Bu araştırmada Türkiye’de 2000-2023 yılları arasında ilkokul düzeyinde akıcı okuma ve yazma güçlüklerinin giderilmesine dönük çalışmaların bütüncül bir şekilde gözden geçirilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma için YÖK Tez Merkezi, Google Akademik (Google Scholar) ve ULAKBİM veri tabanlarında özel öğrenme güçlüğü, okuma güçlüğü, disleksi, akıcı okuma, yazma güçlüğü, yazma becerileri, yazma bozukluğu, disgrafi, yazma öğretimi, yazma müdahaleleri ve ilkokul anahtar kelimeleri kullanılarak tarama yapılmış ve araştırma ölçütleri karşılayan 75 araştırma sistematik derleme tekniği kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçları, okuma ve yazma güçlüklerinin giderilmesine dönük çalışmaların daha çok 4. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirildiğini ve bu araştırmaların genellikle nitel araştırma yöntemleriyle yürütüldüğünü göstermiştir. Çalışmalarda uygulanan müdahale program, yöntem ve stratejilerinin okuma ve yazma güçlüklerinin giderilmesinde genel olarak etkili olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak okuma ve yazma güçlüklerinin giderilmesi noktasında yerel literatürün gelişmesi için disiplinlerarası çalışmalar başta olmak üzere bilimsel araştırmaların artması gerekmektedir. Ayrıca bu becerilerinin geliştirilmesine dönük daha sistematik, çok boyutlu müdahale programlarına ve belirli standartlara sahip veri toplama araçlarına ihtiyaç olduğu anlaşılmaktadır.
Özel Öğrenme Güçlüğü Okuma Güçlüğü Disleksi Akıcı Okuma Yazma Güçlüğü Disgrafi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |