Bu çalışmanın amacı
dörtgenlerin içeren ve hariç tutan tanımlarına odaklanılarak yapılan öğretimin,
7. sınıf öğrencilerinin dörtgenleri ilişkilendirme becerilerine etkisini
incelemektir. Araştırmanın örneklemini Orta Karadeniz Bölgesinde il merkezine
bağlı bir köy okulunda öğrenim gören; deney grubunda 16, kontrol grubunda 15
öğrenci olmak üzere toplam 31 tane 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Çalışmada zayıf deneysel desenlerden ön-test son-test kontrol gruplu desen
kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından alan
yazında kullanılan sorular derlenerek, uzman görüşü rehberliğinde hazırlanan,
dörtgenler erişi testi kullanılmıştır. Öğretim etkinlikleri 5 hafta boyunca
devam etmiştir. Dörtgenler konusu, deney grubundaki öğrencilere içeren
tanımlara, kontrol grubunda ise hariç tutan tanımlara odaklanılarak
anlatılmıştır. Bulgulara göre, ön test puanları arasında deney grubu ve kontrol
grubu arasında başarı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark yokken,
son test puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark
olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak dörtgenlerin içeren tanımlarına odaklanılarak
yapılan öğretim etkinliklerinin öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkileri
vardır denilebilir.
Dörtgenler 7. sınıf öğrencileri ilişkilendirme becerisi hiyerarşik sınıflama geometri
The aim of the
study was to investigate the effect of teaching activities focused on the
inclusive and exclusive definition of quadrilaterals on the associative skills
of 7th grade students. The sample of the study consists of 31, 7th grade
students; 16 students in the experimental group and 15 students in the control
group. The study conducted in a public
school in Middle Black Sea Region in Turkey. The design of the study was
pre-test - post-test control group week experimental design. As a data
collection tool, an achievement test developed by the researchers under the
guidance of expert opinion based on the literature. This test used as pre-test
and post-test. The study lasted in 5 weeks. Instruction focused on inclusive
definition of quadrilaterals in experimental group while exclusive definition
of quadrilaterals in control group. T-test analysis was used to find the difference
between pre-test and post-test scores via SPSS program. According to findings,
there was no statistically significant difference between the pre-test scores
of the experimental group and the control group, but there was a statistically
significant difference between the test group and the control group in favor of
the experimental group at the end. As a result, it can be said that associative
instruction has positive effects on student achievement in quadrilaterals.
Quadrilaterals 7th grade students Associative instruction hierarchical classification
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |