BibTex RIS Kaynak Göster

HAVAYOLU YOLCU TALEBİNİN BELİRLENMESİ: ESKİŞEHİR İLİ İNCELEMESİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 22 - 37, 01.07.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı Eskişehir ilinde havayolu yolcu talebinin olup olmadığının ortaya çıkarılmasıdır. Bu kapsamda Eskişehir ilinin muhtelif bölgelerinde ikamet eden 1000 kişiyle yüz yüze görüşülerek havayolu yolcu talebinin olup olmadığı, varsa bu potansiyelin hangi illerde yoğunlaştığı incelenmiştir. Çalışma kapsamında Eskişehir ilinde anketi yanıtlayan katılımcıların demografik bilgileri, hangi illere seyahat ettikleri, seyahatlerindeki yer ve zaman tercihleri, seyahat algısı, amacı ve tercihlerinin nasıl şekillendiği ve katılımcıların seyahat için ayırdıkları bütçe bilgisi ve maliyet algılarına ilişkin bulgular elde edilmiştir. Çalışmanın bulguları havayolu şirketlerine Eskişehir’de potansiyel yolcu talebinin olup olmadığı varsa bunun nasıl şekillendiğine ilişkin dikkate değer bilgiler sunmaktadır

Kaynakça

  • Arslan, T., Murat, Y. S. (2011). Kent Ulaşımında Organizasyonel Sorunların Değerlendirilmesi: Antakya Örneği. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17 (1), 33-41.
  • ATAG (2014). Aviation: Benefits Beyond Borders. Geneva: Air Transport Action Group.
  • Doganis, R. (2002). Flying Off Course: The Economics of International Airlines. (3. Baskı). London: Routledge.
  • Doğan, E. M., Akan, Y., Oktay, E. (2006). Şehirlerarası Ulaşım Talebini Etkileyen Faktörlerin Analizi: Atatürk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1), 345-355.
  • Erdoğan, M., Açıkalın, S. (2014). Türkiye’de Üniversite Öğrencilerinin Seyahat Türü Tercihlerinin İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (3), 101- 112.
  • Escobari, D. (2014). Estimating Dynamic Demand For Airlines. Economics Letters, 124, 26 29.
  • ETO (2014). Eskişehir Ekonomisinin Genel Yapısı. http://www.etonet.org.tr/etonet/UluslarArasiIliskiler/Eski%C5%9FehirEkonomisininG enelYap%C4%B1s%C4%B1TR.pdf
  • Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism: principles, practices, philosophies. (11. Baskı). New Jersey: Wiley
  • Habibian, M., Kermanshah, M. (2011). Exploring the Role of Transportation Demand Management Policies’ Interactions. Scientia Iranica A, 18 (5), 1037-1044.
  • Hatipoğlu, S., Arıkan Öztürk, E. (2012). Yolculuk Talep Yönetimi Stratejilerinin Kentsel Trafik Yüküne Etkisi Üzerine Bir Uygulama. SAÜ. Fen Bilimleri Dergisi, 16 (2), 62- 68.
  • IATA (2015). Fact Sheet Economic & Social Benefits of Air Transport. Air Transport Action Group (ATAG). https://www.iata.org/pressroom/facts_figures/fact_sheets/Documents/fact-sheet- economic-and-social-benefits-of-air-transport.pdf adresinden alındı
  • Ippolito, R. A. (1981). Estimating Airline Demand with Quality of Service Variables. Journal of Transport Economics And Policy, 7-15.
  • Ito, H., Lee, D. (2005a). Assessing the Impact of the September 11 Terrorist Attacks on U.S. Airline Demand. Journal of Economics and Business, 57, 75-95.
  • Ito, H., Lee, D. (2005b). Comparing the Impact of the September 11th Terrorist Attacks on International Airline Demand. International Journal of the Economics of Business, 12(2), 225-249.
  • Jorge-Calderon, J. D. (1997). A Demand Model For Scheduled Airline Services on International European Routes. Journal of Air Transport Management, 3(1), 23-35.
  • Jung, J. M., Fujii, E. T. (1976). The Price Elasticity of Demand For Air Travel. Journal of Transport Economics And Policy, 257-262.
  • MEB (2012). Biçimine Göre Sorular. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Oktal, H., Küçükönal, H., Durmaz, V., Sarılgan, A., E., Ateş, S., S. (2007). Eskişehir ve çevre illerinde havayolu yolcu talebini yaratacak faktörlerin analizi. TÜBİTAK Projesi (105K095)
  • Ozan, C., Ceylan, H., Haldenbilen, S., Yaşar, A. B. (2010). Kentiçi Otobüs Taşımacılığında Talep Tahmini ve Fiyat Analizleri: Denizli Örneği. Deü Mühendislik Fakültesi Mühendislik Bölümleri Dergisi, 47-61.
  • Ozan, C., Başkan, Ö., Haldenbilen, S., Ceylan, H. (2014). Yurtiçi Hava Taşımacılığı Talebinin Modellenmesi Ve Senaryolar Altında Değerlendirilmesi. Pamukkale Univ Muh Bilim Derg, 20 (9), 319-323.
  • Rassu, N., Teulada, B. S. (2016). Air Travel Demand Forecasting in the Presence of Public
  • Service Obligation (PSO). Journal of Airport Management, 11(1), 90-103.
  • Rolim, P. S., Bettini, H. F., Oliveira, A. V. (2016). Estimating The İmpact Of Airport Privatization On Airline Demand: A Regression-Based Event Study. Journal of Air Transport Management, 54, 31-41.
  • SHGM (2015). Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Faaliyet Raporu. Ankara: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü.
  • Straszheim, M. R. (1978). Airline Demand Functions in the North Atlantic and Their Pricing Implications. Journal of Transport Economics And Policy, 179-195.
  • TÜİK (2014). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) Veri Tabanı. http://www.webcitation.org/6WFCtiqbx (Erişim Tarihi: 01.02.2016)
  • Weatherford, L. R., Pölt, S. (2002). Better unconstraining of airline demand data in revenue management systems for improved forecast accuracy and greater revenues. Journal of Revenue and Pricing Management, 1(3), 234-254. EK-1 İlçe Adı
  • Anket Uygulanan İlçe Nüfusu Anket Uygulanan
  • Mahalle Sayısı Tepebaşı Odunpazarı 323.631 10 550 376.650 10 450 Toplam 700.281 20 1000

DETERMINATION OF THE AIRLINE PASSENGER DEMAND: CASE OF ESKİŞEHİR

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 22 - 37, 01.07.2017

Öz

The aim of this study is to determine whether there is airline passenger demand or not in Eskisehir. In this context, by interviewing 1000 people residing in Eskişehir it was examined that whether there is airline passenger demand, if available in which provinces this potential is concentrated. In the scope of the study, demografic information, travel destinations, schedule preferences, travel perception, budget information and cost perception of participants in Eskisehir were obtained. The findings of the study provide some remarkable information with airline companies whether there is potential passenger demand, if available how it is shaped

Kaynakça

  • Arslan, T., Murat, Y. S. (2011). Kent Ulaşımında Organizasyonel Sorunların Değerlendirilmesi: Antakya Örneği. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17 (1), 33-41.
  • ATAG (2014). Aviation: Benefits Beyond Borders. Geneva: Air Transport Action Group.
  • Doganis, R. (2002). Flying Off Course: The Economics of International Airlines. (3. Baskı). London: Routledge.
  • Doğan, E. M., Akan, Y., Oktay, E. (2006). Şehirlerarası Ulaşım Talebini Etkileyen Faktörlerin Analizi: Atatürk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1), 345-355.
  • Erdoğan, M., Açıkalın, S. (2014). Türkiye’de Üniversite Öğrencilerinin Seyahat Türü Tercihlerinin İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (3), 101- 112.
  • Escobari, D. (2014). Estimating Dynamic Demand For Airlines. Economics Letters, 124, 26 29.
  • ETO (2014). Eskişehir Ekonomisinin Genel Yapısı. http://www.etonet.org.tr/etonet/UluslarArasiIliskiler/Eski%C5%9FehirEkonomisininG enelYap%C4%B1s%C4%B1TR.pdf
  • Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism: principles, practices, philosophies. (11. Baskı). New Jersey: Wiley
  • Habibian, M., Kermanshah, M. (2011). Exploring the Role of Transportation Demand Management Policies’ Interactions. Scientia Iranica A, 18 (5), 1037-1044.
  • Hatipoğlu, S., Arıkan Öztürk, E. (2012). Yolculuk Talep Yönetimi Stratejilerinin Kentsel Trafik Yüküne Etkisi Üzerine Bir Uygulama. SAÜ. Fen Bilimleri Dergisi, 16 (2), 62- 68.
  • IATA (2015). Fact Sheet Economic & Social Benefits of Air Transport. Air Transport Action Group (ATAG). https://www.iata.org/pressroom/facts_figures/fact_sheets/Documents/fact-sheet- economic-and-social-benefits-of-air-transport.pdf adresinden alındı
  • Ippolito, R. A. (1981). Estimating Airline Demand with Quality of Service Variables. Journal of Transport Economics And Policy, 7-15.
  • Ito, H., Lee, D. (2005a). Assessing the Impact of the September 11 Terrorist Attacks on U.S. Airline Demand. Journal of Economics and Business, 57, 75-95.
  • Ito, H., Lee, D. (2005b). Comparing the Impact of the September 11th Terrorist Attacks on International Airline Demand. International Journal of the Economics of Business, 12(2), 225-249.
  • Jorge-Calderon, J. D. (1997). A Demand Model For Scheduled Airline Services on International European Routes. Journal of Air Transport Management, 3(1), 23-35.
  • Jung, J. M., Fujii, E. T. (1976). The Price Elasticity of Demand For Air Travel. Journal of Transport Economics And Policy, 257-262.
  • MEB (2012). Biçimine Göre Sorular. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Oktal, H., Küçükönal, H., Durmaz, V., Sarılgan, A., E., Ateş, S., S. (2007). Eskişehir ve çevre illerinde havayolu yolcu talebini yaratacak faktörlerin analizi. TÜBİTAK Projesi (105K095)
  • Ozan, C., Ceylan, H., Haldenbilen, S., Yaşar, A. B. (2010). Kentiçi Otobüs Taşımacılığında Talep Tahmini ve Fiyat Analizleri: Denizli Örneği. Deü Mühendislik Fakültesi Mühendislik Bölümleri Dergisi, 47-61.
  • Ozan, C., Başkan, Ö., Haldenbilen, S., Ceylan, H. (2014). Yurtiçi Hava Taşımacılığı Talebinin Modellenmesi Ve Senaryolar Altında Değerlendirilmesi. Pamukkale Univ Muh Bilim Derg, 20 (9), 319-323.
  • Rassu, N., Teulada, B. S. (2016). Air Travel Demand Forecasting in the Presence of Public
  • Service Obligation (PSO). Journal of Airport Management, 11(1), 90-103.
  • Rolim, P. S., Bettini, H. F., Oliveira, A. V. (2016). Estimating The İmpact Of Airport Privatization On Airline Demand: A Regression-Based Event Study. Journal of Air Transport Management, 54, 31-41.
  • SHGM (2015). Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Faaliyet Raporu. Ankara: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü.
  • Straszheim, M. R. (1978). Airline Demand Functions in the North Atlantic and Their Pricing Implications. Journal of Transport Economics And Policy, 179-195.
  • TÜİK (2014). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) Veri Tabanı. http://www.webcitation.org/6WFCtiqbx (Erişim Tarihi: 01.02.2016)
  • Weatherford, L. R., Pölt, S. (2002). Better unconstraining of airline demand data in revenue management systems for improved forecast accuracy and greater revenues. Journal of Revenue and Pricing Management, 1(3), 234-254. EK-1 İlçe Adı
  • Anket Uygulanan İlçe Nüfusu Anket Uygulanan
  • Mahalle Sayısı Tepebaşı Odunpazarı 323.631 10 550 376.650 10 450 Toplam 700.281 20 1000
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44GK68CP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Küçük Yılmaz Bu kişi benim

Gökhan Tanrıverdi Bu kişi benim

Kasım Kiracı Bu kişi benim

Mehmet Şahin Bu kişi benim

Emircan Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A. K., Tanrıverdi, G., Kiracı, K., Şahin, M., vd. (2017). HAVAYOLU YOLCU TALEBİNİN BELİRLENMESİ: ESKİŞEHİR İLİ İNCELEMESİ. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 6(2), 22-37.

19425         19424        19426       19427