Araştırma, bilgisayar
destekli soyut cebir öğretiminin, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının
akademik başarılarına ve matematiğe karşı tutumları üzerine etkisini
belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinin
eğitim fakültesi ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programında öğrenim
gören toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır. Eşit olmayan kontrol gruplu ön
test-son test deneysel desenin benimsendiği çalışmada kontrol grubunda
geleneksel öğretim yöntemi, deney grubunda ise APOS teorisine dayalı olarak
geliştirilen ACE (activities, class discussion, exercices) öğretim döngüsü
kullanılmıştır. Bu çerçevede deney grubunda ACE döngüsünün ilk adımı olan
bilgisayar aktivitelerinde ISETL programlama dili kullanılmıştır. Araştırmanın
verileri akademik başarı testi, matematik tutum ölçeği ve görüşmeler yoluyla
elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, deney ve kontrol grubunun başarı ve
tutum puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklar olduğunu
göstermiştir. Görüşmelerden elde edilen bulgular; deney grubu öğrencilerinin
normal alt grup ve bölüm grubu kavramlarına ilişkin anlamalarının, kontrol
grubu öğrencilerine göre daha ileri düzeyde olduğunu göstermiştir.
Başarı tutum bilgisayar destekli matematik APOS teorisi ACE döngüsü
The research aims to test
whether a computer-assisted abstract algebra instruction has significant
influence on students’ achievement levels and their attitudes toward the
mathematics. The sample of the study consists of a total of 30 students
studying in the elementary mathematics teacher training program of the faculty
of education of a state university in Turkey. The methodology of this study is
nonequivalent pretest-posttest control group experimental design. The
traditional teaching method was used in the control group and the ACE
(activities, class discussion, exercises) teaching cycle based on the APOS
theoretical framework was used in the experimental group. In this framework,
ISETL programming language was used in the computer activities which was the
first step of ACE cycle in the experimental group. The data were collected
through academic achievement test, math attitude scale and interviews. The
results showed that the use of ISETL programming language in abstract algebra
teaching increased academic achievement and attitudes towards mathematics
course. Findings from interviews showed that the experimental group students'
understanding of the concepts of normal subgroup and quotient group was more
advanced than the control group students.
Achievement attitudes computer-assisted mathematics APOS theory ACE cycle
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |