Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel problem çözmeye
yönelik inançları ile problem kurma özyeterlik inançlarının belirlenmesi ve
farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, araştırmanın
örneklemini oluşturan; bir devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği bölümünde
öğrenim görmekte olan toplam 171 sınıf öğretmeni adayı ile uygulamalar
gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu uygulamalarda veri toplama aracı olarak;
“Kişisel Bilgi Formu”, “Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik İnanç Ölçeği” ve
“Problem Kurma Özyeterlik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel
çözümleri Bağımsız Örneklem t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve
Pearson Çarpım Korelasyon Katsayısı tekniği kullanılarak yapılmıştır. Yapılan
incelemeler sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel problem çözmeye
yönelik inançlarının orta seviyede, problem kurma özyeterlik inançlarının ise
yüksek seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda, sınıf öğretmeni
adaylarının matematiksel problem çözmeye yönelik inançları ile problem kurma
özyeterlik inançları arasında orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki
tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmeni adayları için üniversite
eğitiminde problem çözme inanç ve problem kurma özyeterlik inançlarını olumlu
yönde gelişmesini sağlayacak etkinliklere yer verilmesinin olumlu
etkileyebileceğine işaret etmektedir.
Sınıf öğretmeni adayı matematik problemi çözme problemi kurma inanç özyeterlik
The present study aims to identify and examine prospective
classroom teachers’ beliefs in solving mathematical problems and their
self-efficacy beliefs about posing mathematical problems through various different
variables. To this end, the study has been conducted with the participation of
171 prospective classroom teachers currently studying at a state university. The
following data collection tools have been used in the study: “Personal
Information Form”, “Belief Scale for Mathematical Problem Solving” and the
“Belief Scale for Problem Posing Self-Efficacy”. The data thus obtained has
been analyzed by using Independent Sample t Test, One-Way Analysis of Variance
(ANOVA) and Pearson Product Correlation Coefficient technique. As a result of
the study, it has been established that the prospective classroom teachers have
a moderate level of belief in solving mathematical problems while maintaining a
higher level of self-efficacy belief in posing mathematical problems. It has
also been established that there is a moderately positive and statistically
significant relationship between the prospective classroom teachers’ beliefs in
solving mathematical problems and their self-efficacy beliefs posing
mathematical problems. The results of this study suggest that the introduction
of curricular activities that may help prospective classroom teachers improve
their beliefs in solving problems and their self-efficacy beliefs in posing
problems during their university years may bring about positive outcomes.
Prospective classroom teachers solving mathematics problems problem posing belief self-efficacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |