BibTex RIS Kaynak Göster

Ücret & Ek Olanakların Öğrencilerin Turizm Sektöründe Kariyer Yapma İsteğine Etkisi: Erzurum Örneği

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 21 - 34, 01.01.2018

Öz

Bu çalışmada lise, önlisans ve lisans düzeyinde eğitim alan turizm öğrencilerinin ücret ve ek imkanlara karşı geliştirdikleri tutumlarının turizm sektöründe kariyer yapma isteklerine etkisi araştırılmıştır. Lise, önlisans ve lisans düzeyinde turizm eğitimi verildiği için araştırma alanı olarak Erzurum seçilmiştir. Araştırma evreni, Erzurum’da turizm eğitimi alan 1520 öğrenciden oluşmaktadır. Örnekleme yöntemi olarak aşamalı örnekleme metodu tercih edilmiştir. Veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Veriler betimsel istatistikler, faktör ve regresyon analizlerine tabi tutulmuş ve analizlerde SPSS programı kullanılmıştır. Sonuçta, ücret ve ek imkanların turizm sektöründe kariyer yapma isteğini pozitif ve anlamlı olarak etkilediği ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Akbaba, A. & Mesci, M. (2007). “Otel İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimine Geçişte
  • Sorun Yaşanabilecek Alanların Belirlenmesi: Antalya Belek Bölgesi’nde Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, 12(9), ss. 33-50. Akıncı, Z. (2002). “Turizm Sektöründe İşgören İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Beş Yıldızlı
  • Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama”, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4, ss.1-25. Allred, B.B., C.C.Snow ve R.E. Miles (1996). “Characteristics of Managerial Careers in the st Century”, The Academy of Management Executive, 10 (4), 17-27.
  • Aydın, Ş. (2004). “Otel İşletmelerinde Örgütsel Stres Faktörleri: Dört-Beş Yıldızlı Otel
  • İşletmeleri Uygulaması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(4), ss.1-21. Aymankuy, Ş. Y. Turizm Sektöründe Sendikalaşma ve Hizmet Kalitesi İlişkisi (Otel İşletmelerinde Bir Uygulama), (Doktora Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, 2005.
  • Aymankuy, Y. &Aymankuy, Ş. (2013). “Turizm İşletmeciliği Alan Öğrencilerin Turizm
  • Sektöründeki İstihdamla İlgili Görüşleri ve Sektördeki Kariyer Beklentileri Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Balıkesir Yüksekokulu Örneği)”, Akademik Bakış Dergisi, 35, ss. 1-21. Beddoe, C. (2004). Labour Standards, Social Responsibility and Tourism, https://www.tourismconcern.org.uk/wp-content/uploads/2014/10/Labour-Standards-Report- pdf, (E.T. 29.11.2017).
  • Çalık, T. & Ereş, F. (2006). Kariyer Yönetimi Tanımlar Kavramlar ve İlkeler, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Demirkol, Ş.; Fidan, F. & Pelit, E. (2004). “Turizm Sektöründeki Bayan İşgörenlerin
  • Karşılaştıkları Sorunlar ve Otel İşletmelerinde Bir Uygulama”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (8), 71-88. Duman, T., Tepeci, M. & Unur, K. (2006). “Mersin’de Yükseköğretim ve Ortaöğretim
  • Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Araştırmaları Dergisi, “17 (1), 51-69. Geçikli, F., Serçeoğlu, N. & Üst, Ç. (2011). “Örgüt İçi İletişim ve İletişim Tatmini
  • Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 33, ss. 163- Hall, D. T. (1996). “Protean Careers of the 21st Century”, Academy of Management Executive, 10(4), 8-16.
  • İslamoğlu, H. A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kaya, İ. (2010). “Otel İşletmelerinde İşgörenlerin İş Tatminini Etkileyen İşi Bırakma
  • Eğilimi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (2), ss. 219-Kayış, A., (2010), “Güvenirlilik Analizi”, Şeref Kalaycı (Edit.) (2010), SPSS Uygulamalı Çok
  • Değişkenli İstatistik Teknikleri, (5. Baskı), Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara. Kılıç,S.(2012). “Örnek Büyüklüğü, Güç Kavramı ve Örnek Büyüklüğü Hesaplaması” Journal Of Disardes 2(3),pp140-142.
  • Kurtoğlu, E., Kariyer Yönetiminin Kamu Kurumlarının Etkinliği Üzerindeki Olası Sonuçlarının İncelenmesi ve Çorum Örneği, (Yüksek Lisans Tezi), Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çorum, 2010.
  • Kusluvan, S.; Kusluvan, Z. (2000). “Perceptions And Attitudes Of Undergraduate Tourism
  • Students Towards Working In The Tourism Industry In Turkey”, Tourism Management, 21, s. 269. Lu, T. ve Adler, H. (2009). “Career Goals And Expectations Of Hospitality And Tourism
  • Students In China”, Journal of Teaching in Travel&Tourism, 9: 1-2, s. 63-80. Pelit, E. & Türkmen, F. (2008). “Otel İşletmelerinin Tükenmişlik Düzeyleri: Yerli ve Yabancı
  • Zincir Otel İşletmeleri İşgörenleri Üzerinde Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (1), ss. 117-139. Richardson, S.; Thomas, N. J. (2012). “Utilising Generation Y: United States Hospitality And Tourism Students’ Perceptions Of Careers In The Industry”, Journal Of Hospitality and Tourism Management, 19, s. 1-13.
  • Sav, D., Bireysel Kariyer Planlamada Etkili Olan Faktörler ve Üniversitelerin Etkisi Üzerine Bir Araştırma, (Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, 2008.
  • Schein, E. H. “Career Anchors Revisited: Implications For Career Development In The 21th Century”, Academy Of Management Executive, 10 (4), 1996, s. 80-88.
  • Seçer, B. & Çınar, E. “Bireycilik Ve Yeni Kariyer Yönelimleri” Yönetim ve Ekonomi, 18 (2), , s. 49-62. Seçer, B.(2007). Kariyer Sermayesi Ve İstihdam Edilebilirliğin İş Güvencesizliği Üzerindeki
  • Etkisi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Seymen, O. A.(2005). “Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik Çerçevesinde Kariyerin
  • Değişen Yüzü ve Getirdiği Sorunlar”, (içinde) Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, (Editörler O. A. Seymen ve T. Bolat), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 183-209. Seymen, O.A. (20014). “Geleneksel Kariyerden, Sınırsız ve Dinamik/Değişken Kariyere
  • Geçiş: Nedenleri ve Sonuçları Üzerine Yazınsal Bir İnceleme″, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23 (1), 79-114. Sosyal, A. & Söylemez, C. “İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Bireysel Kariyer Planlamalarına Etki Eden Faktörler: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 6 (12), 2014, s. 23-38.
  • Soylu, A., Yalın Örgütlerde Kariyer Yönetimi, (Doktora Tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon, 2002.
  • Şener, B. (2007). Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Taşlıyan, M.; Arı, N.Ü. & Duzman, B. “İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama Ve Kariyer Yönetimi: İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 2011, ISSN: 1309- 8039.
  • “Turizm Sektörünün Ara Kademe İnsan Gücü İhtiyacı ve Turizm Eğitimi Araştırması”(2000),http://www.meb.gov.tr/earged/earged/Turizm_sektoru_ara_eleman.pdf (Erişim Tarihi: 09.11.2014).
  • Toker, B. (2007). “Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki Dört ve Beş
  • Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), ss. 92-77. Tüzünkan, D. (2015). “Düzgün İş’in Hedefleri Açısından Türk Turizm Sektörünün Genel
  • Özellikleri’, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, ISSN-2148-3043, 15 (29), ss. 241-251.
  • Yanardağ, M.Ö. & Avcı, M. (2012). “Turizm Sektöründe İstihdam Sorunları: Marmaris,
  • Fethiye, Bodrum İlçeleri Üzerine Ampirik Bir İnceleme”, Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, 3 (2), ss.39-62. Zorlu, Ö. (Yapımcı). (2014). Gün Bizimle Başlar (Tv Programı), Antalya: VTV. http://www.youtube.com/watch?v=v-dQUqt69f4(Erişim Tarihi: 09.11.2014).

THE EFFECTS oF WAGES AND FRINGE BENEFITS TO REQUEST CAREER IN TOURISM SECTOR oF STUDENT’S: THE CASE oF ERZURUM

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 21 - 34, 01.01.2018

Öz

In this study, the effects of attitudes of tourism students, who are educated at high school, associate degree and undergraduate level, on wages and additional opportunities, were investigated for their desire to make a career in the tourism sector. Erzurum was selected as a research area because of providing high school, associate degree and undergraduate tourism education. The research universe consists of 1536 students studying tourism in Erzurum. The staggered sampling method is preferred as sampling. The data were collected by survey technique. The data were subjected to descriptive statistics, factor and regression analyzes and SPSS program was used for analyzes. As a result, it has been revealed that wages and

Kaynakça

  • Akbaba, A. & Mesci, M. (2007). “Otel İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimine Geçişte
  • Sorun Yaşanabilecek Alanların Belirlenmesi: Antalya Belek Bölgesi’nde Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, 12(9), ss. 33-50. Akıncı, Z. (2002). “Turizm Sektöründe İşgören İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Beş Yıldızlı
  • Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama”, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4, ss.1-25. Allred, B.B., C.C.Snow ve R.E. Miles (1996). “Characteristics of Managerial Careers in the st Century”, The Academy of Management Executive, 10 (4), 17-27.
  • Aydın, Ş. (2004). “Otel İşletmelerinde Örgütsel Stres Faktörleri: Dört-Beş Yıldızlı Otel
  • İşletmeleri Uygulaması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(4), ss.1-21. Aymankuy, Ş. Y. Turizm Sektöründe Sendikalaşma ve Hizmet Kalitesi İlişkisi (Otel İşletmelerinde Bir Uygulama), (Doktora Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, 2005.
  • Aymankuy, Y. &Aymankuy, Ş. (2013). “Turizm İşletmeciliği Alan Öğrencilerin Turizm
  • Sektöründeki İstihdamla İlgili Görüşleri ve Sektördeki Kariyer Beklentileri Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Balıkesir Yüksekokulu Örneği)”, Akademik Bakış Dergisi, 35, ss. 1-21. Beddoe, C. (2004). Labour Standards, Social Responsibility and Tourism, https://www.tourismconcern.org.uk/wp-content/uploads/2014/10/Labour-Standards-Report- pdf, (E.T. 29.11.2017).
  • Çalık, T. & Ereş, F. (2006). Kariyer Yönetimi Tanımlar Kavramlar ve İlkeler, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Demirkol, Ş.; Fidan, F. & Pelit, E. (2004). “Turizm Sektöründeki Bayan İşgörenlerin
  • Karşılaştıkları Sorunlar ve Otel İşletmelerinde Bir Uygulama”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (8), 71-88. Duman, T., Tepeci, M. & Unur, K. (2006). “Mersin’de Yükseköğretim ve Ortaöğretim
  • Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Araştırmaları Dergisi, “17 (1), 51-69. Geçikli, F., Serçeoğlu, N. & Üst, Ç. (2011). “Örgüt İçi İletişim ve İletişim Tatmini
  • Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 33, ss. 163- Hall, D. T. (1996). “Protean Careers of the 21st Century”, Academy of Management Executive, 10(4), 8-16.
  • İslamoğlu, H. A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kaya, İ. (2010). “Otel İşletmelerinde İşgörenlerin İş Tatminini Etkileyen İşi Bırakma
  • Eğilimi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (2), ss. 219-Kayış, A., (2010), “Güvenirlilik Analizi”, Şeref Kalaycı (Edit.) (2010), SPSS Uygulamalı Çok
  • Değişkenli İstatistik Teknikleri, (5. Baskı), Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara. Kılıç,S.(2012). “Örnek Büyüklüğü, Güç Kavramı ve Örnek Büyüklüğü Hesaplaması” Journal Of Disardes 2(3),pp140-142.
  • Kurtoğlu, E., Kariyer Yönetiminin Kamu Kurumlarının Etkinliği Üzerindeki Olası Sonuçlarının İncelenmesi ve Çorum Örneği, (Yüksek Lisans Tezi), Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çorum, 2010.
  • Kusluvan, S.; Kusluvan, Z. (2000). “Perceptions And Attitudes Of Undergraduate Tourism
  • Students Towards Working In The Tourism Industry In Turkey”, Tourism Management, 21, s. 269. Lu, T. ve Adler, H. (2009). “Career Goals And Expectations Of Hospitality And Tourism
  • Students In China”, Journal of Teaching in Travel&Tourism, 9: 1-2, s. 63-80. Pelit, E. & Türkmen, F. (2008). “Otel İşletmelerinin Tükenmişlik Düzeyleri: Yerli ve Yabancı
  • Zincir Otel İşletmeleri İşgörenleri Üzerinde Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (1), ss. 117-139. Richardson, S.; Thomas, N. J. (2012). “Utilising Generation Y: United States Hospitality And Tourism Students’ Perceptions Of Careers In The Industry”, Journal Of Hospitality and Tourism Management, 19, s. 1-13.
  • Sav, D., Bireysel Kariyer Planlamada Etkili Olan Faktörler ve Üniversitelerin Etkisi Üzerine Bir Araştırma, (Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, 2008.
  • Schein, E. H. “Career Anchors Revisited: Implications For Career Development In The 21th Century”, Academy Of Management Executive, 10 (4), 1996, s. 80-88.
  • Seçer, B. & Çınar, E. “Bireycilik Ve Yeni Kariyer Yönelimleri” Yönetim ve Ekonomi, 18 (2), , s. 49-62. Seçer, B.(2007). Kariyer Sermayesi Ve İstihdam Edilebilirliğin İş Güvencesizliği Üzerindeki
  • Etkisi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Seymen, O. A.(2005). “Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik Çerçevesinde Kariyerin
  • Değişen Yüzü ve Getirdiği Sorunlar”, (içinde) Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, (Editörler O. A. Seymen ve T. Bolat), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 183-209. Seymen, O.A. (20014). “Geleneksel Kariyerden, Sınırsız ve Dinamik/Değişken Kariyere
  • Geçiş: Nedenleri ve Sonuçları Üzerine Yazınsal Bir İnceleme″, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23 (1), 79-114. Sosyal, A. & Söylemez, C. “İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Bireysel Kariyer Planlamalarına Etki Eden Faktörler: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 6 (12), 2014, s. 23-38.
  • Soylu, A., Yalın Örgütlerde Kariyer Yönetimi, (Doktora Tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon, 2002.
  • Şener, B. (2007). Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Taşlıyan, M.; Arı, N.Ü. & Duzman, B. “İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama Ve Kariyer Yönetimi: İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 2011, ISSN: 1309- 8039.
  • “Turizm Sektörünün Ara Kademe İnsan Gücü İhtiyacı ve Turizm Eğitimi Araştırması”(2000),http://www.meb.gov.tr/earged/earged/Turizm_sektoru_ara_eleman.pdf (Erişim Tarihi: 09.11.2014).
  • Toker, B. (2007). “Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki Dört ve Beş
  • Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), ss. 92-77. Tüzünkan, D. (2015). “Düzgün İş’in Hedefleri Açısından Türk Turizm Sektörünün Genel
  • Özellikleri’, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, ISSN-2148-3043, 15 (29), ss. 241-251.
  • Yanardağ, M.Ö. & Avcı, M. (2012). “Turizm Sektöründe İstihdam Sorunları: Marmaris,
  • Fethiye, Bodrum İlçeleri Üzerine Ampirik Bir İnceleme”, Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, 3 (2), ss.39-62. Zorlu, Ö. (Yapımcı). (2014). Gün Bizimle Başlar (Tv Programı), Antalya: VTV. http://www.youtube.com/watch?v=v-dQUqt69f4(Erişim Tarihi: 09.11.2014).
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53DN79FH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlhami Morçin Bu kişi benim

Sine Erdoğan Morçin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Morçin, İ., & Morçin, S. E. (2018). Ücret & Ek Olanakların Öğrencilerin Turizm Sektöründe Kariyer Yapma İsteğine Etkisi: Erzurum Örneği. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 7(1), 21-34.

19425         19424        19426       19427