The purpose of this study is to develop conceptual puzzles as an
alternative activity for the teaching of the subjects of the first Turkish
states which are suitable for the use of social studies teachers and teacher
candidates. Three concept
puzzles were prepared by the researchers for this purpose. Two of them are crossword
and one is a word hunt puzzle. One of the crosswords was related to the general
characteristics of the first Turkish states whereas the other was prepared for
the culture and adaptation of the first Turkish states. The word hunt puzzle is
encrypted and prepared. When answers of all the questions are found, the words
generate a password except for the answers. Despite the many benefits of using
puzzles in education, research on the use of puzzles in education in Turkey is quite
scarce. Since the elementary education level is the basis for the teaching of
concepts in particular, it is necessary to consider the concepts of social studies
in the primary education stage. Concept teaching constitutes one of the visions
of the re-developed social studies programs and emphasis is placed on the
overall goals of the program. The three basic dimensions in the renewed social
studies program are concept, skill and value teaching. In this respect, it is
very important to acquire the determined concepts in the curriculum. This study
was thought to be a source for researchers who are considering using concept
puzzles in education.
Bu çalışmanın amacı; özellikle
sosyal bilgiler öğretmenleri ile öğretmen adaylarının kullanımına uygun ilk
Türk devletleri konularının öğretimine yönelik alternatif bir etkinlik olarak
kavram bulmacaları geliştirmektir. Çalışmada bu amaçla araştırmacı tarafından
üç adet kavram bulmacası hazırlanmıştır. Bunlardan iki tanesi çengel bir tanesi
ise kelime avı bulmacasıdır. Çengel bulmalardan birisi İlk Türk devletlerinin
genel özellikleri ile ilgiliyken diğeri ise ilk Türk devleri kültür ve
uygarlığına yönelik hazırlanmıştır. Kelime avı bulmaca ise şifreli hazırlanmış
olup. Tüm soruların cevapları bulunduğunda cevaplar haricinde kelimeler bir
şifre oluşturmaktadır. Eğitimde bulmaca kullanımının birçok faydası olmasına
rağmen, Türkiye’de eğitimde bulmaca kullanımı
konusunda araştırmalar oldukça az sayıdadır. Özellikle ilköğretim
kademesi kavram öğretimine temel teşkil ettiğinden sosyal bilgilere ait
kavramların ilköğretim kademesinde önemle ele alınması gerekir. Kavram öğretimi
yeniden hazırlanan sosyal bilgiler programlarının vizyonlarından birini
oluşturmakta ve programın genel hedeflerinde de üzerinde önemle durulmaktadır.
Yenilenen sosyal bilgiler programında 3 temel boyut kavram, beceri ve değer
öğretimidir. Bu bakımdan programda belirlenen kavramların kazanılması çok
önemlidir. Bu çalışmanın ayrıca eğitimde kavram
bulmacası kullanmayı tasarlayan araştırmacılara da kaynaklık etmesi
düşünülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Google Scholar