Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

An Adaptation of the Lakatosian Knowledge Development Model to School Mathematics

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 285 - 308, 06.11.2013

Öz

Matematik eğitiminde önemli sorunlardan biri, başta öğretmenler olmak üzere matematik eğitimi ile ilgilenenlerin matematiksel bilginin doğasına bakışlarındaki çarpıklıktır. Matematiksel bilginin doğası ile ilgili tartışmalar temelde matematik felsefesinin problemlerinden biridir. Bu bağlamda çalışmanın ilk bölümünde matematiksel bilginin doğası ile ilgili “mutlakçılık” ve “yarı-deneyselcilik” olarak adlandırılan matematik felsefesindeki iki farklı bakış açısı özetlenerek tanıtıldı. Daha sonra yarı-deneyselcilik felsefesinin ilham kaynağı olan Lakatos'un (1976) İspatlar ve Çürütmeler adlı eseri tanıtılarak matematiksel bilginin gelişimine dair “özgün” modeli ayrıntılı olarak izah edildi. Bir sonraki aşamada, bu model temel alınarak ilköğretim düzeyinde bir senaryo tasarlandı. Çalışmanın son bölümünde Lakatos'un matematiğin doğası ile ilgili yaklaşımının okul matematiğine ne şekilde yansıdığı ve bu yaklaşımın kavramsal bir altyapı olarak öğrenme ortamlarını tasarlarken nasıl rehberlik edeceği tartışıldı.

Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 285 - 308, 06.11.2013

Öz

Matematik eğitiminde önemli sorunlardan biri, başta öğretmenler olmak üzere matematik eğitimi ile ilgilenenlerin matematiksel bilginin doğasına bakışlarındaki çarpıklıktır. Matematiksel bilginin doğası ile ilgili tartışmalar temelde matematik felsefesinin problemlerinden biridir. Bu bağlamda çalışmanın ilk bölümünde matematiksel bilginin doğası ile ilgili “mutlakçılık” ve “yarı-deneyselcilik” olarak adlandırılan matematik felsefesindeki iki farklı bakış açısı özetlenerek tanıtıldı. Daha sonra yarı-deneyselcilik felsefesinin ilham kaynağı olan Lakatos’un (1976) İspatlar
ve Çürütmeler adlı eseri tanıtılarak matematiksel bilginin gelişimine dair “özgün” modeli ayrıntılı olarak izah edildi. Bir sonraki aşamada, bu model temel alınarak ilköğretim düzeyinde bir senaryo tasarlandı. Çalışmanın son bölümünde Lakatos’un matematiğin doğası ile ilgili yaklaşımının okul matematiğine ne şekilde yansıdığı ve bu yaklaşımın kavramsal bir altyapı olarak öğrenme ortamlarını tasarlarken nasıl rehberlik edeceği tartışıldı. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Adnan Baki

Mesut Bütün

Fatih Karakuş

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Baki, A., Bütün, M., & Karakuş, F. (2013). Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(3), 285-308.
AMA Baki A, Bütün M, Karakuş F. Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;1(3):285-308.
Chicago Baki, Adnan, Mesut Bütün, ve Fatih Karakuş. “Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1, sy. 3 (Kasım 2013): 285-308.
EndNote Baki A, Bütün M, Karakuş F (01 Kasım 2013) Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1 3 285–308.
IEEE A. Baki, M. Bütün, ve F. Karakuş, “Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 3, ss. 285–308, 2013.
ISNAD Baki, Adnan vd. “Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1/3 (Kasım 2013), 285-308.
JAMA Baki A, Bütün M, Karakuş F. Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1:285–308.
MLA Baki, Adnan vd. “Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 3, 2013, ss. 285-08.
Vancouver Baki A, Bütün M, Karakuş F. Lakatos’un Matematiksel Bilginin Gelişim Modelinin Okul Matematiğine Uyarlanması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1(3):285-308.