avatar
Sibel Yalı Uzman İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Yayın 15 Hakemlik 0 CrossRef Atıf 9 TR Dizin Atıf 13
15 Yayın
0 Hakemlik
9 CrossRef Atıf
13 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Hayat Boyu Öğrenme Tarih Eğitimi Ortaçağ Avrupa Tarihi Proje Tabanlı Öğrenme Disiplinlerarası Öğrenme

Biyografi

Sibel is an expert in innovative education, a PhDc in Social Studies Education (İstanbul University-Cerrahpasa) and an author, academically interested in interdisciplinary learning, historical thinking, history teaching and methodology. She holds a BA in History (Bogazici University) and two master degrees in Knowledge Management (Marmara University) and European Union (İstanbul University). Currently she works as a part-time instructor at IU-Cerrahpasa LLL and carries out social responsibility and EU Grant based projects. She also acts as a core connector, community builder, and Country Lead for the HundrED network in Turkey.


Tarih alanında lisans (Boğaziçi Üniversitesi) ve Bilgi Yönetimi (Marmara Üniversitesi) ile Avrupa Birliği (İstanbul Üniversitesi) alanlarında iki yüksek lisans derecesine sahiptir. Doktora (PhD) yeterliğini İÜ-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü'nden almıştır. K-12 eğitim organizasyonu Finlandiya merkezli Hundred.org ağı için Ülke Lideri ve Akademi Üyesidir. Halen İÜ-Cerrahpaşa'da akademik çalışmalarına devam etmekte olup, Erasmus+ Programı ve TÜBİTAK destekli projelerde eğitmen, uzman ve araştırmacı olarak görev almaktadır. Disiplinlerarası eğitim ve tarihsel düşünme alanlarında kitap ve makale çalışmaları bulunmaktadır.  Evli ve iki çocuk annesidir.


Kurum

İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Popüler Yayınları

Sapiens: İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2017 , Tarih Kritik Dergisi
DOI: -
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 9648

0

1

9648

Yayınlar

21. Yüzyıl Becerileri Perspektifinden Tarih Eğitiminin Yönü
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2021 , İnsan ve İnsan
DOI: 10.29224/insanveinsan.818785
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2058

0

2058

Eğitimin ve Becerilerin Geleceği 2030: Müfredat Analizi Tarih Eğitiminde İlerleme
Yazarlar: Louise Zarmatı Çevirmenler: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2020 , Turkish History Education Journal
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 830

0

830

PROF. DR. İLHAN TEKELİ ile RÖPORTAJ
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2019 , tarihyazımı
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 706

0

706

TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2019 , Turkish History Education Journal
DOI: 10.17497/tuhed.628738
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 770

0

770

0

616

Çeviri: TÜRKLERDEN TERCÜME ETMEK
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2018 , Turkish History Education Journal
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1438

0

1438

PROF. DR. PETER SEIXAS ile RÖPORTAJ
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2017 , Turkish History Education Journal
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 750

0

750

0

5004

Gerçek ile Kurmaca Arasında Torosyan’ın Acayip Hikâyesi
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2017 , Tarih Kritik Dergisi
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2051

0

2051

PROF. DR. PETER BURKE ile RÖPORTAJ
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2017 , Turkish History Education Journal
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1435

0

1435

Sapiens: İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2017 , Tarih Kritik Dergisi
DOI: -
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 9648

1

9648

0

1075

Workbook 1 The Ottoman Empire
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2016 , Tarih Kritik Dergisi
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 996

0

996

Shared History for a Europe Without Dividing Lines
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2016 , Tarih Kritik Dergisi
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 761

0

761

0

4409

Kullanıcının DergiPark'ta kayıtlı görevi bulunmamaktadır.

Yayınlar

21. Yüzyıl Becerileri Perspektifinden Tarih Eğitiminin Yönü
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2021 , İnsan ve İnsan
DOI: 10.29224/insanveinsan.818785
ATIF 3 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2058

3

0

2058

TARİH ÖĞRETİMİNE YENİ BİR YAKLAŞIM: BÜYÜK TARİH PROJESİ
Yazarlar: Sibel Yalı
Yayın Bilgisi: 2019 , Turkish History Education Journal
DOI: 10.17497/tuhed.628738
ATIF 1 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 770

1

0

770

AVRUPA BİRLİĞİ’NDE YÜKSEKÖĞRETİM ÇALIŞMALARI: BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE ÜNİVERSİTELERİ
Yazarlar: Sibel Yalı
DOI: 10.18069/firatsbed.346503
ATIF 3 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 5004

3

0

5004

2

0

4409

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.