Astronomi ve yer bilimleri diğer disiplinlerle yakından ilişkilidir. Aynı zamanda matematiğin, fiziğin ve başka birçok bilim dalının gelişmesinde de önemli rol oynamaktadırlar. Gelişmiş ve gelişmekte olan birçok ülke Dünya’nın oluşumu, uzay, evren, yıldızlar ve gezegenler ile ilgili konulara öğretim programlarında yer vermektedir. Astronomi ve yer bilimi ülkemiz ortaokul öğretim programlarında da yer alan önemli konular arasında bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı ülkemizde, cumhuriyet döneminden günümüze kadar uygulanmış olan 1924, 1931, 1938, 1949, 1977, 1992, 2000, 2005, 2013 ve 2018 ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf fen öğretim programlarında yer alan astronomi ve yer bilimleri konularını karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu bağlamda geniş bir kaynak taraması yapılmıştır. Elde edilen veriler tablolar vasıtasıyla sunulmuş; konular ve kazanımlar güncel konumda olan 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ekseninde karşılaştırmalı olarak tartışılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma ile her yeni öğretim programının, kendisinden öncekilere dayalı olarak geliştirildiği ve ülkemizde geçmiş yıllarda uygulanmış olan öğretim programlarında, astronomi ve yer bilimleri ile ilgili konulara önemli oranda yer verildiği tespit edilmiştir.
Sayın Editör ilginize şimdiden teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |