Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination of Anxiety Levels of Class Teacher Candidates

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 57 - 71, 31.12.2017

Öz

The aim of this study is to determine of
anxiety level of classroom teacher and examine that
they
have anxiety level besides whether it differentiates or not on account of
school process, field exam, and classroom level, income state of parents, age
and sex. This study was carried out on candidate classroom teacher consist of
302 people to whom have been educating in Mersin University Pedagogy
Department. Relationally scanning method was used and applied to Teacher
Anxiety Scale as data collection tool. During the process of analyzing of datum
that was taken was used Cronbach Alpha, correlation analysis, arithmetic mean,
Standard deviation, one-way variation analysis. Analysis showed that there was
a meaningful difference between class level and according to age variables of
classroom teacher candidate’s anxiety levels.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. < http://www.e-sosder.com/dergi/20283-299.pdf > (14 Ağustos 2007).
  • Akkaya, Ş. (1999). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerin Kaygılarını Etkileyen Etmenler Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, H. (2000). “Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Faktörler”. Milli Eğitim Dergisi, 145: 15-19.
  • Bir, A. (2000). Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma. Ankara: Kitabevi Yayıncılık.
  • Cabı, E. ve Yalçınalp, S. (2013). Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (Mkö):Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 44,sayfa 85-96.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen Ve Analiz, ( Çev. Ed: Ahmet Aypay), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çakmak, Ö. Hevedanlı, M., (2005). “Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.e-sosder.com), 4 (14): 115-127.
  • Doğan, T. Ve Çoban, A. (2009). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(153).
  • Duman, G.K. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Durumluk Sürekli Kaygı Düzeyleri İle Sınav Kaygısı Düzeyleri Ve Ana – Baba Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Günay, E. (2013). Gebelerde Kaygı Düzeyi: "Cambridge Kaygı Ölçeginin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi. Sağlık Bilimler Enstitüsü).
  • Karasar N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Araştırma Yayıncılık.
  • Kaya,M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Sayı 19, Sayfa 31-63.
  • Konyalıoğlu, A. P. (2013). Bilinçli Hipnoz İle Sınav Kaygısı Programının Üstün Zekâlı Öğrencilerin Sınav Kaygılarını Azaltmadaki Etkilerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen –Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler.< http://e-sosder.org/dergi/2032-45.pdf > (05 Temmuz 2008).
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N.(2006). “Özel Okul ve Devlet Okulu Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma” . Eğitim Fakültesi Dergisi. 17 (2), 431-448.
  • Yıldırım, İ. ve Ergene, T. (2003). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarının Yordayıcısı Olarak Sınav Kaygısı, Boyun Eğici Davranışlar ve Sosyal Destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 24. Sayfa 224-234.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 57 - 71, 31.12.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerini belirlemek ve sahip oldukları kaygı düzeylerini okul süreci, alan sınavı, atanmaya ilişkin, sınıf süreci alt faktörleri ile öğrenim görülen sınıf düzeyi, ailenin gelir durumu, yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirleyerek incelemektir. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılında Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmeni adaylarından oluşan 302 kişi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmış, veri toplama aracı olarak “Öğretmen Kaygı Düzeyi Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sürecinde, korelasyon analizi ve Cronbach Alfa güvenirlilik analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, sınıf öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin (tüm alt faktörler dahil olmak üzere) öğrenim görülen sınıf düzeyi ve yaş açısından istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. < http://www.e-sosder.com/dergi/20283-299.pdf > (14 Ağustos 2007).
  • Akkaya, Ş. (1999). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerin Kaygılarını Etkileyen Etmenler Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, H. (2000). “Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Faktörler”. Milli Eğitim Dergisi, 145: 15-19.
  • Bir, A. (2000). Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma. Ankara: Kitabevi Yayıncılık.
  • Cabı, E. ve Yalçınalp, S. (2013). Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (Mkö):Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 44,sayfa 85-96.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen Ve Analiz, ( Çev. Ed: Ahmet Aypay), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çakmak, Ö. Hevedanlı, M., (2005). “Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.e-sosder.com), 4 (14): 115-127.
  • Doğan, T. Ve Çoban, A. (2009). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(153).
  • Duman, G.K. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Durumluk Sürekli Kaygı Düzeyleri İle Sınav Kaygısı Düzeyleri Ve Ana – Baba Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Günay, E. (2013). Gebelerde Kaygı Düzeyi: "Cambridge Kaygı Ölçeginin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi. Sağlık Bilimler Enstitüsü).
  • Karasar N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Araştırma Yayıncılık.
  • Kaya,M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Sayı 19, Sayfa 31-63.
  • Konyalıoğlu, A. P. (2013). Bilinçli Hipnoz İle Sınav Kaygısı Programının Üstün Zekâlı Öğrencilerin Sınav Kaygılarını Azaltmadaki Etkilerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen –Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler.< http://e-sosder.org/dergi/2032-45.pdf > (05 Temmuz 2008).
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N.(2006). “Özel Okul ve Devlet Okulu Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma” . Eğitim Fakültesi Dergisi. 17 (2), 431-448.
  • Yıldırım, İ. ve Ergene, T. (2003). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarının Yordayıcısı Olarak Sınav Kaygısı, Boyun Eğici Davranışlar ve Sosyal Destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 24. Sayfa 224-234.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Leyla Başduvar 0000-0003-2849-114X

Lütfi Üredi 0000-0003-1705-1325

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Başduvar, L., & Üredi, L. (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Primary Education, 2(1), 57-71.

13642  Google Scholar