Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL SİNİZM: TEORİK BİR İNCELEME ORGANIZATIONAL CYNICISM IN TOURISM BUSINESSES: A THEORETICAL INVESTIGATION

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 77 - 93, 01.01.2020

Öz

Yönetim alanında sürekli yenilikler ve değişimler yaşanmaktadır. Rekabet üstünlüğü
sağlamak için yeni üretim teknikleri geliştirilmekte ve maliyet yöntemleri üzerinde sürekli
çalışılmaktadır. Yapılan bu çalışmalar, çalışanı ve onun mensubu olduğu örgütü olumlu,
bazen de olumsuz yönde etkilemektedir. Bu olumsuzluklardan birisi de örgütsel sinizmdir.
Çalışanın kendisini ve mensubu olduğu örgütü olumsuz yönde etkileyen örgütsel sinizm;
çalışan performansı, örgüt performansı, etkinlik, verimlilik, karlılık gibi birçok gösterge
üzerinde olumsuzluklara sebep olabilmektedir.
1990’lı yıllarda batı ülkelerinde ve 2000’li yıllarda Türkiye’de örgütsel sinizm çalışmalarına
başlanmıştır. Bununla birlikte literatür incelendiğinde, örgütsel sinizm ile ilgili çok sayıda
yerli ve yabancı ampirik araştırma yapılmış iken, teorik araştırma sayısının göreceli olarak
yeterli düzeyde olmadığı görülmektedir. Örgütsel sinizm teorisinin oluşması ve öneminin
anlaşılması açısından teorik çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma, örgütsel sinizm
ile ilgili yapılmış ampirik ve teorik çalışmalar incelenerek yürütülmüştür. Çalışma ile örgütsel
sinizmin ne olduğunun, alt formlarının, boyutlarının, nedenlerinin, sonuçlarının ve örgütsel
sinizme karşı alınabilecek önlemlerin vurgulanması amaçlanmıştır. Konunun önemine göre,
akademik çalışmaların daha çok yaygınlaşması gerekmektedir. Bu çalışmanın sonuçları ve
alanda yapılan araştırmaların bulgularına dayanarak getirilen önerilerin belirlenmesi ile
örgütsel sinizmin etkilerinin vurgulanması, mevcut literatüre teorik bir katkı sağlanması,
yöneticilerin ve diğer bilgi kullanıcılarının istifade etmesi hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Abraham, R. (2000). Organizational Cynicism: Bases and Consequence, Genetic, Social and General Psychology Monographs, 126 (3), 269-292.
  • Abubakar, A. M., Namin, B. H., Harezneh, İ.,Arasli, H. and Tunç, T. (2017). Does Gender Moderates the Relationship Between Favoritism/Nepotism, Supervisor İncivility, Cynicism and Workplace Withdrawal: A Neural Network and SEM Aproach, Tourism Management Perspectives 23, 129-139.
  • Abubakar, A. M., Megeirhi, H. U. and Shneikat, B. (2018). Tolerance for Workplace İncivility, Employee Cynicism and Job Search Behavior, The Service Industries Journal, 38 (9-10), 629-643.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

K. Seçkin Karahan Bu kişi benim 0000-0002-6066-7689

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karahan, K. S. (2020). TURİZM İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL SİNİZM: TEORİK BİR İNCELEME ORGANIZATIONAL CYNICISM IN TOURISM BUSINESSES: A THEORETICAL INVESTIGATION. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 9(1), 77-93.

19425         19424        19426       19427