Araştırmada üniversite öğrencilerinin yeniliğe açıklık-kapalılık ve
dışadönüklük-içedönüklükleri ile web 2.0 kullanım tercihleri arasındaki ilişki
incelenerek eğitimde hangi araçların kullanımının hangi tip öğrencilere daha
çok hitap ettiği belirlenmeye çalışılmış ve bu araçların eğitimde nasıl
kullanılabileceği tartışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 güz
yarıyılında Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Bölümü’nde 3. Sınıfta eğitim gören 22 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden
5 kişi içedönük, 5 kişi dışadönük, 6 kişi yeniliğe açık ve 6 kişi yeniliğe
kapalı olma özelliği taşımaktadır. Bu öğrenciler sıfatlara dayalı kişilik
testine tabi tutulan 30 öğrenci arasından istenilen özellikleri göstermeleri
bakımından amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada elde edilen
sonuçlara göre öğrencilerin kişilik özelliklerine bağlı olarak sosyal medya
araçlarını kullanım tercihlerinin farklılaştığı görülmüştür. Bu araçlar
arasında en fazla Facebook, Twitter ve Instagram’ın tercih edildiği ifade
edilmiştir. Araştırmada elde edilen diğer sonuçlara göre farklı kişilik
özelliklerine sahip öğrencilerin derse uyum sağlayabilmesi için en
kullanılabilir ve tercih edilebilir olan web 2.0 araçlarının göz önünde
bulundurulması gerekmektedir. Bunun yanında bu araçların getirebileceği olumsuz
sonuçları engelleyebilecek önlemler de alınmalıdır.
The aim of the research is to examine the relationship between students’
personality types (extraversion, introversion, openness to experience and
closeness to experience) and their preference of various Web 2.0 tools to
describe how these tools can be utilized in educational settings. Specifically,
the study investigates which of the Web 2.0 tools are preferred and best meet
the need of the different personality types. The participants included 22
students who were in their third year in the Department of Computer Education
and Instructional Technologies of the Sakarya University during the semester of
Fall 2014. Five of these students were introvert, five were extrovert, six of
them were open to experience and six were closed to experience. These students
were selected with the purposive sampling method out of 30 students who were
subjected to the Adjective-Based Personality Test. According to the results,
students’ preferences of using social media differed by their personality
types. Facebook, Twitter and Instagram were the most popular tools among
students. Results from the study also indicate that it is critical to utilize
the most preferable and practical web 2.0 tools so that students with different
personality traits could adapt to the class.
Furthermore, measures need to be taken to prevent possible negative
consequences of using these tools.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |