Özet
Günümüzde iş dünyasında yeni medyanın kullanımı, işletmelerin yeni medya aracılığıyla
müşterilerle etkileşime girmesi ve müşterileri ile ilişkiler kurması nedeniyle muazzam bir şekilde
büyüdüğü bilinmektedir. Yeni medya uygulamaları bir yandan işletmeler için yeni bir dağıtım
kanalı oluştururken diğer yandan işletmelerin pazarlama araştırmaları için derin bir bilgi kuyusu
açtığı düşünülmektedir. Ayrıca yeni medya uygulamaları turistlerin tatil kararlarını belirleme şeklini
de değişimin olması açıktır. Bu bağlamda turizm endüstrisinin lokomotifi olan otel işletmelerinin
tüketicilerin yeni medyaya yönelik tutumlarını anlamaları ve yeni medya sitelerinde mevcut olan
bilgilerin derinliğini kullanmanın yollarını bulmalarını gerekliliği bugün araştırımaktadır. Bu
bilgiler ışığında bu araştırma otel işletmeleri ve yeni medya ilişkisini, Türkiye’de yer alan zincir
otel işletmelerinin Instagram’da yaptıkları paylaşımlar kapsamında incelemeyi amaçlamaktadır.
Araştırmada zincir otellerin Instagram’da yaptıkları pazarlama ve tanıtım çalışmaları bir yerli ve
yabancı zincire ait otel seçilerek karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında,
Instagram’da yer alan “görsel öğeler”, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. İlgili yazın
doğrultusunda otellerin pazarlama tanıtım çalışmalarına ilişkin ana tema ve alt temalardan oluşan
bir kodlama cetveli oluşturulmuştur. Aynı zamanda gönderilere takipçilerin verdiği etkileşim
rakamları da inceleme kapsamına alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistik
olarak yüzde ve frekans tablolarından yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, her iki otelin de
Instagram uygulamasını bir pazarlama ve tanıtım aracı olarak kullandığını göstermektedir.
Today, the use of new media in the business world is growing tremendously because
businesses interact and engage with customers through new media. While new media applications
have created a new distribution channel for businesses, on the other hand, they opened in-depth
information well for the marketing research of the companies. Besides new media practices have
also changed the way tourists decide their holiday decisions. In this context, hotel businesses, which
are the locomotives of the tourism industry, require consumers to understand their attitudes towards
new media and find ways to use the information available on new media sites. In light of this
information, this research aims to examine the relationship between hotels and new media through
the shares of chain hotel businesses on Instagram. In the research, chain hotels' marketing and
promotion activities on Instagram were selected from one domestic and one foreign chain hotel and
examined comparatively. Within the study's scope, "visual elements in Instagram" have been
analyzed by content analysis method. In line with the relevant literature, a coding table consisting of
the main theme and sub-themes related to the hotels' marketing and promotion practices has been
created. At the same time, the followers' interaction figures to the posts have also been included.
Percentage and frequency tables were used as descriptives statistics in analyzing the data. Research
findings show that both hotels used Instagram as a marketing and promotional tool.
Yeni Medya Zincir Oteller Turizm Pazarlaması Otel İşletmeciliği Instagram Yeni Medya, Zincir Oteller, Turizm Pazarlaması, Otel İşletmeciliği, Instagram
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |