Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Comparison of Secondary School Mathematics Teacher Training Programs in Turkey and Germany

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 1, 229 - 258, 18.04.2016
https://doi.org/10.16949/turcomat.30594

Öz

The purpose of this study is to compare secondary school mathematics teacher training programs in Turkey and Germany in terms of entry requirements, training time, professional appointment process of the teacher candidates. Due to the nature of comparative studies documents are obtained from two different sources of data and descriptive analysis was conducted. In the stage of data collection the existing practices about teacher training in Germany and Turkey, books, magazines, printed resources such as scientific articles were used. According to the comparative findings the teacher training programs in Turkey are trying to obtain the needed subject area knowledge and pedagogical content knowledge theoretically. In Germany the needed knowledge are trying to give in a more practical way. On the other hand, both countries are different from each other in terms of entry conditions to teacher training institutions and conditions of appointment of the profession. in Germany teacher candidates go through many processes to be appointed as a noble teacher. It is seen that teacher candidates in Turkey have less time and opportunity in terms of teacher training and practice.

Kaynakça

  • Aras, S. ve Sözen, S. (2012). Türkiye, Finlandiya ve Güney Kore’de öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Atanur-Baskan, G., Aydın, A. ve Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42
  • Avcı, S. (2010). Hollanda ve Türkiye’deki fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması ve bu programlar hakkında öğretmen adaylarının görüşleri. (Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Samsun). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayınları.
  • Baki, A. (2010) Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Ünivesitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 15-31.
  • Balcı, A. (2011). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri (3. baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Çankaya, Ş. (2007). Türk ve İngiliz eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (5. baskı). Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Erbilgin, E ve Boz, B. (2013). Matematik öğretmeni yetiştirme programlarımızın Finlandiya, Japonya ve Singapur programları ile karşılaştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) Özel sayı (1), 156-170.
  • Erginer, A. (2012). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdem, B. (2010). Almanya (Bavyera Eyaleti) ve Türkiye’de coğrafya öğretmeni yetiştirilmesinin karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Eurydice. (2009). Hochschulbildung in Europa 2009: Entwicklungen im rahmen des Bologna-prozesses. Brüssel. doi: 10.2797/13723
  • Fairbrother, G. (2005). Comparison to what end? Maximizing the potential of comparative education research. Comparative Education, 41(11), 5-24. doi:10.1080/03050060500073215
  • Gries, J., Lindenau, M., Maaz, K., & Waleschkowski, U. (2005). Bildungssysteme in Europa: Kurzdarstellungen. Institut für Sozialforschung, Informatik und Soziale Arbeit Arbeitsmaterialien, Berlin.
  • Kalkanlı, P. (2009). Türkiye ile Fransa yükseköğretim sistemlerinin eğitim fakülteleri ve üniversite öğretmen yetiştirme enstitüleri (mesleki eğitim dışı) bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Karahan, N. (2008). Öğretmen yetiştirme düzeni ve Türkiye örneği (Yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Keçici-Erben, S. (2011). Almanya’da öğretmen eğitimi. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34, 117-132.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. (Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Kilimci-Aynal, S. (2011). Türkiye’de öğretmen yetiştirme. Pegem Akademi, Ankara.
  • KMK. (2011) . Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland 2011/2012. Darstellung der Kompetenzen, Strukturen und bildungspolitischen Entwicklungen für den Informationsaustausch in Europa. http://www.kmk.org/fileadmin/doc/Dokumentation/Bildungswesen_pdfs/dossier_de_ebook.pdf adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • KMK. (2014). Ländergemeinsame inhaltliche Anforderungen für die Fachwissenschaften und Fachdidaktiken in der Lehrerbildung. http://www.kmk.org/fileadmin/veroeffentlichungen_beschluesse/2008/2008_10_16-Fachprofile-Lehrerbildungb.pdf adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Landesprüfungsamt. (2011). Staatsprüfung für Lehrämter an Schulen. Ordnung des Vorbereitungsdienstes und der Staatsprüfung für Lehrämter an Schulen (OVP). https://www.schulministerium.nrw.de/docs/Recht/LAusbildung/Vorbereitungsdienst/OVP.pdf adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Lauterbach, U., & Mitter, W. (1998). Theory and methodology of international comparisons. Vocational education and training–the European research field [Background report, Vol. II], 235-271.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. [MEB]. (2006). Ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemleri. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. [MEB]. (2008). Matematik öğretmeni özel alan yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alanmatematik.html adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. [MEB]. (2013). Millî Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin atama ve yer değiştirme yönetmeliği. 05.02.2015 tarihinde http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/78/05/211358/dosyalar/2013_08/0501475 7_mebrtatamaveyerdeyn.03.08.2013son.pdf adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Ministerium für Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein-Westfalen (2004). Kerncurriculum für die Ausbildung im Vorbereitungsdienst für Lehrämter in den Zentren für schulpraktische Lehrerausbildung und in den Ausbildungsschulen. https://www.schulministerium.nrw.de/docs/Recht/LAusbildung/Vorbereitungsdienst/ adresinden 4 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. [ÖSYM]. (2012). Basın duyurusu (10 Aralık 2012) Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT). http://www.osym.gov.tr/belge/1-13857/basin-duyurusu-ogretmenlik-alan-bilgisi-testi- oabt-1012-.html adresinden 6 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. [ÖSYM]. 2015-ÖSYS yerleştirme sonuçlarına ilişkin sayısal bilgiler. http://www.osym.gov.tr/belge/1-23595/2015-osys-yerlestirme-sonuclarina-iliskin-sayisal-bilgi-.html adresinden 24 Eylül 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Özsarı, İ. (2008). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin KPSS merkezi sınavı odaklı gelecek kaygıları ve mesleki beklentileri (Yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Schulministerium NRW. (2011). Ordnung des Vorbereitungsdienstes und der Staatsprüfung für Lehrämter an Schulen (Ordnung des Vorbereitungsdienstes und der Staatsprüfung –OVP). https://www.schulministerium.nrw.de/docs/Recht/LAusbildung/Vorbereitungsdienst/ adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Parmaksız, R. Ş. (2010). Türkiye’de ve bazı Avrupa Birliği ülkelerinde öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitim programları ve uygulamaları. (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Temizsoylu, A. (2010). Fen Bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği). (Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Topal, B. (2011). Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’de yüksek öğretim kurumlarında coğrafya eğitim-öğretiminin değerlendirilmesi (Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Tösten, R. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi: Kars ili örneği. (Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Türk Eğitim Derneği [TED]. (2014). 2014 eğitim değerlendirme raporu. İşkur Matbaacılık, Ankara.
  • Universität Duisburg-Essen. (2011). Bereinigte Sammlung der Satzungen- Fachprüfungsordnung für das Unterrichtsfach Mathematık im Master-Studiengang Lehramt an Haupt-, Real-, Gesamtschulen an der Universität Duisburg-Essen. https://www.uni-due.de/imperia/md/content/zentralverwaltung/bereinigte_sammlung/8_25_44.pdf adresinden 9 Şubat 2015 tarihinde edinişmiştir.
  • URL, 1 (2014). Verfahrensergebnisse zum Wintersemester 2014/2015 in örtlich zulassungsbeschrankten. Studiengagen an der Universitat Duisburg-Essen. https://www.uni-due.de/imperia/md/content/studierendensekretariat/nc_142_gesamt_la.pdf adresinden 30 Aralık 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • URL, 2 (2014). https://www.uni-due.de/imperia/md/content/studierendensekretariat/kombinationsmoeglichkeiten_lahrg.pdf adresinden 28 Aralık 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Uygun, S., Ergen, G. ve Öztürk, İ. H. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa’da öğretmen eğitimi programlarında uygulama eğitiminin karşılaştırılması. İlköğretim Online, 10(2), 389-405.
  • Yazıcı, Ö. ve Gündüz, Y. (2011). Gelişmiş bazı ülkeler ile Türkiye’deki öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerinin karşılaştırılması. Kuramsal Egitimbilim, 4(2), 1-15.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 1, 229 - 258, 18.04.2016
https://doi.org/10.16949/turcomat.30594

Öz

Bu çalışmada, Türkiye ve Almanya’daki ortaokul matematik öğretmeni yetiştirme uygulamaları karşılaştırmalı bir yaklaşımla öğretim programları, giriş koşulları, öğretim süreleri, mesleğe atanma koşulları ve aday öğretmenlik süreçleri boyutlarından incelenmektedir. Karşılaştırmalı çalışmaların doğası gereği iki farklı kaynağın dokümanları üzerinden gidilerek veriler elde edilmiş ve betimsel analizler yapılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında; Almanya ve Türkiye’deki mevcut öğretmen yetiştirme uygulamalarıyla ilgili tez, kitap, dergi, makale gibi basılı bilimsel kaynaklardan yararlanılmıştır. Elde edilen karşılaştırmalı bulgulara göre, Türkiye’nin öğretmen yetiştirme programlarında öğretmen adayının ihtiyaç duyduğu konu alanı bilgisi ve alan eğitimi bilgisi teorik ağırlıklı olarak kazandırılmaya çalışılırken Almanya’da uygulama ağırlıklı olarak kazandırılmaya çalışıldığı anlaşılmaktadır. Diğer taraftan her iki ülkedeki öğretmen yetiştiren kurumlara giriş ve mesleğe atanma koşullarının birbirinden farklı olduğu, Almanya’da mesleğe asil öğretmen olarak atanmak için aday öğretmenlerin birçok süreçten geçtiği, staj ve uygulama açısından Türkiye’nin aday öğretmenlere daha az süre ve fırsat sağladığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Aras, S. ve Sözen, S. (2012). Türkiye, Finlandiya ve Güney Kore’de öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Atanur-Baskan, G., Aydın, A. ve Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42
  • Avcı, S. (2010). Hollanda ve Türkiye’deki fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması ve bu programlar hakkında öğretmen adaylarının görüşleri. (Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Samsun). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayınları.
  • Baki, A. (2010) Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Ünivesitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 15-31.
  • Balcı, A. (2011). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri (3. baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Çankaya, Ş. (2007). Türk ve İngiliz eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (5. baskı). Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Erbilgin, E ve Boz, B. (2013). Matematik öğretmeni yetiştirme programlarımızın Finlandiya, Japonya ve Singapur programları ile karşılaştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) Özel sayı (1), 156-170.
  • Erginer, A. (2012). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdem, B. (2010). Almanya (Bavyera Eyaleti) ve Türkiye’de coğrafya öğretmeni yetiştirilmesinin karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Eurydice. (2009). Hochschulbildung in Europa 2009: Entwicklungen im rahmen des Bologna-prozesses. Brüssel. doi: 10.2797/13723
  • Fairbrother, G. (2005). Comparison to what end? Maximizing the potential of comparative education research. Comparative Education, 41(11), 5-24. doi:10.1080/03050060500073215
  • Gries, J., Lindenau, M., Maaz, K., & Waleschkowski, U. (2005). Bildungssysteme in Europa: Kurzdarstellungen. Institut für Sozialforschung, Informatik und Soziale Arbeit Arbeitsmaterialien, Berlin.
  • Kalkanlı, P. (2009). Türkiye ile Fransa yükseköğretim sistemlerinin eğitim fakülteleri ve üniversite öğretmen yetiştirme enstitüleri (mesleki eğitim dışı) bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Karahan, N. (2008). Öğretmen yetiştirme düzeni ve Türkiye örneği (Yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Keçici-Erben, S. (2011). Almanya’da öğretmen eğitimi. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34, 117-132.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. (Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Kilimci-Aynal, S. (2011). Türkiye’de öğretmen yetiştirme. Pegem Akademi, Ankara.
  • KMK. (2011) . Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland 2011/2012. Darstellung der Kompetenzen, Strukturen und bildungspolitischen Entwicklungen für den Informationsaustausch in Europa. http://www.kmk.org/fileadmin/doc/Dokumentation/Bildungswesen_pdfs/dossier_de_ebook.pdf adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • KMK. (2014). Ländergemeinsame inhaltliche Anforderungen für die Fachwissenschaften und Fachdidaktiken in der Lehrerbildung. http://www.kmk.org/fileadmin/veroeffentlichungen_beschluesse/2008/2008_10_16-Fachprofile-Lehrerbildungb.pdf adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Landesprüfungsamt. (2011). Staatsprüfung für Lehrämter an Schulen. Ordnung des Vorbereitungsdienstes und der Staatsprüfung für Lehrämter an Schulen (OVP). https://www.schulministerium.nrw.de/docs/Recht/LAusbildung/Vorbereitungsdienst/OVP.pdf adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Lauterbach, U., & Mitter, W. (1998). Theory and methodology of international comparisons. Vocational education and training–the European research field [Background report, Vol. II], 235-271.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. [MEB]. (2006). Ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemleri. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. [MEB]. (2008). Matematik öğretmeni özel alan yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alanmatematik.html adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. [MEB]. (2013). Millî Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin atama ve yer değiştirme yönetmeliği. 05.02.2015 tarihinde http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/78/05/211358/dosyalar/2013_08/0501475 7_mebrtatamaveyerdeyn.03.08.2013son.pdf adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Ministerium für Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein-Westfalen (2004). Kerncurriculum für die Ausbildung im Vorbereitungsdienst für Lehrämter in den Zentren für schulpraktische Lehrerausbildung und in den Ausbildungsschulen. https://www.schulministerium.nrw.de/docs/Recht/LAusbildung/Vorbereitungsdienst/ adresinden 4 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. [ÖSYM]. (2012). Basın duyurusu (10 Aralık 2012) Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT). http://www.osym.gov.tr/belge/1-13857/basin-duyurusu-ogretmenlik-alan-bilgisi-testi- oabt-1012-.html adresinden 6 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. [ÖSYM]. 2015-ÖSYS yerleştirme sonuçlarına ilişkin sayısal bilgiler. http://www.osym.gov.tr/belge/1-23595/2015-osys-yerlestirme-sonuclarina-iliskin-sayisal-bilgi-.html adresinden 24 Eylül 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Özsarı, İ. (2008). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin KPSS merkezi sınavı odaklı gelecek kaygıları ve mesleki beklentileri (Yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Schulministerium NRW. (2011). Ordnung des Vorbereitungsdienstes und der Staatsprüfung für Lehrämter an Schulen (Ordnung des Vorbereitungsdienstes und der Staatsprüfung –OVP). https://www.schulministerium.nrw.de/docs/Recht/LAusbildung/Vorbereitungsdienst/ adresinden 5 Şubat 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Parmaksız, R. Ş. (2010). Türkiye’de ve bazı Avrupa Birliği ülkelerinde öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitim programları ve uygulamaları. (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Temizsoylu, A. (2010). Fen Bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği). (Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Topal, B. (2011). Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’de yüksek öğretim kurumlarında coğrafya eğitim-öğretiminin değerlendirilmesi (Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Tösten, R. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi: Kars ili örneği. (Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Türk Eğitim Derneği [TED]. (2014). 2014 eğitim değerlendirme raporu. İşkur Matbaacılık, Ankara.
  • Universität Duisburg-Essen. (2011). Bereinigte Sammlung der Satzungen- Fachprüfungsordnung für das Unterrichtsfach Mathematık im Master-Studiengang Lehramt an Haupt-, Real-, Gesamtschulen an der Universität Duisburg-Essen. https://www.uni-due.de/imperia/md/content/zentralverwaltung/bereinigte_sammlung/8_25_44.pdf adresinden 9 Şubat 2015 tarihinde edinişmiştir.
  • URL, 1 (2014). Verfahrensergebnisse zum Wintersemester 2014/2015 in örtlich zulassungsbeschrankten. Studiengagen an der Universitat Duisburg-Essen. https://www.uni-due.de/imperia/md/content/studierendensekretariat/nc_142_gesamt_la.pdf adresinden 30 Aralık 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • URL, 2 (2014). https://www.uni-due.de/imperia/md/content/studierendensekretariat/kombinationsmoeglichkeiten_lahrg.pdf adresinden 28 Aralık 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Uygun, S., Ergen, G. ve Öztürk, İ. H. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa’da öğretmen eğitimi programlarında uygulama eğitiminin karşılaştırılması. İlköğretim Online, 10(2), 389-405.
  • Yazıcı, Ö. ve Gündüz, Y. (2011). Gelişmiş bazı ülkeler ile Türkiye’deki öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerinin karşılaştırılması. Kuramsal Egitimbilim, 4(2), 1-15.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Adnan Baki

Bahar Bektaş Baki Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baki, A., & Bektaş Baki, B. (2016). Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(1), 229-258. https://doi.org/10.16949/turcomat.30594
AMA Baki A, Bektaş Baki B. Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Nisan 2016;7(1):229-258. doi:10.16949/turcomat.30594
Chicago Baki, Adnan, ve Bahar Bektaş Baki. “Türkiye Ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7, sy. 1 (Nisan 2016): 229-58. https://doi.org/10.16949/turcomat.30594.
EndNote Baki A, Bektaş Baki B (01 Nisan 2016) Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7 1 229–258.
IEEE A. Baki ve B. Bektaş Baki, “Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 7, sy. 1, ss. 229–258, 2016, doi: 10.16949/turcomat.30594.
ISNAD Baki, Adnan - Bektaş Baki, Bahar. “Türkiye Ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7/1 (Nisan 2016), 229-258. https://doi.org/10.16949/turcomat.30594.
JAMA Baki A, Bektaş Baki B. Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2016;7:229–258.
MLA Baki, Adnan ve Bahar Bektaş Baki. “Türkiye Ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 7, sy. 1, 2016, ss. 229-58, doi:10.16949/turcomat.30594.
Vancouver Baki A, Bektaş Baki B. Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2016;7(1):229-58.