Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ortamında kullanılan dijital rozetlere ilişkin algılarını belirlemek, bu algıların cinsiyete ve sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek ve öğrenci görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak karma desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, Sakarya İli Sapanca İlçesinde bulunan ortaokullardan tabakalı amaçsal örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 420 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplamada 14 soruluk likert tipi anket ve 12 öğrenciye 5 soruluk yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nicel veriler SPSS istatistik programı, nitel veriler “içerik analizi” yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin dijital rozetlere yönelik genel algısı olumlu olup, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Sınıf seviyesinde 8. sınıfların olumlu algılarının daha düşük olarak farklılaştığı belirlenmiştir. Dijital rozetlerin çevrim içi ortamlarda ve öğretmenler tarafından sınıflarda kullanımına öğrenciler sıcak bakmaktadır. Bulgular doğrultusunda, dijital rozetlere dair görev tanımlarının açıkça belirtilmesi, değerlendirmelerin bireysel düzeyde ve öğrenci gizliliğini ihlal etmeyecek, öğrenci yeteneklerini ve başarılarını ortaya koyabilecek şekilde olması gibi öneriler sunulmuştur.
In this study, it is aimed to determine the perceptions of middle school students about digital badges used in the Education Information Network (EBA/EIN) environment, to determine whether these perceptions differ according to gender and grade level and to reveal student views. The mixed method is used in the research. The study group consists of 420 students determined by stratified purposeful sampling method, from secondary schools in Sapanca District of Sakarya Province. In the data collection, a 14-question Likert-type questionnaire and a structured interview form with 5 questions are applied to 12 students. Quantitative data are resolved by SPSS statistical program, qualitative data are analyzed by “content analysis” method. According to the results of the research, the general perception of the students towards digital badges is positive and there is no significant difference according to gender. It is determined that the positive perceptions of the 8th grades differs lower at the grade level. Students welcome the use of digital badges online and by teachers in classrooms.
Gamification digital badges Education Information Network (EIN/EBA)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Google Scholar