Bu çalışmanın amacı eğitim diplomasisine ilişkin
kavramsal bir çevrede oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda eğitim diplomasi
ilişkin literatür taraması yapılmıştır. Kamu diplomasisi ile eğitim diplomasi
arasındaki ilişki kurulmuş; kamu diplomasisi ve eğitim diplomasisi
tanımlanmıştır. Eğitim diplomasinin güç kaynakları, aktörleri ve bileşenleri
tanımlanmıştır. Eğitim diplomasinin şekillenmesinde rol oynayan etmenler
belirlenmiştir. Ayrıca Türkiye bağlamında eğitim diplomasinin uygulama araçları
belirlenmiştir. Sonuç olarak eğitim diplomasi yeni bir kavramdır. Eğitim
diplomasi eğitim faaliyetleri aracılığı ile farklı kültürdeki ülke vatandaşları
ile iletişim sağlamayı amaçlamaktadır. Hem yerel hem bölgesel hem de küresel
düzeyde mevcut eğitim sorunları sektörler arası işbirliği ve diplomatik
girişimlere ile çözülebilir. Bu bağlamda eğitim diplomasisi özellikle
yükseköğretim ve yaygın eğitim sorunlarının çözümü için bir imkân olarak
değerlendirebilir.
eğitim diplomasisi eğitim diplomasisi uygulamaları eğitim diplomasisi aktörleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |