Bu çalışma ile 2015-2016 eğitim-öğretim yılında
ülkemizde aday öğretmen olarak atanan öğretmenler için uygulanan Aday Öğretmen
Yetiştirme Süreci (AÖYS)’nin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Aday öğretmenler,
adaylıklarının ilk altı ayında AÖYS’ye tabi tutulurlar. AÖYS, aday
öğretmenlerin görevlendirildiği eğitim kurumunda, eğitim kurumu yöneticileri ve
danışman öğretmenlerin sorumluluğunda gerçekleştirilir. Bu çalışma nitel bir
araştırma olarak yürütülmüştür. Veri toplamada yarı yapılandırılmış görüşme
tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016
eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ilindeki ortaokullarda görev yapan 10 sosyal
bilgiler aday öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmacının katılımcılarla yüz yüze
gerçekleştirdiği görüşmeler, görüşme formlarına not edilerek kaydedilmiştir.
Çalışmada toplanan nitel veriler, “betimsel analiz” yöntemine göre analiz
edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, AÖYS’ye
ilişkin olarak bilgilendirme eksikliği olduğu görülmüş, AÖYS uygulama
aşamasının uzamasının sıkıcı olabileceği değerlendirilmiştir. AÖYS genel
olarak katılımcıların büyük çoğunluğu tarafından uygun bulunmuştur. AÖYS’de
aday öğretmenlerin en çok yakındığı durum çok fazla evrak ve form doldurmaları
olmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |