The purpose of this study was to determine the teachers’ practices and the difficulties encountered by the teachers in 5th grade optional ‘mathematics applications’ course, which came into effect with the new 4+4+4 educational system. The study was conducted in 2012-2013 academic year using the qualitative research method of semi-structured interview with 8 mathematics teachers who were teaching this course. The teachers were from four schools situated in socioeconomically average quarters of Eskişehir. The interview consisted of questions under three categories; aims and contents of the course, teachers’ practices and assessment of the course.
Key Words: Mathematics applications course, curriculum, teaching resources, teacher views
Mathematics applications course curriculum teaching resources teacher views
Bu çalışmanın amacı, eğitim sistemimizdeki 4+4+4 değişikliği ile birlikte 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan seçmeli Ortaokul Matematik Uygulamaları dersinde öğretmenlerin ne tür uygulamalara yer verdiklerini ve ne tür sorunlarla karşılaştıklarını belirlemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerine göre gerçekleştirilmiş ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmıştır. Görüşme soruları dersin amacı ve içeriği; uygulaması ve değerlendirilmesi olmak üzere üç farklı boyutu göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Görüşmeler 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Eskişehir il merkezinde bulunan ve orta sosyo-ekonomik düzeydeki 4 farklı okulda görev yapan 8 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonunda dersin amacına ulaşmasını güçleştiren bir takım ortak sorunların yaşandığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Ortaokul matematik uygulamaları dersi, öğretim programı, öğretim materyali, öğretmen görüşleri
Ortaokul matematik uygulamaları dersi öğretim programı öğretim materyali öğretmen görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 3 |