BibTex RIS Kaynak Göster

LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE ÖĞRENMEDEKİ BAŞARISIZLIK NEDENLERİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 59 - 72, 01.01.2017

Öz

Bu araştırmada lisans düzeyinde turizm eğitimi almakta olan üniversite öğrencilerinin İngilizce öğrenmedeki başarısızlık nedenleri belirlenmeye çalışılmış, başarısızlık nedenleri arasında anlamlı bir ilişkinin ve başarısızlık nedenleri ile öğrencilerin demografik özellikleri ve ders dışında haftalık İngilizce öğrenmeye ayırdığı zaman arasında anlamlı bir farklılığının bulunup bulunmadığı test edilmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda Karabük ve Giresun illerinde turizm eğitimi almakta 340 lisans öğrencisinden anket tekniği kapsamında veri toplanmıştır. Çalışma sonunda öğrencilerin başarısızlık nedenleri; derse ilgi göstermeme, bireysel çalışma yapmama, gurup çalışmasına katılım azlığı, korku ve eğitmen olarak belirlenmiştir. Bireysel ve grup çalışması yapan öğrencilerin İngilizce dersine ilgi düzeylerinin daha yüksek, korku düzeylerinin ise daha az olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin öğretim şekli ve ders dışında haftalık İngilizce öğrenmeye ayırdığı zamana göre başarısızlık nedenlerinin farklılaştığı saptanmıştır

Kaynakça

  • Abidin, Z. J. & Pour-Mohammadi, M. (2012). EFL Students’ attitudes towards learning English language: The case of Libyan secondary school students.Asian Social Science, 8(2), 119-134.
  • Akgöz, E. ve Gürsoy, Y. (2014). Turizm Eğitiminde Yabancı Dil Öğrenme, İstek ve Kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi Beyşehir Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 2(1), 21- 29.
  • Alıcıgüzel, M. (2012). Türkiye’nin Yabancı Dil Eğitim Politikaları ve Turizm Sektörüne Nitelikli İşgücü Oluşumundaki Rolü. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008) Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı: Bir Literatür Özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4 (1), 81-94.
  • Aydoslu, U. (2005). Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak İngilizce dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (B.E.F. Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Bağçeci, B. (2004). Ortaöğretim Kurumlarında İngilizce Öğretimine İlişkin Öğrenci Tutumları (Gaziantep İli Örneği), XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Bergil, A. S. (2010). İngilizce Öğretiminde Konuşma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Alternatif Bir Teknik: Yaratıcı Drama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Bilgin, F. (2006). Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin İngilizce Derslerine Yönelik Tutumları, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pagem A Yayıncılık.
  • Choi, K. (2005). Needs Analysis of Students of Tourism English. [Online] <http://paaljapan.org/resources/proceedings/PAAL10/pdfs/kyunghee.pdf> Erişim Tarihi: 14 Aralık 2015
  • Davras, G. M. ve Bulgan G. (2012) Meslek yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin İngilizce hazırlık eğitimine yönelik tutumları: Isparta MYO turizm ve otel işletmeciliği örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 227-238.
  • Demirkan, C. (2008). Yabancı Dil Öğreniminin Bireylerin Sosyal Yaşamına Etkisi: Isparta’da Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Dornyei, Z. (2001). Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: University Press.
  • Els, T. (1983). The Determination of Foreign Language Teaching Needs. European Journal of Education, 18(2). 109-120.
  • Gallagher-Brett, A. (2004). Seven hundred reasons for studying languages. [Online] <https://www.llas.ac.uk/resourcedownloads/6063/700_reasons.pdf> Erişim Tarihi: 31 Ekim 2015.
  • Ghaniy, S. A. G. & Latif, M. M. A. (2012). English language preparation of tourism and hospitality undergraduates in Egypt: Does it meet their future workplace requirements? Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, (11), 93-100.
  • Gökçe, A. ve Batman, O. (2015). Turizm ön lisans programlarında meslek amaçlı İngilizce (EOP) öğretiminin öğrenci görüşlerine dayalı ihtiyaç değerlendirmesi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17(2), 174-209.
  • Gökdemir, C. V. (2005). Üniversitelerimizde verilen yabancı dil öğretimindeki başarı durumumuz. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 251-264.
  • Işık, A. (2008). Yabancı Dil Eğitimimizdeki Yanlışlar Nereden Kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies, 4, (29) 15-26.
  • Karakuş, B. (2013). Üniversite yabancı dil hazırlık sınıflarında uygulanan modüler sistemdeki ölçme ve değerlendirme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2(4), 15-22.
  • Kayrak, Z. E. (2010). İstanbul Üniversitesi öğrencilerinin yabancı dil öğretimine bakışları: sorunlar ve beklentiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İstanbul.
  • Kırbız, Y. (2010). Öğrencilerin İngilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Kocaman, A. (2012). “Yabancı dil öğretiminde yöntem ve ötesi,” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12 - 13 Kasım.
  • Labord, J. G. (2007). Language travel or language tourism: have educational trips changed so much? Tourism Today , Fall 2007, 29-42.
  • Lesliea, D. & Russell, H. (2006). The importance of foreign language skills in the tourism sector: A comparative study of student perceptions in the UK and continental Europe. Tourism Management, (27), 1397-1407.
  • Paker, T. (2012). Türkiye’de Neden Yabancı Dil (İngilizce) Öğretemiyoruz ve Neden Öğrencilerimiz İletişim Kurabilecek Düzeyde İngilizce Öğrenemiyor? Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (32), 89-94.
  • Sekaran, U., & Bougie, R. (2010). Research methods for business: a skill-building approach (5th ed). Haddington: John Wiley & Sons.
  • Soleimani, H. & Hanafi, S. (2013). Iranian medical students’ attitudes towards English language learning. International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 4 (12), 3816-3823.
  • Türkeri, İ. (2014). Yükseköğretim düzeyinde turizm eğitiminin özel nitelikli sorunları ve çözüm önerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, (4), 1-14.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zhao, T. & Intaraprasert, C. (2013). Use of communication strategies by tourism-oriented EFL learners in relation to attitude towards English speaking and English language and exposure to oral communication in English. International Journal of Scientific and Research Publications, 3(5), 1-8.

THE CAUSES OF FAILURE IN ENGLISH LEARNING FOR THE CASE OF THE UNDERGRADUATE TOURISM STUDENTS

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 59 - 72, 01.01.2017

Öz

This study aims to determine the causes of failure in learning English for the undergraduate Tourism students. We analyze the relationship between the demographic and weekly time allocated for learning English outside the class of the students and the causes of failure. Within this context, a survey was conducted on 340 undergraduate students of tourism studying at Karabük and Giresun Universities. The study found that the causes of failure in learning English were disinterest in lectures, inability to conduct individual study, the lack of participation in group studies, fears and the lecturers. We found that the students who conducted individual or group studies were more interested in lectures of English and had lower degree of fear. Additionally, the causes of failure were influenced by the time period that the students spent on learning English

Kaynakça

  • Abidin, Z. J. & Pour-Mohammadi, M. (2012). EFL Students’ attitudes towards learning English language: The case of Libyan secondary school students.Asian Social Science, 8(2), 119-134.
  • Akgöz, E. ve Gürsoy, Y. (2014). Turizm Eğitiminde Yabancı Dil Öğrenme, İstek ve Kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi Beyşehir Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 2(1), 21- 29.
  • Alıcıgüzel, M. (2012). Türkiye’nin Yabancı Dil Eğitim Politikaları ve Turizm Sektörüne Nitelikli İşgücü Oluşumundaki Rolü. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008) Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı: Bir Literatür Özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4 (1), 81-94.
  • Aydoslu, U. (2005). Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak İngilizce dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (B.E.F. Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Bağçeci, B. (2004). Ortaöğretim Kurumlarında İngilizce Öğretimine İlişkin Öğrenci Tutumları (Gaziantep İli Örneği), XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Bergil, A. S. (2010). İngilizce Öğretiminde Konuşma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Alternatif Bir Teknik: Yaratıcı Drama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Bilgin, F. (2006). Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin İngilizce Derslerine Yönelik Tutumları, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pagem A Yayıncılık.
  • Choi, K. (2005). Needs Analysis of Students of Tourism English. [Online] <http://paaljapan.org/resources/proceedings/PAAL10/pdfs/kyunghee.pdf> Erişim Tarihi: 14 Aralık 2015
  • Davras, G. M. ve Bulgan G. (2012) Meslek yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin İngilizce hazırlık eğitimine yönelik tutumları: Isparta MYO turizm ve otel işletmeciliği örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 227-238.
  • Demirkan, C. (2008). Yabancı Dil Öğreniminin Bireylerin Sosyal Yaşamına Etkisi: Isparta’da Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Dornyei, Z. (2001). Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: University Press.
  • Els, T. (1983). The Determination of Foreign Language Teaching Needs. European Journal of Education, 18(2). 109-120.
  • Gallagher-Brett, A. (2004). Seven hundred reasons for studying languages. [Online] <https://www.llas.ac.uk/resourcedownloads/6063/700_reasons.pdf> Erişim Tarihi: 31 Ekim 2015.
  • Ghaniy, S. A. G. & Latif, M. M. A. (2012). English language preparation of tourism and hospitality undergraduates in Egypt: Does it meet their future workplace requirements? Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, (11), 93-100.
  • Gökçe, A. ve Batman, O. (2015). Turizm ön lisans programlarında meslek amaçlı İngilizce (EOP) öğretiminin öğrenci görüşlerine dayalı ihtiyaç değerlendirmesi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17(2), 174-209.
  • Gökdemir, C. V. (2005). Üniversitelerimizde verilen yabancı dil öğretimindeki başarı durumumuz. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 251-264.
  • Işık, A. (2008). Yabancı Dil Eğitimimizdeki Yanlışlar Nereden Kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies, 4, (29) 15-26.
  • Karakuş, B. (2013). Üniversite yabancı dil hazırlık sınıflarında uygulanan modüler sistemdeki ölçme ve değerlendirme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2(4), 15-22.
  • Kayrak, Z. E. (2010). İstanbul Üniversitesi öğrencilerinin yabancı dil öğretimine bakışları: sorunlar ve beklentiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İstanbul.
  • Kırbız, Y. (2010). Öğrencilerin İngilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Kocaman, A. (2012). “Yabancı dil öğretiminde yöntem ve ötesi,” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12 - 13 Kasım.
  • Labord, J. G. (2007). Language travel or language tourism: have educational trips changed so much? Tourism Today , Fall 2007, 29-42.
  • Lesliea, D. & Russell, H. (2006). The importance of foreign language skills in the tourism sector: A comparative study of student perceptions in the UK and continental Europe. Tourism Management, (27), 1397-1407.
  • Paker, T. (2012). Türkiye’de Neden Yabancı Dil (İngilizce) Öğretemiyoruz ve Neden Öğrencilerimiz İletişim Kurabilecek Düzeyde İngilizce Öğrenemiyor? Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (32), 89-94.
  • Sekaran, U., & Bougie, R. (2010). Research methods for business: a skill-building approach (5th ed). Haddington: John Wiley & Sons.
  • Soleimani, H. & Hanafi, S. (2013). Iranian medical students’ attitudes towards English language learning. International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 4 (12), 3816-3823.
  • Türkeri, İ. (2014). Yükseköğretim düzeyinde turizm eğitiminin özel nitelikli sorunları ve çözüm önerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, (4), 1-14.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zhao, T. & Intaraprasert, C. (2013). Use of communication strategies by tourism-oriented EFL learners in relation to attitude towards English speaking and English language and exposure to oral communication in English. International Journal of Scientific and Research Publications, 3(5), 1-8.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA29GC76TH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nurettin Ayaz Bu kişi benim

Sibel Yalı Bu kişi benim

Arzuhan Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ayaz, N., Yalı, S., & Aydın, A. (2017). LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE ÖĞRENMEDEKİ BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 6(1), 59-72.

19425         19424        19426       19427