Bu çalışmada, ortaokul
matematik öğretmeni adaylarının artırılmış gerçeklik etkinlikleriyle
deneyimleri süresince eğitimde teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterliklerinde
gerçekleşen değişimler ve yaşadıkları deneyimler incelenmiştir. Karma araştırma
desenlerinden açıklayıcı karma yöntem ile tasarlanan bu çalışmadaki
katılımcılar İç Anadolu bölgesindeki bir devlet üniversitesi ilköğretim
matematik öğretmenliğinde öğrenim gören 44 ikinci sınıf öğretmen adayından
oluşmaktadır. Öğretmen adayları öğrenme ortamında ortaokul matematiğindeki
geometri konularından katı cisimlerin açınımları, katı cisimlerin yüzey alanı,
birim küplerle hacim hesabı ve yapıların yüzleri konularına yönelik hazırlanmış
olan artırılmış gerçeklik etkinlikleriyle dört hafta boyunca çalışmışlardır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak teknoloji entegrasyonuna yönelik
öz-yeterlik ölçeği ve görüşme formları kullanılmıştır. Çalışmanın nicel
verileri ilişkili örneklem t-testi ile nitel veriler de frekans analizi ve
içerik analizi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, artırılmış gerçeklik
destekli matematik eğitimi deneyiminin ortaokul matematik öğretmeni adaylarının
öz-yeterlik algılarında pozitif bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Ayrıca
öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini ders süreçlerinde kullanmaya
yönelik öz-yeterlik algıları ile öğrencilere öğretim teknolojilerini
kullandırma öz-yeterlik algılarında da anlamlı bir artışın olduğu görülmüştür.
Artırılmış gerçeklik matematik eğitimi geometri öğretimi teknoloji entegrasyonu
In this study, technology
integration self-efficacy beliefs of prospective teachers and their experiences
with augmented reality learning environment throughout the study were examined.
This study was designed with explanatory mixed method. Participants in this
study were 44 sophomores in elementary mathematics education department of a
public university in Turkey. The participants engaged augmented reality
activities about nets of solid figure, surface area of solid figures, volume
with unit cubes and spatial ability for four weeks. Data were collected through
technology integration self-efficacy scale, which was administrated as pretest
and posttest, and interviews, which were handled at the end of the study.
Quantitative data were analyzed through paired sample t-test while qualitative
data were handled through frequency and content analyses. The results showed
that augmented reality-based learning tools have a positive effect on
technology integration self-efficacy beliefs of prospective mathematics teachers.
In addition, it was observed a significant increase in prospective teachers’
self-efficacy about technology integration as well as their beliefs about use
of technology and making students use of technology.
Augmented reality mathematics education geometry teaching technology integration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |