, A. R. (5-Sept-2014). So Bill Gates has this idea for a history class. New York Times. Erişim (01.09.2018): https://www.nytimes.com/2014/09/07/magazine/so-bill-gates-has-this-idea-for-a-history-class.html
  • Summary of Big History Project Research. (2018) Erişim (01.09.2018): https://school.bighistoryproject.com/-/media/SchoolBigHistory/BHP_2014-15/PDF/Console/Summary-of-Big-History-Project-Research-2017-18.pdf
  • Yalı, S. (2016). Tavsiye kararları çerçevesinde Avrupa Konseyi’nin tarih öğretimi vizyonu. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 5(2). ss.600-629.
  • Yalı, S. (2017). Bir ütopya analizi: Avrupa Birliği okullarda tarih öğretimine sponsor olabilir mi? Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 6(1). ss. 56-74.
  • Zenturk, O. (2016). Bill Gates'in serveti rekor seviyeye ulaştı. TR-Euronews. Erişim (23.08.2016): https://tr.euronews.com/2016/08/23/bill-gates-serveti-rekor-seviyeye-ulasti
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Araştırma ve İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-1435-3726
Yazar: Sibel YALI
Kurum: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 25 Ekim 2019

Bibtex @araştırma makalesi { tuhed628738, journal = {Turkish History Education Journal}, issn = {}, eissn = {2147-4516}, address = {}, publisher = {Ahmet ŞİMŞEK}, year = {2019}, volume = {8}, pages = {615 - 626}, doi = {10.17497/tuhed.628738}, title = {TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ}, key = {cite}, author = {YALI, Sibel} }
APA YALI, S . (2019). TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ. Turkish History Education Journal , 8 (2) , 615-626 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tuhed/issue/49763/628738
MLA YALI, S . "TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ". Turkish History Education Journal 8 (2019 ): 615-626 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/tuhed/issue/49763/628738>
Chicago YALI, S . "TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ". Turkish History Education Journal 8 (2019 ): 615-626
RIS TY - JOUR T1 - TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ AU - Sibel YALI Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Turkish History Education Journal JF - Journal JO - JOR SP - 615 EP - 626 VL - 8 IS - 2 SN - -2147-4516 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Turkish History Education Journal TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ %A Sibel YALI %T TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ %D 2019 %J Turkish History Education Journal %P -2147-4516 %V 8 %N 2 %R %U
ISNAD YALI, Sibel . "TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ". Turkish History Education Journal 8 / 2 (Ekim 2019): 615-626 .
AMA YALI S . TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ. TUHED. 2019; 8(2): 615-626.
Vancouver YALI S . TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ. Turkish History Education Journal. 2019; 8(2): 626-615.